Branża:

nieruchomości

Finansowanie:

własne

akcelerator

Model biznesowy:

reklama

pośrednictwo

buku.pl

Czym jest Wasz projekt?

buku.pl to internetowa wyszukiwarka, która agreguje i porównuje setki tysięcy ogłoszeń dotyczących sprzedaży lub wynajmu nieruchomości, a następnie wyświetla je na liście w nieprzypadkowym porządku. Serwis korzysta z autorskiego algorytmu, który przetwarza wiele różnych parametrów (w tym odległości od wybranych punktów na mapie), aby zarekomendować użytkownikowi najlepsze oferty we wskazanym przez niego sąsiedztwie.

Jaki problem rozwiązujecie?

buku.pl gwarantuje jakość, szybkość i wygodę użytkowania. Teraz wszystkie ciekawe oferty dotyczące mieszkań lub domów znajdują się w jednym serwisie. System podpowiada użytkownikowi najlepsze ogłoszenia (co jest naszą kluczową innowacją, a zarazem przewagą technologiczną), eliminując przy tym tzw. duplikaty oraz oferty nieaktualne. Oferty nieruchomości są porównywane oraz przeliczane w czasie rzeczywistym. Internauta sam zaznacza na mapie interesujący go obszar wyszukiwania za pomocą punktorów lub odręcznego markera.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Użytkownikami buku.pl są osoby sprzedające lub wynajmujące nieruchomości (właściciele) oraz ich potencjalni klienci (nabywcy / najemcy) przy nieco mniejszym udziale osób pośredniczących w transakcjach (agenci i pośrednicy). Partnerami buku.pl są czołowe serwisy nieruchomościowe, które publikują ogłoszenia oraz ogólnopolskie agencje nieruchomości i deweloperzy. Publikujemy na tą chwilę wyłącznie te ogłoszenia, które dotyczą mieszkań i domów, zlokalizowanych na terenie całej Polski.

Kto stoi za projektem?

W gronie pomysłodawców i twórców projektu znajdują się: Tomasz Plata (obecny CEO, do niedawna szef działu online w Grupie TVN, od 2013 roku realizujący własne projekty w sieci) oraz Artur Racicki (COO) i Tomasz Wysocki (CTO), znani na rynku online twórcy spółek Social WiFi i Pozytywnie.pl. Od grudnia 2013 roku inwestorem buku.pl są AINOT (Akcelerator Innowacji NOT) i SATUS Venture.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt zadebiutował 16 czerwca 2014 r. Tylko w ciągu pierwszych 5 dni pozyskał kilkuset zarejestrowanych użytkowników. Blisko 5 tys. unikalnych użytkowników odwiedzających serwis wygenerowało na nim ponad 25 tysięcy odsłon.

Jakie są plany rozwoju?

buku.pl będzie nadal rozwijać swój algorytm wyszukiwania. Ucząc się zachowań użytkowników, podpowiadać im będzie najlepsze wybory nieruchomości. W najbliższych tygodniach zagregujemy ogłoszenia kolejnych serwisów nieruchomościowych, które oferować będą atrakcyjne jakościowo i lokalizacyjnie oferty. Jesienią rozpoczniemy prace nad aplikacją mobilną dla buku.pl