Branża:

e-commerce

marketing i reklama

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

freemium

abonament

Fotoindex

Czym jest Wasz projekt?

Fotoindex.pl to niezależna platforma umożliwiająca porównanie cen fotoproduktów i dostęp do opinii konsumentów o usługach świadczonych przez internetowe laboratoria fotograficzne oraz drukarnie cyfrowe. Obecnie serwis dostarcza internautom informacje o cenach ponad 3000 fotoproduktów - od popularnych formatów odbitek i fotoksiążek, po fototapety i wydruki na płótnie - oferowanych przez ponad 100 firm. Jednocześnie Fotoindex jest efektywnym narzędziem dla przedsiębiorców - wspiera sprzedaż, komunikację z klientami i działania marketingowe.

Jaki problem rozwiązujecie?

Rozwiązujemy właściwie dwa problemy. Pierwszy dotyczy potencjalnych klientów, którym pomagamy wytypować odpowiednią firmę, która zajmie się ich zdjęciami. Uwzględniamy tu zarówno konsumentów poszukujących możliwie taniego produktu, jak i tych poszukujących firmy o sprawdzonej reputacji. Z drugiej strony pomagamy firmom poligraficznym w promowaniu swojej oferty, umożliwiając efektywne dotarcie do nowych klientów.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Serwis kierowany jest do osób, które stają przed dylematem, gdzie zamówić fotoksiążkę, pakiet odbitek lub wydrukować zdjęcia na płótnie czy fototapecie. Fotoindex szczególnie doceniają młodzi rodzice, podróżnicy, fotografowie i architekci wnętrz, ale też przedsiębiorcy wykorzystujący fotoprodukty w działaniach promocyjnych. Jako narzędzie biznesowe, projekt kierowany jest jednocześnie do firm oferujących w sieci druk spersonalizowanych produktów lub inne usługi oparte o przetwarzanie zdjęć dostarczanych przez klientów.

Kto stoi za projektem?

Projekt stworzyła i prowadzi firma Pojutrze.pl, specjalizująca się w kompleksowym tworzeniu narzędzi marketingowych i opracowywaniu analiz dla firm działających w obszarze fotografii, poligrafii oraz innych podmiotów związanych z rynkiem Digital Imaging.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Po trwającej kilka miesięcy okresie otwartej bety, projekt został uruchomiony we wrześniu 2013 roku. Wraz z oficjalnym startem Fotoindexu rozpoczęliśmy działania promocyjne, skupione na dotarciu do coraz większego grona osób korzystających lub planujących skorzystać z usług fotolabów internetowych. Nieprzerwanie rozwijamy również potencjał serwisu poprzez powiększanie bazy firm, które podejmują z nami współpracę.

Jakie są plany rozwoju?

W pierwszej kolejności planujemy powiększyć naszą bazę o kolejne zakłady fotograficzne i drukarnie. Chcemy, aby Fotoindex dostarczał możliwie wyczerpujących informacji o rynku, który obejmuje. Rozważamy również wdrożenie dodatkowych funkcjonalności w ramach serwisu oraz rozpoczęcie równoległych działań na rynkach zagranicznych.