Branża:

aplikacje

edukacja

informatyka i programowanie

gry

zdrowie i uroda

inna

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

inny

Neurodio

Czym jest Wasz projekt?

Dzięki wykorzystaniu wiedzy na temat mózgu i wiedzy o projektowaniu gier, jesteśmy w stanie tworzyć aplikacje lub gry terapeutyczne, które będą nie tylko skuteczne, ale i przyjemne w użytkowaniu. Naszym atutem jest posiadanie naukowego know how oraz ścisła współpraca z Laboratorium Neurokognitywnym UMK, dzięki czemu możemy od razu sprawdzać skuteczność naszych rozwiązań. Zależy nam na dostarczaniu rozwiązań o bardzo wysokiej jakości, gdzie wykorzystamy wiedzę neuropsychologiczną.

Jaki problem rozwiązujecie?

Przede wszystkim poprawiamy jakość życia. Chcemy udoskonalić treningi poznawcze i aplikacje terapeutyczne dla osób z różnymi deficytami. W tej chwili treningi zdolności poznawczych są monotonne, nudne i przypominają testy psychologiczne. Przykład naszego pierwszego treningu, to pomoc w rozwiązywaniu problemu nabywania kompetencji matematycznych u dzieci (np. z dyskalkulią).

Do kogo kierujecie swój projekt?

Chcemy pomagać osobom, które mają problemy w uczeniu się lub posiadają deficyty poznawcze. Są to bardzo różne grupy osób, raczej spójne pod kątem wybranych problemów. Skupiamy się na poprawie wybranych zdolności poznawczych. Na początku chcemy trafiać do specjalistycznych ośrodków, które wdrożą nasze produkty, ale później chcielibyśmy zautomatyzować proces i trafiać do wszystkich potrzebujących.

Kto stoi za projektem?

Nasz zespół jest interdyscyplinarny i obecnie liczy dziewięć osób. Tworzą go osoby z kompetencjami badawczymi, technicznymi, graficznymi jak i biznesowymi. Spółka powstała z inicjatywy Łukasza Goraczewskiego, Karoliny Finc i Mirka Manelskiego. Oprócz grupy “projektowej” mamy również radę naukową. W jej skład wchodzą pracownicy UMK związani z Laboratorium Neurokognitywnym UMK pod wodzą prof. dr hab. Włodzisława Ducha.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Obecnie mamy jeden działający prototyp który służy do treningu umiejętności matematycznych. Własnie ruszają badania w kilkunastu toruńskich szkołach. Naszą grę będzie testowało kilkaset dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Jeśli gra okaże się skuteczna (a są ku temu przesłanki po badaniu pilotażowym), to zaczniemy ją testowo wdrażać. Drugi projekt na razie jest w fazie planowania i tworzenia preprototypu. W tej chwili trwa analiza i tworzenie dokumentacji do projektu.

Jakie są plany rozwoju?

Po zakończeniu badań skuteczności gry Kalkulilo, planujemy opublikować wyniki w prasie naukowej i dokończyć prototyp pierwszej gry tzn. przekuć go w dobrze funkcjonujący produkt. W drugiej części roku skończymy prototyp drugiego treningu poznawczego i zaczniemy planowanie badań. chcemy też pozyskać pierwszych klientów.