Branża:

produktywność

aplikacje

biznes i finanse

marketing i reklama

Finansowanie:

fundusz

Model biznesowy:

abonament

Woodpecker

Czym jest Wasz projekt?

Woodpecker to narzędzie online do automatycznej wysyłki spersonalizowanych zapytań typu cold email. W poszukiwaniu nowych klientów w branży B2B lub partnerów biznesowych można poświęcić wiele czasu wysyłając personalizowane zapytania emailowe do potencjalnych klientów ręcznie. Można też wykorzystać algorytmy, które zapewnią bezpieczną, automatyczną wysyłkę – to właśnie robi Woodpecker.co.

Jaki problem rozwiązujecie?

Biznes nie istnieje bez klientów. Pozyskiwanie nowych klientów to jedno z najważniejszych zadań w każdej organizacji. W celu pozyskania nowych klientów B2B lub partnerów biznesowych (szczególnie za granicą), coraz więcej firm B2B decyduje się na wysyłkę bezpośrednich spersonalizowanych wiadomości email do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. Ręczna wysyłka większej ilości takich emaili, a następnie przypomnień (follow-ups), zajmuje ogromną ilość czasu. Woodpecker pozwala skupić się jedynie na kreatywnej części tego procesu (tworzeniu treści sekwencji emaili, załączeniu bazy adresatów, określeniu czasu dostarczenia emaili), a przejmuje najbardziej czasochłonną i żmudną część – wysyłkę. Co najważniejsze, Woodpecker automatycznie "odcina" z wysyłki kolejnych przypomnień (follow-ups) tych adresatów, którzy odpowiedzieli na któregoś z wcześniej wysłanych emaili. Oznacza to, że osoba odpowiedzialna za sprzedaż lub kontakt z partnerami przejmuje korespondencję z zainteresowanymi odbiorcami dopiero w momencie, gdy odpowiedzą oni na zapytanie mailowe wysłane z Woodpeckera. Dla adresatów cała korespondencja wysłana z Woodpeckera wygląda jak wysłana ręcznie z osobistego lub firmowego adresu email: follow-ups zawarte są w tym samym wątku co wiadomość otwierająca, tak że odbiorca ma dostęp do pełnej historii korespondencji. Dodatkowo użytkownik Woodpeckera ma dostęp do statystyk (m.in. wskaźnika otwarć i odpowiedzi), na podstawie których łatwo może ocenić skuteczność kampanii i modyfikować ją na podstawie aktualnych danych.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Do firm działających na rynku B2B w Europie Zachodniej i krajach anglosaskich. Woodpecker powstał jako wewnętrzne narzędzie w naszym poprzednim startupie. Wiemy z doświadczenia, że w małej firmie często jedna osoba wykonuje wiele typów zadań – wysyłka emaili do potencjalnych klientów to tylko jedno z nich. Woodpecker z pewnością przyda się zatem firmom B2B w początkowej fazie rozwoju, które szukają rozwiązań poprawiających produktywność małego zespołu. Nasi klienci to również firmy średniej wielkości, które szukają przewidywalnego i obliczalnego sposobu na pozyskiwanie klientów w kraju i za granicą, stosując metody opisane w książce Aarona Rossa “Predictable Revenue”. W gronie naszych pierwszych użytkowników są m.in. startupy typu SaaS, software house’y, firmy consultingowe, ale także agencje specjalizujące się w pozyskiwaniu klientów biznesowych dla innych firm.

Kto stoi za projektem?

Zespół Woodpecker.co to grupa młodych-zdolnych z doświadczeniem w zakresie marketingu, pozyskiwania klientów i sprzedaży zdobytym w poprzednich projektach biznesowych. Współzałożycielami są Mateusz Tarczyński, wcześniej współzałożyciel wrocławskiego Chop-Chop.org, a także innych startupów w branży digital marketing, oraz Maciej Cieśla – programista z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu aplikacji webowych. Jesteśmy wspierani przez fundusz inwestycyjny Xevin Lab sp. z o.o.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Jesteśmy w fazie private beta. Do tej pory założyliśmy ponad 100 kont testowych, dzięki którym pierwsi użytkownicy mogą korzystać z pierwszej stabilnej wersji naszego oprogramowania oraz zapewniać nam cenny feedback. Zapisy na beta testy Woodpecker.co wciąż trwają.

Jakie są plany rozwoju?

Zaimplementowaliśmy już wszystkie podstawowe funkcje wysyłki, algorytmy zarządzania follow-upami oraz funkcje pracy zespołowej. Obecnie pracujemy nad funkcjonalnością agencyjną z bardziej rozbudowaną obsługą kont oraz zbiorczymi statystykami – dla agencji, które zajmują się pozyskiwaniem tzw. leadów dla firm B2B. Planujemy liczne integracje, zarówno z dostawcami baz danych jak i z oprogramowaniem typu CRM. Skupiamy się na bezpieczeństwie wysyłki oraz prostocie użytkowania. Przede wszystkim w tych dwóch kierunkach dodajemy nowe i rozwijamy już istniejące funkcje.