... ... ...

Wykonał ponad 60 wyroków śmierci na zdrajcach narodu. Poznaj tę historię dzięki audioprzewodnikom

Dodane

29-01-2016

Adam Sawicki
Podczas okupacji Lucjan „Sęp” Wiśniewski wykonał ponad 60 wyroków śmierci na konfidentach i zdrajcach narodu. Jedną z akcji, w której brał udział była akcja „Za Kotarą”. Tę historię możesz poznać zwiedzając Warszawę razem z AudioTrip.

AudioTrip udostępnia „Ptaki drapieżne”

Audioprzewodniki dystrybuowane przez bielski startup AudioTrip towarzyszą turystom m.in. podczas zwiedzania Florencji, łódzkiego ogrodu zoologicznego, a teraz także Warszawy z czasów okupacji. Twórcy projektu dodali bowiem do biblioteki audioprzewodników „Ptaki drapieżne”. Jest to prawdziwa opowieść o akcji „Za kotarą”, czyli jednej z najbardziej krwawych egzekucji, którą wykonało Państwo Podziemne na zdrajcach narodu.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Materiał ten powstał w oparciu o fragmenty książki Michała Wójcika i Emila Marata pt. “Ptaki Drapieżne”, w której autorzy opowiadają historię Lucjana „Sępa” Wiśniewskiego, jednego z ostatnich żyjących likwidatorów AK. Wykonał on ponad 60 wyroków śmierci na zdrajcach i konfidentach. – Słuchacz „Ptaków Drapieżnych” staje w miejscu bohaterów historii, którą poznaje, doświadcza jej osobiście, a współczesne otoczenie podkreśla dramatycznie kontrast między czasami wojny, a dniem dzisiejszym – mówi Michał Kępiński, CEO Audio Trip.

Żywa narracja

Żeby wysłuchać tej opowieści należy zainstalować na smartfonie aplikację AudioTrip i pobrać z katalogu interesujący nas audioprzewodnik. Następnie ze słuchawkami na uszach udać się w miejsce, które chcemy zwiedzić - zaprowadzić nas tam GPS kompatybilny z oprogramowaniem. W przypadku „Ptaków Drapieżnych” aplikacja oprowadzi nas po miejscach, gdzie rozegrała się akcja „Za kotarą”.

Zdaniem Michała Kępińskiego jest to wciągająca forma narracji, gdzie zaciera się granica między dziełem, a jego odbiorcą. – AudioTrip pomaga w pełni wykorzystać potencjał zwiedzanych miejsc i poznawać kryjące się w nich historie bez bycia uzależnionym od grupy wycieczkowej czy możliwości lokalnych przewodników. To też przełomowa propozycja dla muzeów i innych instytucji kultury – mówi.

Wikipedia dla zwiedzających?

Jeśli zaś chodzi o użytkowników, to mogą oni wybierać płatne albo bezpłatne wycieczki z katalogu zawierającego 215 pozycji. Przedsiębiorca dodaje, że liczba ta ciągle rośnie. – Chcemy, żeby w przyszłości oczywistym elementem planowania podróży było sprawdzenie katalogu AudioTripa i żeby nasze wycieczki pomagały odnaleźć się turystom nawet w najodleglejszych zakątkach globu – tłumaczy.

Dlatego też Michał Kępiński planuje umocnić pozycję swojej spółki na rodzimym rynku, a także wejść na arenę międzynarodową. Nie zdradza natomiast jakie kierunki ekspansji są kluczowe dla rozwoju firmy. Dodaje jedynie, że w przyszłości AudioTrip być może będzie nazywany „Wikipedią dla zwiedzających”.

Komentarze (0)