Hungrig.se powstał w Szwecji w 2012 roku, a pierwsze zamówienia do klientów za pośrednictwem serwisu zostały dostarczone dwa lata później. Bodźcem do powstania Hungrig.se była chęć stworzenia serwisu, który wykreuje nową jedzeniową społeczność, a zarazem pozwoli ludziom na zaoszczędzenie czasu.

Sukces Hungrig w Szwecji to przede wszystkim ciężka praca i wiele wyrzeczeń, a także inwestycja w kapitał ludzki. Bez najlepszych specjalistów Hungrig nie byłby w tym miejscu, w którym jest obecnie.

Decyzja o otwarciu polskiego odpowiednika - Glodny.pl - zapadła z początkiem 2016 roku i została poprzedzona wnikliwą analizą rynku, który na pierwszy rzut oka wydaje się mocno nasycony. Polscy klienci mogli już korzystać z usług konkurencyjnych serwisów, które intensywnie inwestowały w reklamę. Wnioski z badań potwierdziły hipotezy, że na rynku wciąż jest miejsce na produkt z nieco wyższej półki, oferującego dostawę jedzenia z najlepszych restauracji.

W przeciwieństwie do innych portali, Glodny.pl bierze odpowiedzialność za cały proces dostawy - od momentu odbioru potrawy z restauracji przez kuriera. Glodny.pl charakteryzuje się rozbudowaną flotą (samochody, skutery, rowery), która jest w stanie dostarczyć jedzenie już w 45 minut.

Pracę nad Glodny.pl rozpoczęła się pełną parą w drugim kwartale 2016 roku. Mimo że w Szwecji projekt działał już od dwóch lat, przeniesienie go w Polskie realia nie było proste, ale też nie niewykonalne. – Przygotowanie oferty ciekawej dla restauratorów i klientów, dostosowanie systemu dostaw do polskich realiów oraz organizacja floty dostawców zajęło nam kolejne kilkanaście miesięcy. Również różnice w polskim prawodawstwie wymagały uwzględnienia co zajęło kilka tygodni – podkreśla Michał Zawiasa, CEO Glodny.pl

– Wystartowaliśmy w czerwcu 2017. Na dzień dzisiejszy dostarczamy jedzenie do drzwi klientów z ponad 100 poznańskich restauracji, a od kilku dni również w Łodzi. Od starszego brata ze Szwecji bez problemów przejęliśmy system zarządzania zamówieniami oraz kulturę pracy. Od samego początku tworzymy firmę zorientowaną na pracowników i partnerów. We współpracy stawiamy na dobre i przejrzyste stosunki, co w praktyce przekłada się na szybki przyrost restauracji na naszym portalu, oraz bardzo utalentowany zespół współpracowników. Współpracujemy z najlepszymi restauracjami, a nasze kontakty z nimi mają charakter „butikowy”. Znamy restauratorów, rozmawiamy z nimi, staramy się zrozumieć ich potrzeby, dzięki czemu wprowadzamy zmiany szyte na miarę – wyjaśnia Bartosz Purwiński, Sales Manager Glodny.pl

Innym ważnym elementem zarządzania firmą, który został przejęty przez Glodny.pl od współpracowników ze Szwecji jest zarządzanie zasobami ludzkimi i dbanie o dobrą atmosferę w pracy. W Glodny.pl każdy z współpracowników może czuć się częścią projektu. Każdy dobry pomysł w firmie jest brany pod uwagę - niezależnie od tego czy pochodzi od zarządu czy stażysty.

Od samego początku zarząd przykłada też ogromną wagę do zamówień firmowych. Szwedzkie doświadczenia pozwoliły wypracować model, który dla firm jest bardzo wygodny i prosty w obsłudze – zarówno od strony realizacji zamówienia, jak i jego dalszego rozliczenia. Dobra obsługa zamówień firmowych pozwala nam również dotrzeć do szerokiej rzeszy pracowników, którzy później stają się klientami prywatnymi Glodny.pl.

Firma rozpoczęła działalność w Poznaniu ze względu na otwartość Poznaniaków oraz silny rozwój gastronomii w tym rejonie Polski. Dodatkowym bodźcem były również korzenie jednego ze wspólników spółki - Michała Zawiasa, który urodził się właśnie w tym mieście. 24 października uruchomione zostało kolejne miasta - Łódź, a już za niedługo firma planuje ekspansję do innych miast.

Komentarze (0)