Branża:

edukacja

rozrywka

kultura i sztuka

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

pośrednictwo

Słuchalnia

Czym jest Wasz projekt?

Słuchalnia jest pierwszą wypożyczalnią audiobooków działającą w pełni online. Serwis nasz umożliwia wypożyczanie oraz odsłuchiwanie audiobooków bezpośrednio poprzez stronę internetową, a w przyszłości za pomocą tworzonych aktualnie aplikacji na urządzenia mobilne. Naszym celem było utworzenie WYGODNEGO serwisu umożliwiającego korzystanie z wypożyczonych treści z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do Internetu. Wygoda serwisu to nie tylko przejrzysty i łatwy w obsłudze interfejs. Nasz serwis to przede wszystkim odtwarzacz, który został wyposażony np. w funkcję pamięci stanu odtwarzani

Jaki problem rozwiązujecie?

Rynek audiobooków jest wciąż rynkiem rozwijającym się w naszym kraju. Serwis Słuchalnia ma za zadanie aktywować nowe grupy "słuchaczy książek". Oferujemy dużo niższe ceny za wypożyczenie w stosunku do ceny kupna. Chcemy także przekonać do LEGALNEGO pozyskiwania audiobooków, poza nową grupą "słuchaczy" także ludzi do tej pory korzystających tylko z mniej legalnych źródeł. Słuchalnia umożliwia bardzo szybki i wygodny dostęp do audiobooków, co w połączeniu z niskimi cenami przekona zapewne dużą liczbę nowych klientów.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Naszym celem jest stworzenie serwisu, który wprost będzie kojarzył się z miejscem gdzie słucha się audiobooków. Serwis jest kierowany do nowych "słuchaczy książek" jak i takich, którzy bardzo dużo słuchają audiobooków i wybawieniem jest dla nich oszczędność 50% ceny wybranej pozycji na rzecz 30 dniowego dostępu do niej. Biorąc pod uwagę zasób książkowy naszego serwisu, każdy znajdzie tytuł odpowiedni dla siebie. Wypożyczalnia dysponuje zarówno literaturą dla najmłodszych słuchaczy poprzez książki i lektury dla młodzieży, kończąc na klasycznych propozycjach dla dorosłych.

Kto stoi za projektem?

Dwóch absolwentów Politechniki Wrocławskiej. Kacper – Specjalista inżynierii oprogramowania. Twórca oprogramowania serwisu Słuchalnia.pl. Dzięki jego pomysłowości i zaangażowaniu, nasza wypożyczalnia może pochwalić się ciekawymi rozwiązaniami technicznymi jak i stabilnością pracy. Robert – Pomysłodawca serwisu. Koordynował pracę nad budową strony i na bieżąco rozwiązuje problemy pojawiające się w związku z funkcjonowaniem serwisu. Odpowiedzialny również za kontakty z wydawcami, pozyskiwanie nowych pozycji książkowych oraz promowanie serwisu Słuchalnia w sieci i nie tylko.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Serwis Słuchalnia jest dostępny w sieci już od 4 miesięcy. Udało nam się pozyskać kilku wydawców, którzy powierzyli nam swoje tytuły do wypożyczenia na stronie. Do tej pory mamy nieco ponad 100 założonych kont, ponad 1/4 to konta, które przynajmniej raz wypożyczyły audiobook w naszym serwisie. Cały czas szukamy nowych sposobów trafienia z naszym serwisem do coraz większego grona potencjalnych użytkowników. W głównej mierze stawiamy na adwords, jednak nie zamykamy się tylko na Internet jeśli chodzi o promocję. Mieliśmy swoją kampanię promującą serwis w rozgłośni radiowej o dość dużym zasięgu.

Jakie są plany rozwoju?

W tym momencie pracujemy nad aplikacjami mobilnymi. Drugim nurtem jaki rozwijamy jest oferta audiobooków na naszej stronie. Aktualnie liczy ona trochę ponad 100 pozycji i dominują w niej utworzy przede wszystkim dla młodszych odbiorców, jednak prowadzone przez nas rozmowy z wieloma wydawnictwami w niedługim czasie powinny przynieść owoce w postaci nowych tytułów. W przyszłości chcielibyśmy także współuczestniczyć w procesie nagrywania i wydawania audiobooków brandowanych marką serwisu Słuchalnia.