Branża:

produktywność

biznes i finanse

e-commerce

lifestyle

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

inny

eGwarancje

Czym jest Wasz projekt?

eGwarancje to chmura dostępna poprzez przeglądarkę gromadząca paragony potrzebne do zachowania gwarancji / reklamacji dla zakupionych rzeczy. Usługa jest dostępna na komputerze oraz na urządzeniach mobilnych w trybie RWD (Android, iOS, Windows Mobile). Projekt powstał z prawdziwej potrzeby rozwiązania problemu gubiących się oraz blaknących paragonów. Obecne na rynku aplikacje mobilne, nie dawały mi tej funkcjonalności jakiej oczekiwałem. Dlatego też pomimo istnienia kilku rozwiązań tego typu postanowiłem zrobić swoje, lepsze.

Jaki problem rozwiązujecie?

Podstawową funkcją naszej usługi jest bezpieczne (w chmurze) gromadzenie paragonów oraz pilnowanie dat ich ważności. Użytkownik po dodaniu paragonu, opisuje go, jeśli chce może też dodać zdjęcie produktu, którego się tyczy paragon (aby łatwiej móc potem odszukać zepsutą rzecz, np. żarówka energooszczędna). Na tym etapie przewiduję 2 sposoby użycia. Jednym jest dodanie paragonu lub paragonów za pomocą skanera i komputera. Na spokojnie w domu, zapewne głownie przez starszych ludzi. Drugą metodą będzie ultra szybkie dodanie paragonu praktycznie zaraz po zakupie przedmiotu.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Jako, że większość społeczeństwa coś kupuje, dlatego uważam, że z naszej usługi może skorzystać praktycznie każdy. Gdybym miał jednak wybrać główną grupę docelową to były by nią najpewniej kobiety w wieku 18-40 lat, te bowiem kupują znacznie więcej niż mężczyźni a przy tym lubią gromadzić paragony i analizować wydatki.

Kto stoi za projektem?

Obecnie zespół tworzę, ja - Web developera z zamiłowaniem do tworzenia i prowadzenia mniejszych lub większych projektów na boku (poza pracą nad stronami klientów). Kilka lat temu prowadziłem blog rozrywkowy, najbardziej.com, który w szczycie generował 3 mln odsłon miesięcznie. Projekt ten sprzedałem ze względu na zmęczenie tematem :) Liczę, że zgromadzona wiedza z zakresu prowadzenia serwisu pomoże nam w dynamicznym rozwoju tego, nowego projektu. Co do pozostałych członków zespołu to jest nim sprawny programista, który jest odpowiedzialny za wszelkie zagadnienia programistyczne.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt jest nadal w fazie beta, trochę jak Gmail swego czasu (pozostawał w tej fazie kilka dobrych lat). Serwis pozwala na wygodne gromadzenie i "pilnowanie" paragonów. Czyli podstawowy zakres jest dostępny i działa poprawnie. Jako, że dopiero co wystartowaliśmy jesteśmy na początku drogi do pozyskania odpowiedniej bazy użytkowników. Takiej bazy, która pozwoli nam rozmawiać z większymi podmiotami w sprawie rozwoju i kooperacji. Wyników w związku z tym brak.

Jakie są plany rozwoju?

W planach mamy aktywny rozwój o zaplanowane funkcjonalności oraz o pomysły użytkowników. Niektóre z nich rozszerzać będą znacząco funkcje w systemie (np. dodawanie sklepu, baza sklepów, ocena sklepów pod kątem realizacji gwarancji). Inne zaś pozwalające monetyzować naszą usługę (np. katalog serwisantów, oferta płatnej dodatkowej gwarancji). Nasz cel to zdobycie dużej części rynku w zakresie obsługi przechowywania paragonów oraz obsługi zamawiania serwisantów czy też dokupywania rozszerzonej gwarancji na posiadane przedmioty.