Branża:

gastronomia

lifestyle

dzieci i parenting

zdrowie i uroda

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

inny

spozywczak.info

Czym jest Wasz projekt?

Projekt spozywczak.info, to miejsce które tworzą sami goście projektu. W dobie wszechobecnego, hipermarketowego jedzenia coraz większego znaczenia nabiera fraza „zdrowe odżywianie”. Projekt ma na celu umożliwienie internautom dodawania na mapie miejsc, w których dostać można zdrową i świeżą żywność nie ważne czy jest to osiedlowy spożywczak, czy też gospodarstwo rolne sprzedające produkty bezpośrednio do konsumetna. Użytkownik wchodząc na stronę widzi listę takich miejsc w swojej okolicy, a także ma możliwość wyrażenia na ich temat opinii – zarówno poprzez komentarze, jak i lajki.

Jaki problem rozwiązujecie?

Dajemy możliwość znalezienia miejsca, w którym można kupić dobre jedzenie - np. świeże mięso. Z uwagi na to, że miejsca dodają i rekomendują sami użytkownicy, nie jest to po prostu zwykła lista firm. Komentarze użytkowników mają pomóc w decyzji o zakupie w danym sklepie.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Osoby dbające o to, co jedzą. Dobrym przykładem mogą być młode mamy, które karmiąc muszą zwracać uwagę na to, z czego przygotowują posiłki. Dobrym źródłem informacji dla projektu mogą być babcie, które znają okoliczne ryneczki i osoby na nich handlujące – tu jednak obawiam się, że może być bariera technologiczna jeśli chodzi o wprowadzanie danych;)

Kto stoi za projektem?

Autorem projektu jest Tomasz Jabłoński zawodowo związany z branżą farmaceutyczną - były przedstawiciel medyczny, obecnie zajmujący się projektami e-commerce: między innymi autor projektu systemu zamówień w grupie NEUCA S.A., a obecnie wspierający projekty elektroniczne w firmie Bestdoctor Polska Sp. z o.o. Spożywczak.info to jego kolejny, hobbystyczny projekt po etelefon.pl(sprzedany), czy aaawesele.pl. Statystyki mówią, że 9 na 10 startapów pada, więc na pewno nie jest to jego ostatni;)

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Przedwczoraj (16.08.2014) został upubliczniony. Mamy już 14 sklepów z Łodzi i okolicy oraz 7 spontanicznych lajków. Na razie to dobrze życzący znajomi, jednak mam nadzieję na ciepłe przyjęcie projektu przez internautów.

Jakie są plany rozwoju?

Inspiracją do powstania projektu były narodziny pierwszego dziecka. Szukałem miejsc, w których karmiąca mama mogłaby robić zakupy bez obaw o szkodliwy wpływ chemii w produktach spożywczych na zdrowie i samopoczucie maleństwa. Plany rozwoju: na pewno rozbudowa bazy takich miejsc, a także nawiązanie kontaktów z organizacjami proekologicznymi. To dynamicznie rosnący rynek w Polsce - szansę widzę we współpracy bezpośrednio z rolnikami, którzy sprzedają zdrowe produkty bezpośrednio do konsumenta.