Zalando rozpoczęło testy dostaw w Brukseli, Gandawie i Antwerpii wraz z belgijskim start-upem Parcify. Klienci uczestniczący w tym teście mogą wybrać, kiedy i gdzie chcą, aby ich paczka została dostarczona.

W odróżnieniu od tradycyjnych dostaw, nie muszą czekać w domu na kuriera, a czas i miejsce dostarczenia zamówienia są w stanie szybko zmienić. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu geolokalizacji w smartfonach klientów, do której będzie miał dostęp kurier doręczający paczkę. W fazie testowej usługa jest bezpłatna.

– Większość z nas nie raz spotkała się z sytuacją, w której czekamy na dostawę, ale w tym czasie musimy załatwić sprawy zawodowe lub odebrać dziecko ze szkoły. Natłok spraw, zamknięta poczta, paczkomat nie po drodze to kolejny dzień opóźnienia w odebraniu zamówienia. Dzięki nowemu pilotażowi nasi klienci mogą być znacznie bardziej elastyczni – mówi Ken Fontijn, Country Manager Zalando na Belgię, Holandię i Luksemburg.

– Zalando po raz pierwszy prowadzi testy pilotażowe z usługami lokalizacyjnymi. Cieszymy się, że znaleźliśmy lokalnego partnera, który wprowadza innowacje w doświadczenia zakupów. Od samego początku koncentrowaliśmy się na redukcji barier, jakie mogą stwarzać zakupy online. Dlatego zamiast prosić naszych klientów o zmianę miejsca dostawy lub samodzielny odbiór paczki, dostosowujemy się do nich i dostarczamy zamówienie dokładnie tam, gdzie znajduje się klient – dodaje Fontijn.

Jak działa usługa Parcify?

  • Klienci, którzy biorą udział w testach, pobierają aplikację Parcify
  • Podczas składania zamówienia na Zalando nie wpisują własnego adresu, ale tzw. „adres Parcify"
  • Po dostarczeniu zamówienia na „adres Parcify", klienci są informowani poprzez powiadomienie push o możliwości zaplanowania dostawy do preferowanego przez nich miejsca aktualizowanego na podstawie geolokalizacji
  • Klienci mogą zaplanować dostawy siedem dni w tygodniu od godziny 7:00 do północy.

Komentarze (0)