... ... ...

O 100 procent zwiększyły się przychody z reklam, kiedy Wirtualna Polska przeszła metamorfozę

Dodane

02-06-2015

Adam Sawicki
Serwis informacyjny Wirtualna Polska jest jednym z najczęściej odwiedzanych portali w polskiej sieci. Okazuje się również, że osiąga znakomite wyniki ze sprzedaży powierzchni reklamowych. Pozytywne rezultaty są efektem częstych udoskonaleń, które zespół wdraża w wyglądzie strony głównej.

Krótki czas na wdrożenie zmian

We wrześniu 2014 roku internauci mieli szansę zetknąć się po raz pierwszy z odświeżoną strony głównej serwisu Wirtualna Polska. Zespół grupy medialnej przeszedł żmudną drogę, aby stworzyć estetyczną i często odwiedzaną przez użytkowników witrynę. Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu Wirtualnej Polski, Adam Plona w jednym z wpisów na swoim blogu opowiedział jak przebiegał cały proces udoskonalania stronie głównej.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Dwa miesiące wcześniej pracownicy WP podjęli decyzję o konieczności wprowadzenia zmian w wyglądzie serwisu. Motorem napędowym dla zespołu stała się chęć utrzymania pozycji liczącej się na rynku platformy. Ponadto Plona dodaje, że jak w każdym biznesie, istotnym czynnikiem okazały się pieniądze, a mianowicie chęć zwiększenia przychodu z reklam na portalu. Wyznaczając krótki termin realizacji projektu, zespół przystąpił do pracy i poszukiwań najlepszych rozwiązań.

O 100% zwiększył się przychód z reklam

Do czasu premiery odświeżonej strony głównej, specjaliści z Wirtualnej Polski dokonali licznych zmian, testowali różne warianty i co chwila zmieniali koncepcje. Opłaciło się, ponieważ witryna stała się bardziej przejrzysta, a zespół Wirtualnej Polski chciał osiągnąć jeszcze więcej. Adam Plona napisał, że następnym krokiem były kolejne udoskonalenia. Takich poprawek wprowadzono blisko sześćdziesiąt, a wówczas efekty pracy stały się namacalne.

Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu pochwalił się, że dzięki metamorfozom, które przeszła strona główna Wirtualnej Polski, jej konwersja poprawiła się o 20 procent oraz przychód z reklam w stosunku do roku ubiegłego zwiększył się aż o 100 procent. Nie byłoby to możliwe, gdy nie liczne zmiany. Na koniec Adam Plona zachęca m.in. przedsiębiorców, aby nie zadowalali się pierwszymi pomysłami oraz cięgle poszukiwali lepszych rozwiązań.

Na zdjęciu: Adam Plona | fot. materiały prasowe 

Komentarze (0)