... ... ...

Przerwały studia, by rozwijać swój startup. LunchMapa pokazuje oferty lunchowe restauracji

Dodane

19-01-2016

Adam Łopusiewicz
- Często korzystałyśmy z ofert lunchowych. Przeglądanie profili restauracji, aby dowiedzieć się co dzisiaj oferują stawało się jednak męczące - mówią Paula Chustecka i Agnieszka Orlańska, które w wolnym czasie stworzyły podstawy LunchMapa. Wzięły urlopy dziekańskie, by poświęcić mu się w całości.

Mimo braku doświadczenia w biznesie i coraz to nowych rozwiązań dla branży gastronomicznej, udało im się zebrać oferty ponad 250 restauracji. Co ciekawe, wszyscy zrzeszeni restauratorzy codziennie aktualizują lunch dnia, by zachęcić klientów do skorzystania z właśnie ich oferty. Dzięki temu, mają oni pewność, że wyświetlana oferta będzie dostępna w lokalu, w cenie podanej przez jego właściciela.

Na zdjęciu: Paula Chustecka i Agnieszka Orlańska, pomysłodawczynie LunchMapa

Studia, praca i startup

Pomysłem dziewczyn na biznes stało się zebranie wszystkich ofert lunchów w jedno miejsce, by ułatwić innym poszukiwania. Tak zrodził się pomysł na LunchMapę, aplikację której wiernymi użytkowniczkami stały się jej pomysłodawczynie. Pierwsze szkice serwisu powstały ponad rok temu. Paula i Agnieszka od razu wiedziały jak ma wyglądać, ale brakowało osoby, która mogłaby przenieść pomysły na realia. - Dlatego zaproponowałyśmy współpracę znajomemu informatykowi i razem wszystko stworzyliśmy - opowiadają twórczynie serwisu.

Najpierw rozwijały projekt w wolnym czasie, (studiowały i pracowały dorywczo), by później przerwać studia i skupić się na startupie. - Z czasem doszłyśmy do wniosku, że taki sposób pracy nie przyniesie oczekiwanych efektów. Postanowiłyśmy więc poświęcić się w 100% LunchMapie - opowiadają pomysłodawczynie serwisu. Jak mówią, podczas jego tworzenia na szczęście poznały osoby, które również uwierzyły w projekt i postanowiły w niego zainwestować, co spowodowało możliwość porzucenia dorywczej pracy. Potencjalnych inwestorów poznały podczas spotkania z przedsiębiorcami, którzy prowadzili wykłady na uczelni.

Od spotkania do spotkania

Co jeszcze przekonało je do podjęcia decyzji o przerwaniu studiów i pracy nad startupem? - Nie znaleźliśmy żadnej podobnej aplikacji na rynku, dlatego postanowiliśmy zaryzykować - mówią pomysłodawczynie serwisu. Efekty przerwania studiów i poświęcenia się na full-time startupowi było widać gołym okiem. - Od razu pojawiły się pierwsze rezultaty, dlatego obie jesteśmy zdania, że warto skupić się dobrze na jednej rzeczy, mimo wielu wyrzeczeń - dodają Chustecka i Orlańska.

Od pomysłu do startu serwisu minęło około 4-5 miesięcy. To i tak krótko, jak na osoby bez doświadczenia w tego typu przedsięwzięciach. Aby usprawnić realizacje planu na biznes, Paula Chustecka i Agnieszka Orlańska po równo podzieliły się obowiązkami, m.in. kontaktem z restauracjami, marketingiem, czy chodzeniem na biznesowe spotkania. Do dzisiaj nie mają pełnego podziału obowiązków i każda robi to na co czuje się na siłach. Jak widać, ta metoda działania sprawdza się.

8/10 lokali chętna

Na początku, dziewczyny razem z kolegą-informatykiem, stworzyli nie do końca dobrze działającą stronę internetową. Zespół zebrał na nią wstępną bazę restauracji, których właściciele mogliby być potencjalnym klientem i ruszyły na spotkania. - Każda z nas spędzała dzień odwiedzając kolejne lokale i proponując umieszczenie ich w jeszcze nie działającym portalu - mówi Paula Chustecka. Z jakim odzewem się spotkały? - Wbrew pozorom nie było ciężko, średnio 8/10 lokali od razu się zgadzała - dodaje Agnieszka Orlańska.

Na spotkaniach opowiadały przede wszystkim jakie trzy główne problemy restauratorów rozwiąże LunchMapa. Po pierwsze, klienci nie mają czasu na przeglądanie wszystkich ofert lunchowych, dlatego często wybierają pierwsze z brzegu, niekoniecznie z restauracji, z której właścicielem właśnie rozmawiały. Drugim problemem jest to, że klienci często nie wiedzą o ciekawym lokalu w pobliżu. Trzeci dotyczy poszukiwań nowych wyzwań i informacji o nich, co jest trudne.

Do progu rentowności daleko

- Dzięki naszej aplikacji, klienci szybko przeglądają wszystkie oferty z lokali położonych w ich okolicy wraz z cenami, godzinami serwowania i dokładną lokalizacją - mówiły pomysłodawczynie. Dziś przewagą lunchowego serwisu jest liczba skupiających restauracji. Bo mimo że pojawiają się podobne portale, mają mniejszą bazę lokalów i często nieaktualne dane. LunchMapa pokazuje codziennie inne oferty zrzeszonych restauracji. Żeby uprościć i przyśpieszyć działanie serwisu, aktualizacją oferty lokali zajmują się sami restauratorzy.

Zanim jednak lokal zostanie dodany do serwisu zostaje sprawdzony. Jeśli przejdzie test, zespół zaoferuje restauratorowi współpracę. Będzie mógł zdobywać klientów w serwisie, dzięki codziennym aktualizacjom swojego menu. Za tę możliwość zapłaci w modelu abonamentu. Jeśli będzie chciał jeszcze mocniej wypromować lokal, może skorzystać z dodatkowych opcji. Serwis nie osiągnął jeszcze progu rentowności, ale nie załamuje to zespołu. Nadal pracuje nad rozwojem projektu i chce wprowadzić LunchMapę do każdego większego miasta w Polsce. - Kolejnym krokiem będzie ekspansja na rynki zagraniczne - zapowiadają pomysłodawczynie.

Komentarze (0)