W środę 25 listopada mija siedem lat od kiedy Marcin Beme założył Audiotekę i zaczął budować w Polsce rynek audiobooków. Do dziś sprzedano ich ponad 25 mln, a rynek nadal rośnie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. by Picjumbo.com

„Audiobooki są odpowiedzią na potrzeby Polaków związane z łatwiejszym dostępem do literatury, w czasach, gdy trudno jest znaleźć chwilę na przyjemność czytania” – podkreśla Beme. Szacuje się, że w 2015 roku sprzedaż audioooków w Polsce osiągnie wartość 50’000’000 zł, a rekord sprzedaży, jak co roku, padnie 25 i 26 listopada.

Przeczytaj historię sukcesu Audioteka.pl

Stały wzrost i pozytywne prognozy

W 2008 roku rynek audobooków w Polsce w zasadzie nie istniał. Obecnie jego wartość eksperci branży szacują na 50 mln złotych. Jeszcze dynamiczniej biznes ten rozwija się na świecie – w USA jego wartość przekracza już 1 mld dolarów, w Wielkiej Brytanii sięga 80 mln funtów, a w Niemczech – ponad 200 mln euro. Wszystko wskazuje na to, że popularność audiobooków będzie rosła, ponieważ są one odpowiedzią na potrzebę kontaktu ludzi z literaturą przy zmieniającym się stylu życia.

Jak zauważa Marcin Beme, założyciel Audioteki – „Obecnie znajdujemy coraz mniej czasu, na tradycyjne czytanie książek. Rozsiąść się w przysłowiowym fotelu przy kominku z kubkiem herbaty i z książką w ręku, aby oddać się lekturze, to często zbyt duży luksus. Jednak nie chcemy rezygnować z przyjemności, jaką dają książki oraz zawartej w nich wiedzy. I tutaj pojawia się przestrzeń dla audiobooków. Dlatego od siedmiu lat Audioteka przywraca literaturę ludziom, którzy nie mają czasu na tradycyjne czytanie książek.” – i dodaje – „Na naszym koncie mamy już 5000 wydanych audiobooków z czego 15 to superprodukcje. 25 mln sprzedanych plików i 4 mln użytkowników korzystających z aplikacji do słuchania naszych historii - to bardzo dobry wynik po siedmiu latach na rynku. Wszystko wskazuje na to, że popularność audiobooków będzie nadal rosła. Dlatego nie dziwi nas, że co roku 25 i 26 listopada – gdy przygotowujemy urodzinową promocję – odnotowujemy rekordy sprzedaży. W 2014 roku tylko pierwszego dnia promocji sprzedaliśmy kilkanaście tysięcy audiobooków. Myślę, że w tym roku pobijemy kolejny rekord.”

Kto w Polsce słucha książek?

Słuchacze audiobooków to głównie osoby młode, posiadające wyższe lub średnie wykształcenie, zamieszkujący duże miasta. Wśród internautów i posiadaczy urządzeń mobilnych tj. laptopów, tabletów, smartfonów udział ludzi korzystających z audiobooków jest prawie dziesięciokrotnie wyższy. 60% polskich słuchaczy audiobooków stanowią mężczyźni.

Komentarze (0)