Branża:

gastronomia

marketing i reklama

społeczność

lifestyle

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

reklama

usługi premium

abonament

Jedz Lokalnie

Czym jest Wasz projekt?

Jesteśmy pasjonatami lokalnego jedzenia. Często podróżujemy po Polsce i będąc w różnych częściach kraju mieliśmy problem z wyszukaniem miejsc, w których możemy kupić regionalne przysmaki. Tak powstał pomysł na serwis jedzlokalnie.pl. Serwis ma stanowić platformę współpracy pomiędzy gospodarstwami rolnymi oraz przedsiębiorstwami produkującymi żywność a konsumentem, zainteresowanym zakupem świeżych, lokalnych produktów. Ma za zadanie umożliwić bezpośredni kontakt tych dwóch podmiotów i transakcje z pominięciem pośredników.

Jaki problem rozwiązujecie?

Misją Jedz Lokalnie jest stworzenie ogólnopolskiej bazy producentów i wytwórców naturalnej, zdrowej żywności, która nie przemierza tysiąca kilometrów, by trafić na talerz. W serwisie można dodawać wizytówki (opcja bezpłatna i płatna) lokalnych dostawców żywności: gospodarstw, restauracji, sklepów i targów. Jedz Lokalnie działa jak wyszukiwarka - każdy z łatwością może odnaleźć takie produkty jak świeże jajka, mleko, pieczywo czy warzywa w zasięgu swojego miejsca zamieszkania. Dzięki suwakowi "szukaj wokół mojej lokalizacji" wyniki wyszukiwania można z łatwością zawęzić.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Jedzlokalnie.pl to portal skierowany przede wszystkim do osób poszukujących lokalnej żywności. Jednocześnie, stanowi wsparcie dla lokalnych producentów i wytwórców. Ma umożliwić rodzinnym gospodarstwom rolnym przedstawienie swojej oferty, jak najszerszej liczbie konsumentów. W wyszukiwarce znajdą się również niezależne sklepy i targi oferujące lokalną żywność. Oferta Jedz Lokalnie kierowana jest także do restauratorów. Po pierwsze, daje restauratorom możliwość odnalezienie lokalnych dostawców, po drugie promuje te restauracje, które nie idą na skróty, wybierając świeże i sezonowe produkty.

Kto stoi za projektem?

Projekt stworzyła warszawsko-łódzka agencja interaktywna Pro-position. Pomysłodawcą serwisu jest Anna Szałkiewicz - account director w firmie Pro-position. Odpowiada za kontakt z użytkownikami, współpracę z mediami oraz prowadzi bloga Jedz Lokalnie. Za stworzenie serwisu oraz marketing odpowiada Jakub Ostrowski - managing director w firmie Pro-position.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Wersja beta jedzlokalnie.pl została uruchomiona 27 stycznia 2014 r. W ciągu 16 dni naszą stronę odwiedziło ponad 1500 unikalnych użytkowników oraz pozyskaliśmy 934 fanów na Facebook'u. Do naszej bazy dodało się 18 lokalnych producentów żywności. Udało nam się pozyskać pierwszych partnerów - biokurier.pl oraz regionalia.com.pl.

Jakie są plany rozwoju?

Planujemy: 1. pozyskać ambasadora serwisu - osobę cieszącą się autorytetem kulinarnym, 2. wprowadzić pośrednictwo sprzedaży 3. wprowadzić subskrypcję produktów lokalnych 4. przyznawać certyfikaty dla lokalnych wytwórców 5. wprowadzić na blogu przepisy regionalne oraz przepisy z wykorzystaniem lokalnych produktów 6. wprowadzić na blogu porady prawne dla rolników 7. wprowadzić aplikację mobliną Jedz Lokalnie.