HiProMine zwycięzcą polskiej edycji programu UberPITCH

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Uber ogłosił dziś zwycięzcę polskiej edycji ogólnoeuropejskiego programu UberPITCH. Twórcy najlepszych pomysłów na start-up za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji mogli zamówić przejazd, w trakcie którego przedstawiali swoją ideę inwestorom i mentorom związanym z programem.

W czasie przejazdu mieli siedem minut, by pokazać swój pomysł, a następnie otrzymywali siedmiominutową informację zwrotną na temat swojej prezentacji. Do polskiej edycji programu zgłosiło się blisko 200 przedsiębiorców (była to największa liczba zgłoszeń w regionie Europy Środkowo-Wschodniej). Wybrano około czterdziestu, które 6 czerwca spotkały się z inwestorami w samochodach i opowiedziały o swoich projektach.

Jurorzy polskiej edycji programu UberPITCH przyznali tytuł zwycięzcy start-upowi HiProMine, który prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli i chowie owadów.

– Postanowiliśmy zmierzyć się z kilkoma globalnymi problemami – deficytem białka, gospodarką odpadami i deficytem nawozów – mówi Jakub Urbański, CTO w HiProMine. – Ubieramy w najnowszą technologię to, nad czym przez ostatnie 250 milionów lat pracowała ewolucja – zdolność owadów do przetwarzania materii organicznej – dodaje założyciel start-upu, który w Polsce otrzymał 2,5 mln złotych na badania od NCBiR w ramach programu Szybka Ścieżka.

Oprócz Urbańskiego, HiProMine tworzą Damian Józefiak oraz Jan Mazurkiewicz. Wszyscy są naukowcami zajmującymi się m.in. biologią molekularną i żywieniem zwierząt. Na przestrzeni ostatnich kilku lat prowadząc szereg projektów badawczo-rozwojowych opracowali unikatową technologię pozwalającą na wykorzystanie owadów do produkcji najwyższej jakości białka, w całkowicie bezodpadowym procesie, wykorzystując jako surowiec produkty uboczne rolnictwa i przemysłu spożywczego.

Wśród wyróżnionych przedsiębiorców znaleźli się też twórcy takich start-upów, jak: Yawn, Young face TV, Deskidoo.com, Spontap oraz Tickeo.pl.

Startupy w autach oceniało 8 inwestorów i mentorów, m.in. z EQT Ventures, SpeedUp Group, Infini, Burda Polska oraz Google.

– Poziom był zróżnicowany, choć momentami bardzo wysoki – ocenia Bartłomiej Gola, partner zarządzający w funduszu VC SpeedUp Group. – Marka Uber przyciągnęła ludzi, których w zdecydowanej większości jeszcze nigdy nie poznałem, co nie jest łatwe, bo branża start-upów jest dość hermetyczna. Świetnie, że udało się wpuścić trochę świeżego powietrza – dodaje. – Jestem pod dużym wrażeniem poziomu, jakie reprezentują polskie start-upy. Mieliśmy duże trudności, żeby wybrać zwycięzcę, dlatego wyróżniliśmy parę projektów, które zdecydowanie zasługują na uwagę, jak Yawn czy Tickeo. Polski zwycięzca, firma HiProMine, wyróżnia się na tle innych europejskich projektów w UberPITCH – z ciekawością będę śledził ich dalszy rozwój – mówi Ted Persson z funduszu EQT Ventures.

Ogólnoeuropejska akcja UberPITCH trwała dwa tygodnie, a młodzi przedsiębiorcy mogli odbyć przejażdżkę z inwestorem w 37 miastach w 21 krajach Europy. Do programu zgłosiło się blisko 4000 startupów na całym starym kontynencie. Nad Wisłą wśród mentorów i inwestorów biorących udział w akcji byli między innymi Tomek Czudowski z Google, Bartek Gola ze Speedup Group, Ted Persson z EQT Ventures, Piotr Pietrzak ze StartVenture@Poland, Michał Hellman z Burda International Polska oraz Marcin Zaremba z Pizzaportal.pl.

Twórca najlepszego pomysłu z Polski otrzyma wsparcie oraz mentoring, dzięki którym rozwój ich przedsięwzięcia nabierze tempa. Dla zwycięskiego projektu przewidziano nagrody w postaci mentoringu od funduszu EQT Ventures, MCI CAPITAL, Experior Venture oraz Credo Ventures, warsztaty lean startup od SpeedUp Group, a także bezpłatny udział w Demo Day organizowanym przez Campus Warsaw. Dodatkowo, najbardziej obiecujący przedsiębiorcy z całej Europy będą mogli już w środę 8 czerwca zaprezentować swój pomysł w Berlinie Travisowi Kalanickowi, współtwórcy i CEO Ubera.

Więcej na temat wyzwania UberPITCH: t.uber.com/pitcheurope