Nadchodzi rewolucja w sprzedaży. VR Visio stworzyło ShoVRoom – aplikację do prezentacji produktów w rozszerzonej rzeczywistości

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Odkąd światowi giganci zaprojektowali zestawy dla aplikacji do AR (ARKit – iOS 11 i ARCore – Android), technologia rozszerzonej rzeczywistości na nowo stała się gorącem tematem.

Według prognoz specjalistów z branży new tech, augmented reality w znaczący sposób wpłynie na sposób, w jaki będziemy korzystać z naszych urządzeń mobilnych. Nadchodzące trendy i skrywany potencjał AR-u doskonale wyczuł polski startup VR Visio, zajmujący się produkcją gier i aplikacji VR/AR, który właśnie wzbogacił swoją ofertę o ShoVRoom – rozwiązanie umożliwiające prezentację produktów w rozszerzonej rzeczywistości.

Możliwości aplikacji ShoVRoom

Aplikacja firmy VR Visio wykorzystuje możliwości Androida i iOS 11 do skanowania rzeczywistej przestrzeni i nanoszenia na nią wirtualnych przedmiotów. Użytkownicy mogą w ten sposób urządzać wnętrza swoich domów czy zmieniać kolor karoserii samochodu.

Zastosowań aplikacji jest jednak zdecydowanie więcej. Sprawdza się ona przede wszystkim w branżach, gdzie dotąd wizualizacja produktów była bardzo trudna.

– Nasze rozwiązanie kierujemy m.in. do branży przemysłowej. Firmy, które dotąd brały udział w targach i chciały tam pokazywać swoje maszyny, a wiązało się to z całą logistyką i ciężkim transportem, dziś mogą używać telefonu czy tabletu i w ten sposób pokazywać swój sprzęt w rzeczywistym rozmiarze. Podobnie z branżą deweloperską. Dzięki oprogramowaniu od VR Visio jesteśmy w stanie postawić blok mieszkalny w dowolnym miejscu, wejść do urządzonego mieszkania i pokazać potencjalnemu nabywcy, jak będzie wyglądać jego wymarzony dom. Z punktu widzenia przedsiębiorcy to solidne wsparcie sprzedaży. Tak atrakcyjna i realistyczna prezentacja produktów dotąd nie była możliwa – mówi Adam Cegielski, CEO VR Visio.

– Chociaż z aplikacji ShoVRoom korzystamy w firmie od niedawna, już teraz cieszy się ona u nas ogromnym zainteresowaniem, szczególnie wśród sprzedawców. Już od jakiegoś czasu szukaliśmy sposobu, który umożliwiałby pokazanie niezwykle trudnych i wymagających produktów, jakimi są łodzie – naszym potencjalnym klientom, bez angażowania dodatkowych zespołów czy ponoszenia znacznych nakładów finansowych. Aplikacja ShoVRoom doskonale odpowiada na nasze potrzeby – dzięki niej sprzedawcy mogą zabrać produkt nawet na drugi koniec świata i pokazać go klientom w każdych warunkach, w skali 1:1! To dla nas ogromna korzyść. Jestem przekonany, że rozwiązanie VR Visio zapoczątkuje wykorzystywanie AR-u w polskim biznesie – mówi Mirosław Skwarek, CEO Green Dream Boats.

Poniższy film prezentuje łodzie firmy Green Dream Boats w technologii AR z wykorzystaniem aplikacji ShoVRoom:

Aplikacja studia VR Visio znajduje zastosowanie nie tylko w komercyjnych projektach. Oprogramowanie może trafić do szkół i na uczelnie wyższe. Studenci automatyki, mechaniki czy medycyny będą mieli możliwość m.in.: poznawać budowę maszyn, pracę skomplikowanych układów i ciało człowieka.

Prezentacja naszych maszyn na targach to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych, na który składają się logistyka czy zaangażowanie zespołów do złożenia, a następnie prezentacji urządzeń. ShoVRoom to aplikacja, dzięki której prezentacja naszych rozwiązań zyskała nowego wymiaru – dosłownie i w przenośni. Klienci doceniają formę, w jakiej mogą zobaczyć nasze produkty. Co więcej, korzystanie z tak innowacyjnych technologii umacnia wizerunek naszej firmy jako nowoczesnej, postępowej i wyprzedzającej trendy – dodaje Marek Łangowski, CEO TMA AUTOMATION.

Możliwości oprogramowania można już teraz zobaczyć pod adresem shovroom.com.

Wielkość rynku AR

Dostęp do technologii rozszerzonej rzeczywistości staje się coraz łatwiejszy. O uwagę konsumentów walczą dziś tacy giganci, jak Apple i Google i to właśnie dzięki nim, dostęp do aplikacji AR ma dziś każdy posiadacz smartphone’a lub tabletu. Zapotrzebowanie na VR i AR wzrasta nie tylko na poziomie użytkowników urządzeń mobilnych, ale w całych sektorach przemysłu, takich jak: obrona, handel i medycyna. Trendy te znajdują odzwierciedlenie w szacunkach ekspertów i raportach branżowych. Zgodnie z nowym sprawozdaniem „Augmented Reality – Global Forecast to 2022” rynek AR w 2022 r. osiągnie wartość blisko 117,5 bln $. Podobne wnioski płyną z październikowego raportu CCS Insight. Tylko w tym roku sprzedanych zostanie 16 mln urządzeń do VR/AR, czyli o 47 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Rozszerzona rzeczywistość to obecnie najbardziej perspektywiczny i obiecujący obszar rozwoju rynku nowych technologii. Co więcej, z wyżej wspomnianego raportu wynika, że do 2021 roku powszechnie dostępne staną się okulary AR, znajdujące zastosowanie m.in. w biznesie czy lotnictwie.

Wg raportu Digi-Capital segment VR/AR stał się rynkiem dwóch prędkości. Oznacza to nieznaczne spowolnienie dynamiki zmian VR na rzecz technologii AR, która dzięki dostępności na platformy iOS i Android stała się osiągalna oraz bardziej powszechna. Prognozy specjalistów z Digi-Capital wskazują, że na koniec 2018 roku liczba użytkowników ARCore, ARKit oraz Facebook Effects Camera osiągnie blisko 900 mln.

VR Visio z nowym inwestorem

VR Visio w pierwszej połowie 2017 roku pozyskało nowego inwestora. Spółka skupi się w najbliższym czasie na produkcji aplikacji AR/VR na zamówienie oraz rozwijaniu autorskiej gry na VR – ZerOKilled. Jej release planowany jest na maj 2018 roku, z kolei na przełomie lat 2018/2019 startup planuje debiut na NewConnect.