Z tabletów korzystają już nawet najmłodsze dzieci. A rodziców nie dziwi fakt, że potrafią one lepiej obsłużyć iPada niż dorośli. Warto jednak, żeby czasem wychyliły nosa z nad szklanego ekranu i zajęły się inną formą rozrywki. W tym może pomóc interaktywna gra Osmo.

Interaktywna zabawa z iPadem

W młodzieńczych latach naszych rodziców, kiedy nowe technologie nie był tak popularne jak dziś, dzieci spędzały więcej czasu kopiąc piłkę, bawiąc się z rówieśnikami na podwórku, czy grając w gry planszowe. Dziś sytuacja jest zupełnie inna. Zdarza się, że z trudem można oderwać dzieci od ekranu telewizora, tabletu, czy smartfona. Niepokojące zjawisko zainspirowało amerykańskiego przedsiębiorcę do znalezienia rozwiązania tego problemu.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. playosmo.com/en/

Pramod Sharma, bo o nim mowa, stworzył interaktywną zabawę dla maluchów o nazwie Osmo. Są to dedykowane dzieciom akcesoria kompatybilne z iPadem. Dzięki nim młodzi ludzie mogą wykorzystywać wirtualne gry do rzeczywistej rozrywki. I tak za ich pomocą możliwe jest rysowanie, układanie kloców i puzzli oraz przypisywanie słów obrazkom wyświetlanym na ekranie. A tablet, z którego korzystają pociechy pełni funkcję osobistego robota wchodzącego w interakcję z dziećmi.

Osmo patrzy na ręce

Korzystanie z Osmo jest niezwykle proste. Wystarczy pobrać na iPada oferowane przez zespół startupowców gry multimedialne i zainstalować je na swoim tablecie. Jedną z takich aplikacji mobilnych jest Tangram, czyli zestaw puzzli wyświetlanych na ekranie urządzenia. Kiedy się na nim pojawią, zadaniem dziecka jest odwzorowanie prezentowanej konfiguracji puzzli przy użyciu rzeczywistych odpowiedników. Wraz z dopasowaniem kolejnych elementów układanki Osmo poinformuje użytkownika o postępie w zabawie, ponieważ dosłownie „patrzy dzieciom na ręce”. Co to znaczy?

Stworzony przez Pramoda Sharma system został wyposażony w specjalne akcesoria. Pierwszym z nich jest stojak przypominający stację dokującą, dzięki któremu iPad będzie ustawiony pod odpowiednim kątem. Drugim narzędziem jest czerwona nakładka wyposażona w lusterko przymocowana do aparatu fotograficznego wmontowanego w tablecie. Za jej pośrednictwem rejestrowane są ruchy wykonywane przez dzieci, a informacja o nich trafia do aplikacji, dzięki której pociechy mogą komunikować się z urządzeniem.

Pomysłodawca projektu uważa, że w obecnych czasach nie można odseparować dzieci od nowych technologii i nowoczesnych metod zabawy, natomiast można stworzyć przyjazny dla rozwoju maluchów system. Za taki uważa Osmo, który łączy świat wirtualny z rzeczywistym. Rodzice podzielający entuzjazm Pramoda Sharma mogą nabyć gadżet za ok. 79 dolarów.

fot. facebook.com/PlayOsmo

Komentarze (0)