Branża:

e-commerce

grafika i design

Finansowanie:

dotacja z UE

Model biznesowy:

pośrednictwo

Poligrafiko

Czym jest Wasz projekt?

Nasz zespół tworzą młodzi, kreatywni ludzie, którzy postanowili naprawdę zmienić branżę poligraficzną w Polsce. Dlaczego to robimy? Ponieważ każdy z nas zna problemy związane z zamawianiem materiałów reklamowych w sieci. I każdy z nas przynajmniej raz był mocno zawiedziony niską jakością otrzymanych druków. Postanowiliśmy więc stworzyć rozwiązania, które ułatwią życie zarówno nam, jak i tysiącom innych klientów internetowych drukarni. Zamawianie druków wysokiej jakości ma być teraz proste, szybkie i z gwarancją dobrej ceny. Właśnie dlatego znajdziesz u nas wyłącznie najlepsze drukarnie.

Jaki problem rozwiązujecie?

Nasz startup rozwiązuje problem znalezienia dobrej drukarni online w internecie. Kiedy wpiszemy w wyszukiwarce frazę poszukiwanego produktu... jawią nam się setki stron wyników. Każda z drukarni ma inny system filtrowania czy zamawiania. Rzadko która oferuje pełen zakres usług poligraficznych, więc przeważnie jesteśmy zmuszeni znaleźć kilka odrębnych drukarni i każdorazowo rejestrować się i zapoznawać z nowym systemem. Nie ma w tej chwili pasażu online skupiającego drukarnie online i oferującego zunifikowany system filtrów. Jest kilka sklepów udających pasaże oferujących własne usługi.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Grupa docelowa to wymagający klient... Z pewnością nasza oferta nie przypadnie do gustu osobie kierującej się w swoim wyborze wyłącznie ceną. Dla odmiany my chcemy postawić w 1 kolejności na jakość. Cena z kolei ma być adekwatna do jakości oferowanych przez drukarnie usług oraz kultury obsługi. Z tego względu oferta powinna spodobać się agencjom reklamy i freelancerom obsługującym firmy dbające o wizerunek lub też bezpośrednio osobom i firmą z wysokimi wymaganiami jakościowymi. System będzie intuicyjny, więc każdy powinien poradzić sobie z odnalezieniem i zakupem interesującej go usługi.

Kto stoi za projektem?

Portal został stworzony przez zgrany kilkuosobowy zespół. Z jednej strony są to trzy osoby, które mają doświadczenie w branży reklamy, z drugiej trzyosobowy zespół programistów mających za sobą kilka dużych realizacji. Zespół dopełniają jeszcze dwie osoby: marketingowiec z wieloletnim doświadczeniem oraz osoba świetnie orientująca się w księgowości oraz rozliczaniu projektów UE. Właściciel posiada 15 letnie doświadczenie w branży reklamy. Wcześniej wiele lat był wspólnikiem w agencji reklamy a pierwsze doświadczenie nabył w drukarni wielkoformatowej posiadającej własne biuro projektowe.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

W chwili obecnej portal jest już ukończony. Mamy wiele zgłoszeń od ciekawych drukarni które w chwili kiedy piszę ten tekst wypełniają swoje profile na portalu poligrafiko. Z usług tych drukarni będzie można skorzystać z końcem stycznia. Wtedy to, zintensyfikujemy trwające aktualnie działania promocyjne portalu. Na dzień dzisiejszy mamy już bardzo obszerną listę osób zainteresowanych portalem. Pod adresem strony znajduje się aktualnie zaślepka, która daje możliwość zapisania się na listę mailową, która zostanie użyta w celu powiadomienia o starcie portalu.

Jakie są plany rozwoju?

Cele mamy jasno wyznaczone. Chcemy doprowadzić swymi działaniami do sytuacji, w której nasz portal będzie kojarzony z wysoką jakością usług poligraficznych. Na portalu nie będzie miejsca dla drukarni oferujących tanie masówki. Jeżeli taka się trafi, szybko zbierze słabe oceny i podejmiemy wobec niej odpowiednie kroki. Chcemy także spopularyzować zakupy grupowe w poligrafii pozwalające na zapewnienie obłożenia maszyn drukarskich a tym samym obniżenie ceny dla klienta bez utraty jakości. Planujemy rozwinąć portal o usługi projektowe, oraz stworzenie aplikacji na iOS oraz Android.