... ... ...

Wykonał ponad 60 wyroków śmierci na zdrajcach narodu. Poznaj tę historię dzięki audioprzewodnikom

Dodane

29-01-2016

Adam Sawicki
Podczas okupacji Lucjan „Sęp” Wiśniewski wykonał ponad 60 wyroków śmierci na konfidentach i zdrajcach narodu. Jedną z akcji, w której brał udział była akcja „Za Kotarą”. Tę historię możesz poznać zwiedzając Warszawę razem z AudioTrip.

AudioTrip udostępnia „Ptaki drapieżne”

Audioprzewodniki dystrybuowane przez bielski startup AudioTrip towarzyszą turystom m.in. podczas zwiedzania Florencji, łódzkiego ogrodu zoologicznego, a teraz także Warszawy z czasów okupacji. Twórcy projektu dodali bowiem do biblioteki audioprzewodników „Ptaki drapieżne”. Jest to prawdziwa opowieść o akcji „Za kotarą”, czyli jednej z najbardziej krwawych egzekucji, którą wykonało Państwo Podziemne na zdrajcach narodu.

Materiał ten powstał w oparciu o fragmenty książki Michała Wójcika i Emila Marata pt. “Ptaki Drapieżne”, w której autorzy opowiadają historię Lucjana „Sępa” Wiśniewskiego, jednego z ostatnich żyjących likwidatorów AK. Wykonał on ponad 60 wyroków śmierci na zdrajcach i konfidentach. – Słuchacz „Ptaków Drapieżnych” staje w miejscu bohaterów historii, którą poznaje, doświadcza jej osobiście, a współczesne otoczenie podkreśla dramatycznie kontrast między czasami wojny, a dniem dzisiejszym – mówi Michał Kępiński, CEO Audio Trip.

Żywa narracja

Żeby wysłuchać tej opowieści należy zainstalować na smartfonie aplikację AudioTrip i pobrać z katalogu interesujący nas audioprzewodnik. Następnie ze słuchawkami na uszach udać się w miejsce, które chcemy zwiedzić - zaprowadzić nas tam GPS kompatybilny z oprogramowaniem. W przypadku „Ptaków Drapieżnych” aplikacja oprowadzi nas po miejscach, gdzie rozegrała się akcja „Za kotarą”.

Zdaniem Michała Kępińskiego jest to wciągająca forma narracji, gdzie zaciera się granica między dziełem, a jego odbiorcą. – AudioTrip pomaga w pełni wykorzystać potencjał zwiedzanych miejsc i poznawać kryjące się w nich historie bez bycia uzależnionym od grupy wycieczkowej czy możliwości lokalnych przewodników. To też przełomowa propozycja dla muzeów i innych instytucji kultury – mówi.

Wikipedia dla zwiedzających?

Jeśli zaś chodzi o użytkowników, to mogą oni wybierać płatne albo bezpłatne wycieczki z katalogu zawierającego 215 pozycji. Przedsiębiorca dodaje, że liczba ta ciągle rośnie. – Chcemy, żeby w przyszłości oczywistym elementem planowania podróży było sprawdzenie katalogu AudioTripa i żeby nasze wycieczki pomagały odnaleźć się turystom nawet w najodleglejszych zakątkach globu – tłumaczy.

Dlatego też Michał Kępiński planuje umocnić pozycję swojej spółki na rodzimym rynku, a także wejść na arenę międzynarodową. Nie zdradza natomiast jakie kierunki ekspansji są kluczowe dla rozwoju firmy. Dodaje jedynie, że w przyszłości AudioTrip być może będzie nazywany „Wikipedią dla zwiedzających”.

Komentarze (0)