Branża:

e-commerce

marketing i reklama

social media

Finansowanie:

inwestor prywatny

Model biznesowy:

pośrednictwo

Virtal

Czym jest Wasz projekt?

Virtal jest to system reklamowy pozwalający na publikację postów sponsorowanych na stronachs partnerskich współpracujących z Virtal. Narzędzie Virtal łączy dwie grupy: reklamodawców oraz wydawców. Po rejestracji się na stronie www.virtal.com należy stworzyć kampanię tj. podać wydawcom informacje niezbędne do wykonania zlecenia. Następnie przy pomocy wew. wyszukiwarki można dobrać tematyczne serwisy www, gdzie zostanie opublikowany artykuł. Dzięki systemowi Virtal można sprawdzić aktualne statystyki witryny oraz serwisy społecznościowe, gdzie artykuł będzie promowany.

Jaki problem rozwiązujecie?

Virtal umożliwia markom dotarcie do docelowej grupy użytkowników poprzez reklamę w formie artykułu na serwisach branżowych. Dodatkowo przekaz ten promowany jest poprzez różne kanały społecznościowe gdzie odbiorcami są potencjalni klienci firmy. System automatyzuje wszystkie etapy prowadzonej kampanii oraz mierzy jej skuteczność jak i poszczególnych artykułów. Wszelkie formalności z wydawcami są po stronie Virtal. Reklamodawca poprzez płatności online może doładować konto i wykorzystać środki na publikację artykułów na wybranych przez siebie witrynach.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Virtal to system dla firm i dla wydawców. Korzyści z rozwiązania firmy Virtal odczuwają nie tylko firmy, zlecające przeprowadzenie kampanii, ale również właściciele stron internetowych czy blogerzy (tzw. wydawcy). To właśnie u konkretnych wydawców i na konkretnych stronach internetowych firmy zamawiają stworzenie postu sponsorowanego. Wydawca, po otrzymaniu zlecenia ma możliwość odmowy jego realizacji jeśli dla przykładu tematyka informacji nie jest związana z prowadzoną witryną internetową.

Kto stoi za projektem?

Virtal Sp. z o.o. - firma założona w 2009 roku przez Pawła Kuźmę. Dwa lata później dołączył Bartosz Borkowski. Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu i koordynowaniu projektów z zakresu marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W 2011 roku większościowym właścicielem spółki został Morizon SA, właściciel wyszukiwarki nieruchomowści morizon.pl. Głównym celem spółki Virtal jest tworzenie rozwiązań dla “przyjaznej strony marketingu internetowego”.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt jest w wersji beta i wystartował w lutym 2013. W pierwszym miesiącu zostało przeprowadzonych kilka kampanii. Obecnie w systemie zarejestrowanych jest 220 publisher'ów oraz 170 witryn z czego łączny ich zasięg to ponad 250 tys. uż. Virtal jest w trakcie rozmów z wieloma wydawcami, w tym z największymi wydawcami prasowymi w Polsce. Wszystko po to by zwiększyć zasięg systemu by zapewnić naszym klientom jeszcze lepsze efekty.

Jakie są plany rozwoju?

W roku 2013 Virtal planuje zwiększenie bazy wydawców do łącznej ilości 5 mln UU. Następnym krokiem będzie lepsze raportowanie skuteczności działań reklamowych. Chcemy też stworzyć dodatkowe narzędzia dla "Brand Manager'ów" prognozujące efekty działań reklamowych na systemie Virtal. W planach mamy również udostępnienie narzędzia sugerujące wydawcom ustawienie odpowiedniej ceny na podstawie prognozowanej skuteczności kampanii.

Myślimy również o stworzeniu możliwość łączenia się systemu Virtal z innymi systemami poprzez API w celu lepszego raportowania skuteczności przeprowadzonych kampanii. Planujemy też udostępnienie narzędzia do lepszego briefowania planowanej kampanii przez Brand Manager'ów.