W ostatnim artykule pisałem o tym, jak firmy wykorzystują materiały wideo w swojej działalności, aby edukować, prezentować produkty, wzruszać, czy po prostu dostarczać rozrywki. Dziś przedstawię obszary prowadzenia biznesu w sieci, w których najczęściej możemy wykorzystać wideo.

1. Możliwości prezentacji produktu

W krótkim filmiku możemy zademonstrować możliwości danego produktu i pokazać jak on działa. Szczególnie jeśli jest lepszy od podobnych produktów oferowanych przez konkurencję. Jeśli zamiast filmu umieścimy wszystkie cechy naszej oferty w opisie, część przeglądających nasze strony niekoniecznie może do nich dotrzeć.

2. Film instruktażowy - tutorial

Poradnikowy filmik instruktażowy to kolejny sposób, aby przetłumaczyć czasami bardzo skomplikowane informacje techniczne w łatwy do przyswojenia sposób. Klienci dzięki takim filmikom oprócz samego produktu, dostają też od nas wiedzę, a tym samym satysfakcja z produktu może być jeszcze większa.

3. Filmiki poradnikowe

Czasami nasi potencjalni klienci po prostu nie wiedzą jaki produkt jest dla nich najlepszy. Dlatego stworzenie filmiku poradnikowego pozwoli im na porównanie różnych wersji produktu i wybór najbardziej odpowiedniej dla nich. Pomagając filmikiem klientowi podjąć trudną decyzję, możemy liczyć, że on w zamian odwdzięczy się wzrostem konwersji w Twoim sklepie.

4. Proste wideo o produkcie

Być może najlepszym wyjściem, aby odpowiednio zaprezentować ofertę jest stworzenie prostego filmiku pokazującego produkt z każdej strony. Bez scenariusza, bez wielu kadrów i historii obok. Po prostu wideo, które pokazuje co to za produkt, jaki ma rozmiar, kształt, strukturę i funkcje.

5. Długość ma znaczenie

Tworząc materiały wideo musimy pamiętać, aby nie były zbyt długie i nużące. Badania mówią, że aż 57% oglądających filmiki na YouTube przerywa ich oglądanie jeśli uważa je za zbyt długie. Lepiej zatem zrobić kilka krótszych filmów zamiast jednego długiego.

Nie rozmyślaj w nieskończoność. Wykorzystaj swój aparat i już dziś nakręć pierwszy filmik 


Jest wiele sposobów, aby wykorzystać wideo w strategii marketingowej sklepu internetowego. Wideo może być skomplikowane i tworzone przez profesjonalną agencję lub proste i stworzone praktycznie bez żadnych kosztów. O tym, jaki jest jego ostateczny kształt zdecydujesz Ty.

Aby jednak się przekonać, że wideo działa, nakręć pierwszy film za pomocą aparatu lub kamerki smartfona. Zamieść w internecie i na stronie. Wideo warto zamieścić w miejscu, które będzie potencjalnie często odwiedzane przez klientów, np. w Sklepicom materiał wideo najlepiej wstawić na stronie opisu sklepu oraz w opisie danego produktu na karcie produktu. Może to być nawet 8 czy 13 sekund wideo umieszczonego na YouTube czy Vine i osadzonych w witrynie esklepu. Pozwoli to sprawdzić wszystko o czym pisałem, a w szczególności to czy zwiększy się sprzedaż danego produktu lub usługi.

Wnioski

Filmy, mimo że tak powszechne w internecie, są jeszcze bardzo słabo wykorzystywane przez firmy z branży e-commerce. Biorąc pod uwagę, jak tanie są obecnie kamery wideo o wysokiej rozdzielczości, a także fakt, że prawie każdy ma w kieszeni smartfona z kamerą HD, nie ma usprawiedliwienia dla nieskorzystania z szansy, jaką jest promocja produktów w e-sklepie z wykorzystaniem filmów.

Jak widać na różnych przykładach z pierwszej części artykułu, przyjęte strategie promocji przez wideo mogą znacznie się różnić, zarówno pod względem kosztów i złożoności. Dla wyboru konkretnej koncepcji ich realizacji decydujące powinno być jednak to, jaką wartość dodaną dla naszego biznesu w internecie przyniesie film.

Łukasz Żur

Menedżer produktu w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.

Komentarze (0)