Branża:

biznes i finanse

informatyka i programowanie

płatności i rozliczenia

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

abonament

Smarto.pl - usługi teleinformatycznie w jednym miejscu

Czym jest Wasz projekt?

SMARTO to platforma, która integruje doświadczonych dostawców usług hostowanych dla biznesu z potencjalnymi klientami, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z biznesem, dostarcza zintegrowane usługi teleinformatyczne w jednym miejscu i za jedną miesięczną opłatą.

SMARTO łączy w sobie usługi telekomunikacyjne (telefonia VoIP, Call Center, Wirtualna Centrala Telefoniczna), hostingowe (hosting www, konto FTP, domeny) oraz inne usługi (Backup on-line, Antywirus) wspierające funkcjonowanie i zarządzanie biznesem. Oferuje skalowalne i elastyczne zaplecze techniczne, umożliwiające prowadzenie biznesu w sposób efektywny. Opiera się na udostępnianiu swoich produktów i usług przez internet w oparciu o model SaaS (Software as a service) i PaaS (Platform as a service).

Całość obsługi platformy ze strony klienta – konfiguracja usług, wszelkie płatności itp. - odbywa się za pośrednictwem strony internetowej i wygodnego panelu użytkownika. Dzięki temu Klienci Smarto mogą korzystać z usług z każdego miejsca na świecie, a także zmieniać je w zależności od potrzeb.

Rozwiązania SMARTO dają firmom wiele korzyści: niezależność - dzięki wykorzystaniu technologii SaaS, oszczędności - dzięki kompleksowym pakietom oraz elastyczną ofertę dostosowaną do aktualnych potrzeb firmy.

Jaki problem rozwiązujecie?

Firmy korzystają z wielu usług i bez wielu z nich nie mogłyby rozwijać swojego biznesu. Wiąże się to z poszukiwaniem dostawców, wieloma fakturami, umowami i pilnowaniem okresu zakończenia każdej z umów. SMARTO integruje najważniejsze usługi teleinformatyczne dostępne dla start-upów i małych firm oraz dostarcza im je w pakiecie za pomocą jednej umowy i jednej faktury. Usługi w ramach pakietów SMARTO będą stale poszerzane, w odpowiedzi na potrzeby naszych Klientów.

Usługi już wchodzące w skład pakietów SMARTO spełniają wiele oczekiwań nowoczesnej firmy. Przykładowo telefonia VoIP coraz częściej znajduje zastosowanie w biznesie, bowiem gwarantuje znacznie więcej możliwości, aniżeli telefonia tradycyjna. Szeroki wachlarz usług oferowanych przez VoIP wpływa na podniesienie wydajności pracowników, zwiększa satysfakcję klienta, co przy jednoczesnej redukcji kosztów połączeń czyni telefonię internetową niezwykle atrakcyjną alternatywą do tradycyjnej telefonii dla firm z sektora MŚP.

Komunikacja oparta na kontach FTP jest bardzo praktycznym rozwiązaniem dla utworzenia przejrzystej i uporządkowanej bazy dokumentów już od początku prowadzenia działalności. Backup online z kolei zapewnia skuteczną i bezpieczną ochronę danych. Najważniejszą jego cechą jest zasada przechowywania kopii zapasowej danych poza fizyczną lokalizacją użytkownika.

Każda firma różni się od siebie i ma różne potrzeby, dlatego SMARTO konstruując swoje pakiety wybiera nowoczesne i bardzo przydatne rozwiązania zwracając przy tym uwagę na ich elastyczność.

Do kogo kierujecie swój produkt/swoją usługę?

Usługi SMARTO kierujemy do start-upów, które rozpoczynają swoją przygodę z biznesem i mikroprzedsiębiorstw deklarujących wykorzystanie w codziennej pracy: telefonu i Internetu.

