Branża:

aplikacje

społeczność

lifestyle

gry

sport

Finansowanie:

inwestor prywatny

Model biznesowy:

usługi premium

Streetquest

Czym jest Wasz projekt?

Streetquest - Run a Game zamienia trening biegowy w angażującą grę. Użytkownik po włączeniu aplikacji dołącza do rozgrywek toczonych w czasie rzeczywistym pomiędzy biegaczami na całym świecie. Biegając realizuje misje, zbiera punkty i zdobywa trofea, aby podnieść swoje miejsce w rankingach. Aplikacja umożliwia śledzenie szczegółowych statystyk, sprawdzanie dystansu przebytej trasy, pomiar parametrów biegu, dostęp do historii treningu, a także dziennych czy globalnych statystyk. Streetquest pozwala również na dzielenie się swoimi wynikami na Facebooku i zapraszanie znajomych do rywalizacji.

Jaki problem rozwiązujecie?

Twórcy Streetquest przełamali konwencję typowej aplikacji do biegania. Zadaniem aplikacji jest motywowanie do codziennego treningu i poprawiania swoich wyników, a także walka z użytkownikami o punkty w każdej rozgrywce, co znacznie podnosi poziom zaangażowania w dbanie o kondycję fizyczną.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Streetquest powstał z myślą o osobach aktywnie uprawiających sport, jak i tych, którzy dopiero zaczynają biegać i potrzebują motywacji. Wśród naszych użytkowników są osoby w różnym wieku, jednak głównie mają od 25 do 30 lat. To zarówno maratończycy, night runnerzy, jak i osoby, które nie potrafią rozstać się ze smartfonem nawet podczas treningu, a inne aplikacje do biegania nie dostarczają im rozrywki, jaką znaleźć mogą uczestnicząc w rozgrywkach: zbierając artefakty czy zdobywając bonusy rozrzucone na mapie miasta.

Kto stoi za projektem?

Projekt powstał jako wewnętrzna inicjatywa pracowników polskiej firmy konsultingowej - Scapaflow Consulting. Pomysłodawcą jest Wiktor Jóźwicki, konsultant IT i project manager w Streetquest. Zespół developerski składa się z kilku rewelacyjnych programistów aplikacji mobilnych i WWW. Współpracujemy z najlepszymi specjalistami od budowania społeczności i PR. Nad całością czuwają konsultanci z dużym doświadczeniem w zarządzaniu przedsięwzięciami i przygotowywaniu skutecznych strategii dla firm.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Na dziś mamy ponad 15 tysięcy ściągnięć na platformach Android i iOS i kilkaset aktywnych użytkowników miesięcznie. Gracze pochodzą z 40 krajów i przebiegli już razem ponad 5 tysięcy kilometrów. Nasz fan page na Facebook-u polubiło już prawie 10 tysięcy osób. Uruchomiliśmy stronę z rankingami, gdzie możesz dopingować Polskę i Twoje miasto.

Jakie są plany rozwoju?

Planujemy integrację z RunKeeper-em oraz spersonalizowane statystyki na WWW. W celu podniesienia jakości rozgrywki wprowadzimy komunikaty i efekty głosowe. W planach mamy również dodanie możliwości komunikowania się między użytkownikami wewnątrz aplikacji. Chcemy cyklicznie organizować biegi pod marką Streetquest Urban Run, które będą gromadzić coraz większą liczbę biegaczy w aplikacji. Pierwszy odbył się 9 sierpnia w Warszawie i zgromadził dużą społeczność biegaczy w całej Polsce. Jesteśmy również otwarci na partnerstwa z markami, które dzielą naszą miłość do biegania.