... ... ...

Mobigate dociera do 3 mln użytkowników aplikacji mobilnych

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

14-11-2016

Informacja prasowa
Mobigate – debiutująca w kwietniu br. platforma planowania, sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w czołowych polskich aplikacjach mobilnych – dociera już do 3 mln użytkowników. Za sukcesem projektu stoi międzynarodowy zespół ekspertów rynku internetowego z agencji Spicy Mobile.

Mobigate to sieć premium adresowana do wydawców i reklamodawców zainteresowanych lepszym wykorzystaniem kanału mobile. Platforma łączy możliwość zakupu przestrzeni reklamowej w aplikacjach popularnych polskich wydawców oraz dane dotyczące korzystania z urządzeń mobilnych. Takie podejście umożliwia dotarcie aż do 3 milionów użytkowników smartfonów i tabletów z niespotykaną do tej pory precyzją, a także poznanie preferencji osób korzystających z konkretnej aplikacji. Ponadto, w przeciwieństwie do tzw. blind network, Mobigate gwarantuje reklamodawcom pełną kontrolę nad miejscem emisji reklamy. Zrzeszone aplikacje zostały zweryfikowane pod kątem przestrzegania prawa autorskiego, a także rodzaju dostarczanych treści.

„Mobigate to nowa jakość na polskim rynku w targetowaniu reklam mobilnych” – przyznaje Artur Zawadzki, członek zarządu agencji komunikacji mobilnej Spicy Mobile. – „Na początku zainspirowaliśmy się rozwiązaniami z rynku amerykańskiego, jak na przykład Flurry, które doskonale łączą analitykę i reklamę. Nie chcieliśmy być jednak kolejną siecią typu blind network. Stworzyliśmy więc zupełnie nowy model biznesowy – sieć premium zrzeszającą wyselekcjonowanych wydawców i realizującą wysokiej jakości kampanie reklamowe do precyzyjnie zdefiniowanej grupy odbiorców”.

Platforma Mobigate zbiera i przetwarza w czasie rzeczywistym twarde dane o urządzeniu mobilnym i sposobie jego wykorzystywania (aplikacje, strony www, połączenia, wiadomości SMS/MMS), a także dane deklaratywne dotyczące cech demograficznych użytkownika, jak np. płeć, wiek, wykształcenie czy wielkość miejscowości. Reklamodawca może zatem zawęzić emisję reklamy wyłącznie do osób potencjalnie zainteresowanych jego usługą, korzystając przy tym z profili predefiniowanych lub wyodrębniając grupę docelową na podstawie ważnych dla siebie cech (np. lokalizacja, posiadanie lub używanie konkretnej aplikacji, odwiedzane strony internetowe czy słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę). Ponadto, może również określić w media planie interesujące go aplikacje oraz formaty reklamowe.

Liczne korzyści Mobigate docenią również wydawcy zainteresowani bardziej efektywnym zarządzaniem powierzchnią reklamową oraz rozwojem produktu. Ponieważ wyświetlane reklamy są dopasowane do profilu użytkowników, przekaz reklamowy jest mniej inwazyjny dla odbiorców i nie obniża satysfakcji z korzystania z aplikacji. Podłączając się do platformy Mobigate, każdy wydawca otrzymuje także dostęp do panelu, który umożliwia samodzielną analizę zachowań użytkowników własnej aplikacji. Może też porównać dane zebrane dla swojej aplikacji do danych z badania Mobience, którego wyniki są reprezentatywne dla użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce.

Aktualnie w Mobigate zrzeszonych jest kilkudziesięciu renomowanych wydawców. Do największych należą Polska Press oraz jedna z czołowych grup m-commerce w Polsce – Qpony i Blix. Z możliwości platformy skorzystało też wielu klientów Spicy Mobile. 

fot. pexels.com

Komentarze (0)