5 milionów Polaków posiada komputer stacjonarny. Jednocześnie 22,5 miliona Polaków przyznaje, że aktywnie korzysta z komputera - wynika z najnowszego badania GUS opublikowanego w styczniu br. ile wydajemy na naprawy i obsługę naszych komputerów? Nawet 1,3 mld zł rocznie.

22,5 mln Polaków korzystających z komputera stwarza ogromny potencjał dla sektora usług pomocy informatycznej. Szacujemy, że rynek ten może być wart nawet 1,3 mld zł - podkreśla Robert Niczewski z działu marketingu iME.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Taki potencjał rynku chce wykorzystać producent nowej aplikacji iME, będącej pierwszym na rynkach Europy narzędziem osobistej pomocy i zdalnego dostępu do konsultacji IT. Liczy, że w tym roku zdobędzie co najmniej 200-300 tys. użytkowników. Nowa technologia, opracowana przez IT Culture, będzie dostępna 24 h na dobę dla wszystkich klientów – abonentów. Firma planuje rozbudowę Centrum Obsługi Klienta do 500 konsultantów i inwestycje na poziomie ponad 1 mln zł. Jednocześnie firma planuje działania marketingowe, promujące nową aplikację w mediach online oraz tematycznych kanałach TV.

Informatyczny doradca iME, który pomoże rozwiązać problem z laptopem, pomoże w usuwaniu nagłych awarii niezależnie od miejsca, w którym znajduje się posiadacz komputera. Pozwoli osobom starszych skonfigurować pocztę, zainstalować drukarkę lub komunikator głosowy. Tym młodszym udzieli pomocy w wyborze aplikacji, rozwiążę problem z wirusem lub naprawi wolno działający internet. Aplikacja może pomóc też przedsiębiorcom czy osobom prywatnym, którzy pilnie muszą zrealizować zlecenie o charakterze technicznym lub związanym z realizacją zamówienia e-commerce lub e-banking.

Polacy wydają coraz więcej na naprawę komputertów i smartfonów. Tylko w ciągu ostatnich 7 lat na naprawę oraz wymianę swoich smartfonów. Polacy przeznaczyli ponad 4 miliardy złotych.

iME – lider wsparcia IT

Usługę tę można najłatwiej porównać do prywatnego informatyka dostępnego z dowolnego miejsca na świecie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, nawet w święta. Usługi świadczone przez iMe przydadzą się nie tylko osobom zupełnie nieobeznanym z komputerami, ale też ceniącym swój czas. Wszelkie naprawy niemal zawsze będą przeprowadzane zdalnie.

Dzięki zainstalowanemu wcześniej oprogramowaniu informatycy uzyskają dostęp do komputera i samodzielnie pozbędą się wszelkich usterek. Oczywiście będzie możliwe obserwowanie ich pracy i tym samym nauczenie się radzenia sobie w podobnych sytuacjach. Usługa dostępna będzie w 3 pakietach cenowych: kuponowym 19 zł i 35 zł oraz abonamentowym 80 zł. Wszystkie rodzaje kuponów iMe będzie można kupić zarówno przez Internet, jak też w najlepszych sklepach komputerowych i salonach prasowych.

Usługą zainteresowani są nie tylko producenci laptopów i komputerów stacjonarnych. Rozwiązanie może być produktem standardowo oferowanym przez operatorów komórkowych. Już w połowie bieżącego roku usługa ta doczeka się też wersji mobilnej, a specjaliści iMe będą pomagać użytkownikom wykorzystać pełnię możliwości nowego smartfonu lub tabletu.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)