Branża:

społeczność

transport i komunikacja

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

reklama

pośrednictwo

Podróż Grupowa

Czym jest Wasz projekt?

Podróż Grupowa to tańsza, szybsza i wygodniejsza forma transportu - wspólne podróżowanie samochodem z dzieleniem kosztów za paliwo czy autostradę.

Jaki problem rozwiązujecie?

Na Facebooku można znaleźć ogromną liczbę grup zrzeszających podróżujących na wybranych odcinkach, a po wprowadzeniu opłat przez głównego konkurenta (BlaBlaCar) można dostrzec ich rozkwit. Niestety szukanie interesujących informacji na tych grupach jest problematyczne, gdyż jedynym sposobem sortowania ogłoszeń jest czas ich dodania. Ta potrzeba wprowadzenia porządku stała się inspiracją do stworzenia czegoś, co umożliwiłoby łatwiejsze kojarzenie ze sobą osób jadących w tym samym czasie w to samo miejsce.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Obecnie serwis agreguje ogłoszenia z ponad 200 grup na Facebooku związanych z tą tematyką. Są to połączenia z dużymi ośrodkami akademickimi, stąd też główną grupę docelową stanowią studenci.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

W tej chwili projekt utrzymuje się z reklam wyświetlanych użytkownikom. Docelowo: prowizja za umieszczenie ogłoszenia w serwisie.

Kto stoi za projektem?

Nazywam się Tomasz Żyźniewski i obecnie mam 27 lat. Ukończyłem studia na Politechnice Poznańskiej na kierunku informatyka z wyróżnieniem. Od ponad 2 lat prowadzę własną działalność w branży teleinformatycznej, z której finansuję rozwój projektu.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Średnia liczba ogłoszeń dostępnych w serwisie oscyluje między 1.5k a 3.5k w zależności od dnia tygodnia. Liczba unikalnych użytkowników miesięcznie mieści się w przedziale 3.5k - 5k. W okresach świątecznych wskaźnik ten potrafi przekroczyć 15k. Przychód z reklam wynosi około 30zł/msc, co pozwala pokryć koszta operacyjne (google cloud platform + domena). 2 tysiące fanów na facebookowym profilu.

Jakie są plany rozwoju?

Profesjonalny redesign całej strony (w tym logo). Obsługa zagranicznych grup na Facebooku. Dotarcie do szerszego grona odbiorców: osób podróżujących służbowo oraz sezonowo.