Branża:

rozrywka

Finansowanie:

własne

inwestor prywatny

Model biznesowy:

pośrednictwo

Wishround

Czym jest Wasz projekt?

Wishround to serwis poświęcony grupowym prezentom. Za jego pomocą można utworzyć stronę z wybranym prezentem dla siebie lub bliskiej osoby i zaprosić znajomych do przyłączenia oraz wpłacania urodzinowych składek na ten cel. Projekt działa jako platforma i jednocześnie obsługuje trzy segmenty odbiorców: osoby, które chcą otrzymać prezent, osoby, które chcą zrobić prezent, a także sklep, który wchodzi w rolę partnera. Solenizantowi dajemy możliwość otrzymania naprawdę pożądanego i wartościowego prezentu, z kolei osobie, która chce zrobić prezent – oszczędność czasu i pewność, że niezależnie od budżetu, prezent będzie taki, jaki być powinien.

Jaki problem rozwiązujecie?

Średni koszt pożądanych prezentów wzrósł od kilku dolarów za kostkę Rubika w latach 80. do ponad 500$ za nowoczesne gadżety w dniu dzisiejszym. Przy czym budżet na prezenty, jakim dysponuje oraz chce przeznaczyć na prezent większość osób wynosi około 25$ w krajach rozwiniętych. W rezultacie, ludzie często otrzymują niechciane prezenty. Jest to szczególnie zauważalne po okresie świątecznym, kiedy to sklepy odnotowują szczytowe zwroty towarów. Wishround pomaga w otrzymaniu droższego prezentu w miejsce kilku drobnych. „Ważniejsza jest pamięć, aniżeli prezent" – to przestarzałe powiedzenie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Z drugiej strony, projekt pomaga rozwiązać odwieczny problem – „co kupić solenizantowi", ponieważ zawsze istnieje ryzyko, że kupiony prezent będzie nietrafiony. Poza tym, nie każdy lubi niespodzianki, niektórzy wolą bardziej pragmatyczne prezenty, „na zamówienie". Lepiej będzie gdy kilka osób złoży się na dany prezent i solenizant otrzyma to, czego naprawdę potrzebuje, zamiast wielu niepotrzebnych „bibelotów”.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Zauważalne są dwie kategorie użytkowników. Z grubsza rzecz biorąc, jest to pokolenie Y (zwane „generacją Millenials”), a także pokolenie Z. Aktualnie większości naszych aktywnych użytkowników bliżej jest do wykształconych i pracujących osób w wieku od 26 do 35 lat, niemniej jednak rozumiemy także potencjał dzisiejszych studentów. Jednocześnie planujemy zarabiać dzięki prowizji, wypłacanej nam przez sklepy internetowe, dlatego też niektóre bezpośrednie działania marketingowe są skierowane na sektor B2B.

Kto stoi za projektem?

Twórcy projektu – Witalij Kedyk oraz Jurij Szewczenko, pracowali razem w dużej firmie CRM. Jurij zajmował się bankami i spółkami finansowymi, z kolei Witalij – klientami detalicznymi i programami lojalnościowymi. W obliczu problemu wyboru prezentów dla pracowników wewnątrz ogromnego zespołu pracowników swojej korporacji, mężczyźni postanowili ów problem rozwiązać – właśnie tak narodził się pomysł stworzenia Wishround. Obecnie, w zespole Wishround pracuje 8 osób.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Pod koniec sierpnia 2015 roku, Wishround rozpoczął swoją działalność na rynku ukraińskim, a miesiąc później – na rynku polskim. 2016 rok projekt rozpoczął start-up’em Wishround w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy również w trakcie sprawdzania pewnych hipotez, a także poszukiwania optymalnego modelu biznesowego, niemniej już na dzień dzisiejszy Wishround wykazuje stały wzrost o ponad 20%, zwiększający się w każdym miesiącu.

Jakie są plany rozwoju?

Głównym celem na dzień dzisiejszy jest segment anglojęzycznego Internetu. Wishround jest usługą finansową, przez co mamy pewne ograniczenia w zakresie rozmachu projektu. Nasz obecny partner rozliczeniowy pozwala na bezproblemową pracę w Europie, dlatego też wkraczamy na rynek Wielkiej Brytanii.