12 czerwca Nestmedic SA – twórca telemedycznego systemu Pregnabit do badania dobrostanu płodu – zadebiutuje na NewConnect. W ramach prowadzonej w pierwszym kwartale emisji akcji spółka pozyskała ponad 8,4 mln złotych od inwestorów indywidualnych i funduszy inwestycyjnych.

Firma Nestmedic SA powstała w 2014 roku. W ciągu kilkunastu miesięcy zespół skupiający unikatowe kompetencje naukowe, medyczne, technologiczne i sprzedażowe stworzył innowacyjny na skalę światową produkt – jeden z najbardziej zaawansowanych diagnostycznie i technologicznie telemedyczny system teleKTG do zdalnego przeprowadzania kontrolnych badań i analizowania wyników w ostatnim trymestrze ciąży. Unikalność rozwiązania polega na połączeniu certyfikowanego, profesjonalnego urządzenia teleKTG Pregnabit z całodobowym Medycznym Centrum Telemonitoringu (MCT). Pomysłodawczyniami rozwiązania są dr n. med. Patrycja Wizińska-Socha oraz dr n. med. Anna Skotny.

Firma działa na szybko rozwijającym się rynku digital health, którego wartość wyceniana jest na 80 mld dolarów i ma wzrosnąć do ponad 200 mld USD do 2020 roku.

– Wejście na rynek NewConnect pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój, co niewątpliwie  przyczyni się do budowy wartości spółki. Obecność na małym, a z czasem także na głównym parkiecie warszawskiej giełdy sprawia, że firma staje się w pełni transparentna dla inwestorów i kontrahentów, co z kolei przekłada się na większe zaufanie biznesowe. To dla nas bardzo ważne w momencie, w którym rozpoczynamy sprzedaż systemu Pregnabit w Polsce i pozyskujemy dystrybutorów za granicą – mówi dr n. med. Patrycja Wizińska-Socha, współtwórczyni i prezes Nestmedic.

Komercyjna sprzedaż urządzenia Pregnabit rozpocznie się we wrześniu. Firma aktualnie buduje sieć przedstawicieli handlowych na terenie kraju oraz prowadzi zaawansowane rozmowy z dystrybutorami za granicą. Spółka zakończyła właśnie projekt GoGlobal, w ramach którego wraz z Instytutem Fraunhofer przeprowadziła analizy rynku niemieckiego oraz zainicjowała rozmowy o współpracy z tamtejszymi firmami. Nestmedic nie zatrzymuje się jednak na najbliższych sąsiadach Polski.

– Rozpoznajemy wiele rynków, analizując ich potencjał. Nestmedic z założenia jest spółką o zasięgu globalnym, dlatego już teraz szukamy optymalnej dla naszej firmy drogi ekspansji na rynki zagraniczne. Zainteresowanie jest spore, więc już wkrótce będziemy mogli poinformować o pierwszych umowach dystrybucyjnych – dodaje Wizińska-Socha.

Nestmedic kończy właśnie intensywny etap beta-testów, który trwał od początku roku i pozwolił na zebranie opinii na temat działania systemu Pregnabit od ciężarnych oraz lekarzy i położnych.

–- Beta-testy okazały się dla nas sukcesem. System sprawdził się w codziennym wsparciu personelu medycznego i kobiet ciężarnych – dostaliśmy wiele pozytywnych informacji zwrotnych oraz konstruktywnych uwag, które pomogą nam jeszcze lepiej dostosować produkt do oczekiwań i potrzeb po to, by opieka nad kobietami w ostatnim trymestrze ciąży była na jak najwyższym poziomie – mówi dr n. med. Anna Skotny, szef badań i rozwoju oraz współtwórczyni Nestmedic.

Strategia sprzedażowa Nestmedic obejmuje także wejście na rynki pozaeuropejskie.

Komentarze (0)