Polski zespół 25 studentów dalej pracuje nad rozwiązaniem do konkursu organizowanego przez Elona Muska. Hyper Poland tworzy nowy środek transportu, który ma być połączeniem transportu lotniczego z kolejowym. Pasażerowie podróżujący w kapsule będą mogli przemierzać trasę tysiąca kilometrów w godzinę!

Na zdjęciu: wizualizacja prototypu kapsuły od Hyper Poland | fot. materiały prasowe

Z motyką na słońce

– Kiedy w czerwcu 2015 r. Elon Musk ogłosił konkurs na projekt piątego środka transportu: HYPERLOOP POD, postanowiliśmy podjąć wyzwanie. Mieliśmy świadomość, ze porywamy się z motyką na słońce. Do konkursu zgłosiło się 1200 drużyn z całego świata. Wiele z nich mogło liczyć na wsparcie sponsorów i bogatych Uniwersytetów – wspominał Krzysztof Tabiszewski, lider grupy Hyper Poland.

Nie przeszkodziło to jednak w rozwijaniu projektu Hyper Poland, który dalej pracuje nad rozwiązaniem nowego środka transportu. – Stworzyliśmy oryginalny projekt supernowoczesnej kapsuły z zastosowaniem nowatorskich rozwiązań i udało się! Jesteśmy już w drugim etapie konkursu – mówił w ubiegłym roku Krzysztof Tabiszewski, komentując informację o przejściu do kolejnego etapu konkursu HYPERLOOP POD.

Nawet tysiąc kilometrów na godzinę

Za jego sprawą, zespół składający się z 25 studentów z dwóch uczelni, postanowił zakasać rękawy i zabrać się za tworzenie systemu door-to-door, czyli autonomicznego pojazdu, który będzie dowozić pasażerów między startem a stacją oraz stacją a punktem docelowym. Koncepcja studentów ma umożliwić transport ludzi i ładunków z bardzo dużą prędkością, docelowo sięgającą nawet tysiąca kilometrów na godzinę.

Kapsuła od Hyper Poland ma poruszać się w rurze o obniżonym ciśnieniu przy wykorzystaniu lewitacji magnetycznej, co znacząco obniży zużycie energii. Celem polskiego zespołu jest osiągnięcie jak największej prędkości oraz dopracowanie metody bezpiecznego wyhamowania. Na dokończeniu projektu Hyper Poland ma czas do sierpnia 2017 roku, kiedy to w Los Angeles odbędzie się finał konkursu.

Zapowiedzi

Udział w nim biorą 24 zespoły z całego świata, które zostały wybrane spośród tysiąca zgłoszeń. Jury konkursu prawdopodobnie przekonał prototyp kapsuły, który na tę chwilę może osiągać prędkość 430 km/h, waży 290 kg i posiada napęd elektryczny o mocy 435 KM. Polska reprezentacja robi wszystko, by ich kapsuła osiągnęła wynik 1000 km/h. W przyszłości pozwoli to na przejazd z Wrocławia do Warszawy w niespełna 23 minuty.

Do urzeczywistnienia tej wizji potrzebne będzie wybudowanie specjalnych dworców, stacji i torów, po których będzie mogła poruszać się kapsuła. Na pewno nie uda się tego dokonać bez pieniędzy, które są konieczne do rozwoju technologicznych rozwiązań. Lider polskiego zespołu zapewnia, że inwestowanie w Hyperloop ma sens. Zapowiada, że może to być rewolucja na miarę silnika parowego czy popularyzacji lotnictwa.

– Niedostępne do tej pory możliwości szybkiego poruszania się między miastami mogą otworzyć nieznany potencjał rozwoju gospodarczego i społecznego – podsumowuje Krzysztof Tabiszewski. Zespół pracujący nad kapsułą Hyper Poland potrzebuje wsparcia, dlatego uruchomił kampanię na OdpalProjekt. Celem jest 150 tys. złotych, które pozwoli na wybudowanie prototypu bez napędu.

Aktualizacja 16.05. Zbiórka zakończyła się sukcesem! Zespołowi Hyper Poland udało się zebrać 184 tys. złotych. Więcej na ten temat w tej informacji prasowej.

Komentarze (0)