Branża:

aplikacje

biznes i finanse

informatyka i programowanie

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

inny

Codebrag

Czym jest Wasz projekt?

Codebrag to narzędzie do code review, które usprawnia proces sprawdzania kodu, wzbogacając go o elementy grywalizacji. Narzędzie składa się z prostego panelu, który pozwala w łatwy sposób zarządzać zmianami i komentarzami do kodu. Codebrag usprawnia proces code review poprzez: przejrzyste listy zmian oczekujących na sprawdzenie, jak i komentarzy komentarze i dyskusje zapisywane bezpośrednio w kodzie umożliwienie dzielenia się dobrymi praktykami nacisk na docenianie dobrze napisanego kodu

Jaki problem rozwiązujecie?

Codebrag ma na celu zmienić sposób w jaki ludzie postrzegają i robią code review. Proces sprawdzania kodu może być niezwykle efektywnym sposobem na uczenie się i ulepszanie kodu przez developerów. Tymczasem jest on przez nich uznawany za jedną z bardziej monotonnych i uciążliwych czynności. Bardzo często sprowadza się wyłącznie do krytyki, a dodatkowo trudno jest go zorganizować w taki sposób, by był efektywny. Codebrag powstał w odpowiedzi na te problemy, których jako programiści doświadczyliśmy na własnej skórze. Narzędzie pozwala zaoszczędzić czas na szukaniu nowo dodanych zmian i sprzyja docenianiu dobrze napisanego kodu.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Pomysł na Codebraga zrodził się z naszej własnej, faktycznej potrzeby. Nie mogliśmy znaleźć narzędzia do code review, które byłoby proste i przyjazne dla użytkownika. Codebraga kierujemy do developerów, którzy wierzą w code review i potrzebują narzędzia, które usprawni ten proces, a jednocześnie doda do niego element zabawy.

Kto stoi za projektem?

Codebrag jest rozwijany przez software house – SoftwareMill. Pięć osób pracuje bezpośrednio nad produktem, podczas, gdy cała reszta zespołu pomaga w rozwoju produktu poprzez testowanie i konsultacje.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

500 osób jest już zapisanych na wersję beta produktu. Wkrótce Codebrag zostanie pokazany na konferencji Confitura 6 lipca. Od tego momentu pierwsi beta testerzy będą mieli okazję zacząć go używać.

Jakie są plany rozwoju?

Plany rozwoju zakładają usprawnianie produktu w wyniku testowania przez pierwszych użytkowników oraz jednocześnie budowanie bazy klientów. Naszym kolejnym celem jest osiągnięcie bazy 1000 użytkowników, którzy chcą wypróbować produkt. Od jesieni 2013 roku chcemy, żeby pojawili się pierwsi płacący klienci. Następnie skupimy się na rozwijaniu rynku klientów w Stanach.