4 kroki do wygranej w konkursach startupowych

Dodane:

Ewa Siekierska Ewa Siekierska

Udostępnij:

Rynek pełen jest inwestorów gotowych zobaczyć innowacyjne projekty. Z kolei startupy potrzebują wsparcia finansowego, poszerzenia grona klientów i pozyskania partnerów biznesowych. Ale najpierw musi sprawdzić, czy rynek potrzebuje jego produktów. Tego wszystkiego dowie się podczas konkursów.

Przestrzenią dla startupów, które szukają weryfikacji swojego modelu biznesowego są konkursy, np. te planowane w ramach infoShare od 17 do 19 maja 2017. Tutaj zdobywa się ciekawe kontakty i buduje swoje kompetencje biznesowe wśród przedstawicieli około 3000 firm i organizacji.

Według Agnieszki Meller, Head of Startup Relations w Fundacji infoShare: – Podstawą jest dobre, merytoryczne przygotowanie. Są przynajmniej 4 rzeczy, o których należy bezwzględnie pamiętać, żeby zwiększyć swoje szanse na dojście do finału konkursów i zgarnięcie sensownej gotówki.

1. Bądź gotowy na WSZYSTKO

Zadaj sobie pytanie czy to jest moment, w którym jesteś gotowy/gotowa dać z siebie 1000%, żeby pchnąć startup na kolejny etap. Tylko wtedy warto poświęcić swój czas a później pokazać się przed publiką 5 tysięcy uczestników. Szkoda czasu na podejście „mam pitch deck, co mi szkodzi go wysłać”.

2. Ucz się od najlepszych!

Popatrz na dobre pitch decki – szczególnie z projektów, które pozyskały duże finansowania. Sieć jest pełna materiałów pokazujących najlepsze podejście do tematu. Znajdź te, które odniosły sukces, obejrzyj, przeanalizuj a potem zrób swój jeszcze lepiej.

3. Nie ściemniaj!

Grunt to pełna informacja. Pokaż co robisz, dla kogo i jak. Nie ściemniaj, że nie możesz ujawnić informacji, o które pyta zawsze każdy inwestor i zawiera każdy pitch deck. Pamiętaj, że nie musisz podawać od razu wszystkich szczegółów twojego biznesu.

4. Przetestuj pitch decka

Pokaż pitch decka trzem osobom – pierwszej, która zna twój projekt od podszewki, drugiej, która totalnie nic o nim nie wie oraz trzeciej, która słyszała o tego rodzaju problemie i interesuje ją jego rozwiązanie. Zapytaj każdą z nich o to, jaki problem rozwiązujesz, czym jest twój produkt, dla kogo go tworzysz – jeśli odpowiedzą zgodnie z oczekiwaniem, wyślij zgłoszenie. Jeśli nie, popracuj jeszcze nad prezentacją, bo w jury będą co najmniej dwa typy ludzi spośród tych opisanych wyżej.

Od 4 lat w ramach infoShare odbywa się Startup Contest współorganizowany z Gdańskim Inkubatorem Przedsiębiorczości STARTER, podczas którego można zawalczyć o 20 tysięcy euro przed najlepszymi międzynarodowymi inwestorami. Zgłoszenia razem z pitch deckami są zbierane do 31 marca. W tym roku po raz pierwszy odbędzie się też drugi konkurs dla startupów działających w branży mHealth – Digital Health Hackathon. Pula nagród wynosi 36 tysięcy euro a uczestnicy mają też szansę na udział w corporate matchmakingu. Zapisy trwają do 10 kwietnia. Nagrody gotówkowe i występy na scenie to jednak nie wszystko, startupy, które zakwalifikują się do konkursu czeka też współpraca z ekspertami.

Jeśli jesteś gotowy na pracę i przygodę zarejestruj się na stronie https://infoshare.pl/. Można zgłaszać się jednocześnie do obydwu konkursów. Sprzedaż wejściówek dla startupów i stoisk na expo trwa aż do samej konferencji.

Ewa Siekierska

Event manager w Fundacji infoShare

Fundacja infoShare organizuje największą konferencję technologiczną w Europie Środkowo-Wschodniej. Ewa zajmuje się głównie komunikacją oraz współpracą z przedstawicielami partnerskich środowisk i organizacji. Jest niezmiennie zafascynowana siłą rozwoju jaki generuje technologia.