Targetem SMARTO są właściciele firm w dynamicznych branżach, managerowie projektów, początkujący przedsiębiorcy, którzy mają mało czasu i mało wiedzy technicznej, natomiast potrzebują szybko działającej infrastruktury, zapewniającej wielokanałową komunikację swoich zespołów.

Jaka jest Wasza przewaga nad konkurencją?

Integrowanie usług w jeden pakiet staje się coraz bardziej popularne zwłaszcza w usługach wykorzystujących technologie SaaS. Staramy się jednak integrować usługi od najlepszych dostawców w Polsce i planujemy poszerzać pakiety o kolejne funkcjonalności, aby sprostać oczekiwaniom rynku i być zawsze ponad konkurencją.

Co świadczy o naszej przewadze?

  • 3 w 1 – telefonia, hosting, bezpieczeństwo dostarczane przez sprawdzonych i doświadczonych dostawców.
  • Przejrzysty panel użytkownika – łatwy w obsłudze, przyjazny interfejs.
  • Elastyczne pakiety – klient ma do wyboru kilka pakietów (może wybrać inny dla każdego pracownika) i może je poszerzać wraz z rozwojem firmy.
  • Sprawna obsługa klienta – LiveChat ze strony www, a także z poziomu panelu użytkownika.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Świadczymy usługi teleinformatyczne w technologii SaaS, a więc dzierżawimy je Klientom za miesięczną opłatę abonamentową zamiast sprzedawać licencje na poszczególne rozwiązania. SaaS to bardzo przydatne rozwiązanie dla mikroprzedsiębiorstw, gdyż zyskują dostęp do wielu innowacyjnych rozwiązań, na które nie mogliby sobie pozwolić w tradycyjnej formie.

Kto stoi za projektem?

Projekt SMARTO jest wspólnym przedsięwzięciem firmy Aiton Caldwell i SuperHost.pl. Nad projektem pracuje grupa ambitnych młodych ludzi – zespół techniczny pilnujący, aby system SMARTO był niezawodny oraz zespół biznesowy, pracujący nad rozwojem projektu, pozyskiwaniem nowych dostawców i dbający o potrzeby Klientów.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt wszedł na rynek miesiąc temu. Dzięki sprawnej akcji marketingowej i PR-owej pozyskujemy pierwszych Klientów. Dodatkowo cały czas pracujemy nad pozyskaniem nowych dostawców i już odbieramy pierwsze sygnały z rynku na temat potrzeb mikroprzedsiębiorstw w zakresie usług teleinformatycznych.

Oprócz tego intensywnie pracujemy nad nowym projektem edukacyjnym. Chcemy zadbać także o świadomość naszych potencjalnych Klientów w zakresie rozwoju swojego biznesu z wykorzystaniem technologii SaaS już od początku działalności. Dlatego już teraz zapraszamy na cykl targów i szkoleń planowanych na okres marzec-maj 2012 roku w największych miastach w Polsce.

W jaki sposób projekt jest finansowany?

Projekt jest finansowany ze środków własnych.

Jakie są plany rozwoju?

Nowi dostawcy i oferta spełniająca szeroko pojęte potrzeby mikroprzedsiębiorstw – dzięki stworzeniu platformy systemowej, integrującej kanały wymiany informacji, rozliczeń oraz procesy obsługowe, jesteśmy w stanie sprawnie dołączać kolejnych partnerów do systemu. W najbliższym czasie chcielibyśmy dołączyć do SMARTO CRM on-line oraz wideokonferencje.

Pracujemy również nad programem partnerskim dla firm  świadczących usługi o podobnym charakterze. Jesteśmy w trakcie przygotowania modułu w systemie SMARTO do sprawnej obsługi partnerów sprzedażowych.

Poza tym pracujemy nad działalnością edukacyjną skierowaną do osób zainteresowanych własnym biznesem i młodych przedsiębiorców. Mamy już w głowie kilka nowych ciekawych pomysłów w tym zakresie. Niedługo powstanie także osobna strona www, mająca na celu promocję naszych działań edukacyjnych.