Branża:

społeczność

motoryzacja

transport i komunikacja

Finansowanie:

własne

dotacja z UE

Model biznesowy:

usługi premium

abonament

JadeZabiore

Czym jest Wasz projekt?

Jadezabiore.pl to odpowiedź na codzienne potrzeby każdego z nas. Zapewne Ty również nie raz zadawałeś sobie pytanie: „czy któryś z moich znajomych jedzie w ważnym dla mnie kierunku i czy mógłby zabrać ze sobą moją paczkę?”. Portal Jadezabiore.pl ma sprawić, że każdy zarejestrowany użytkownik… stanie się Twoim znajomym. Nie musisz pytać – po prostu wpisz, skąd i dokąd, następnie wybierz, kto ma zabrać przesyłkę i gotowe! Dzięki naszemu systemowi weryfikacji masz gwarancję, że po drugiej stronie jest osoba zaufana, jak Twój znajomy.

Jaki problem rozwiązujecie?

Głównym założeniem portalu miała być odpowiedź na pytanie często zadawane w sieci „czy ktoś jedzie do … i może mi coś pilnie zabrać?” lub „jadę do … komuś coś zabrać?” Przede wszystkim chodzi o takie sytuacje gdzie konwencjonalne metody zawodzą, czyli w ten sam dzień, w nocy, w święta, nietypowe wymiary. Gubiąc nad morzem klucze od samochodu mogę być pewien, że ktoś z południa Polski jedzie i jeszcze w ten sam dzień mi je dowiezie. Paczka w Wigilie Bożego Narodzenia? Pocztą nie ma szans. Kurierem w ten sam dzień? Majątek. Użytkownicy portalu mogą to przewieźć w ten sam dzień nawet dla samej satysfakcji, przecież i tak jadą. Nie chodziło nam o to żeby zastąpić pocztę czy kurierów ale wypełnić pewną lukę i uporządkować coś co i tak w sieci już istnieje.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Nowy serwis przewozu przesyłek promuje się hasłem „Prawdopodobnie mamy najwięcej kurierów na świecie”. Fakt, że w JadeZabiore.pl kurierem może być każdy kierowca, ale też np. rowerzysta czy wybierający się w podróż komunikacją publiczną, rzeczywiście czyni z tego portalu największą sieć dostawców. Obecnie wśród osób dodających ogłoszenia typu „Mogę zabrać” dominują kierowcy pojazdów osobowych (ponad 70 proc. użytkowników). Drugą silnie reprezentowaną grupą są kierowcy aut dostawczych. Coraz liczniej w serwisie rejestrują się też motocykliści. W tej chwili to prawie 8 proc. użytkowników. Na JadeZabiore.pl swoje profile ma także kilkunastu pilotów samolotów i helikopterów. Loty z przesyłkami z jednego końca kraju na drugi trwają zaledwie trzy godziny. Czyli z jednej strony są to użytkownicy "w ruchu", a z drugiej strony wszyscy, którzy potrzebują wysłać coś nietypowego albo na ostatnią chwilę.

Kto stoi za projektem?

Za projektem stoją osoby, które wzajemnie się nakręcają oraz mobilizują. Każdy ma swoje zadanie ale cały zespół świetnie się uzupełnia. Jest specjalista od NŚP (Nowych Świetnych Pomysłów), jest specjalista od SNZSoNŚP (Sprowadzania Na Ziemie Specjalisty od Nowych Świetnych Pomysłów), jest Specjalista od RONŚP (Rzeczowego Ogarnięcia Nowych Świetnych Pomysłów) oraz jest Specjalista od WNŚP (Wdrożenia Nowych Świetnych Pomysłów). W kolejności: Łukasz Starowicz, Wojciech Szulc, Piotr Kowalski, Sebastian Badura

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

 W chwili obecnej portal działa i z każdym dniem zbiera nowych, zadowolonych użytkowników. W tej chwili jest to ponad 2 tyś użytkowników, 20 tyś wejść miesięcznie. Niedawno wprowadzony został "panel kurierski" pozwalający na porównanie ofert firm transportowych. Dobiegają końca prace nad aplikacjami mobilnymi na platformy iOS, Android oraz WP. Z każdym dniem zbieramy cenne uwagi naszych użytkowników odnośnie działania serwisu, a to przekłada się na ciągłe udoskonalanie portalu Jadezabiore.pl

Jakie są plany rozwoju?

Przede wszystkim chcemy, by użytkownicy JadeZabiore.pl stali się największą w Polsce społecznością kierowców. By nasi odbiorcy się znali – nie tylko wirtualnie – oraz by, wysyłając paczkę, naprawdę mieli poczucie, że przesyłka podróżuje z dobrze znaną i zaufaną osobą. Docierają do nas sygnały, że w tej chwili JadeZabiore.pl ma też pozycję portalu do zadań specjalnych, choć chyba właściwsze by było określenie „przesyłek specjalnych”. Użytkownicy zwracają się do nas w sytuacjach, w których trzeba wysłać przesyłkę nietypową, wymagającą szczególnej opieki, bądź taką, której wysyłka pocztą czy kurierem byłaby nieopłacalna czy wręcz niemożliwa. Przede wszystkim jednak zamierzamy zacieśniać współpracę z klientami biznesowymi – firmami przewozowymi, transportowymi, kurierskimi.