Mocne wejście w świat globalnego biznesu. Rusza druga edycja ABSL Start-up Challenge

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Korporacje i start-upy, z pozoru bardzo od siebie odległe, coraz częściej szukają możliwości współpracy. ABSL – organizacja, która zrzesza największych na polskim rynku graczy sektora nowoczesnych usług biznesowych, stworzyła platformę umożliwiającą nawiązanie takiej kooperacji.

Rusza druga edycja ABSL Start-up Challenge – inicjatywy Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych.

Globalne korporacje są otwarte na inwestycje i chętnie angażują się w rozwój nowych technologii. Twórcy małych, innowacyjnych przedsiębiorstw poszukują z kolei możliwości finansowania i ścieżek dystrybucji dla swoich produktów. Coraz częściej drogi start-upów i korporacji krzyżują się: światowi giganci dysponują biznesowym know-how i dostępem do sieci potencjalnych klientów, a podmioty, które dopiero raczkują na rynku, szukają swego rodzaju mecenatu. ABSL, organizacja zrzeszająca w Polsce niemal 200 podmiotów sektora nowoczesnych usług biznesowych, dostrzegła ten trend. Właśnie rusza rejestracja do drugiej edycji ABSL Start-up Challenge.

– Dla P&G innowacja to podstawa biznesu, a Polska jest dla nas jednym z kluczowych centrów światowych innowacji. Od lat przykładamy dużą wagę do współpracy ze startupami dzieląc się naszym doświadczeniem biznesowym i wspólnie poszukując innowacyjnych rozwiązań. P&G zapewnia startupom wyjątkową możliwość wykorzystania potencjału firmy o globalnym zasięgu oraz bezpośredniej współpracy z czołowymi ekspertami. Na drodze tej współpracy mogą powstać rozwiązania, które zostaną wdrożone globalnie. Z tych powodów ponownie zaangażowaliśmy się w ABSL Start-Up Challenge. Jesteśmy przekonani, że w programie pojawią się wyjątkowe projekty. Liczymy na to, że uczestnicy tegorocznej edycji zaskoczą nas i zaprezentują świeże, nieszablonowe rozwiązania dla biznesu – komentuje Janusz Dziurzyński, Dyrektor P&G Global Business Services.

Laureaci pierwszej edycji sygnowanego przez ABSL konkursu, po niespełna roku od jego finału, coraz śmielej poruszają się w świecie polskiego biznesu, nakreślając jednocześnie plany rozwoju poza granicami kraju. W bieżącej edycji, do której zapisy wystartowały 10 kwietnia na tej stronie, nowością są preeliminacje prowadzone przez ABSL Chapters – lokalne struktury Związku, działające w siedmiu miastach (Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław).

Do udziału w konkursie może się zgłosić każdy zainteresowany start-up. Spośród wszystkich zgłoszeń Jury wybierze 70 firm do półfinałów, które odbędą się w drugiej połowie maja, w wymienionych wyżej miastach. Do ścisłego finału, zaplanowanego podczas 8. Konferencji ABSL w Łodzi 13 czerwca bieżącego roku, zostanie wybranych 7 start-upów. Jury złożone z przedstawicieli czołowych podmiotów reprezentujących sektor i firm wspierających jego rozwój wyłoni zwycięzcę.

Aby wziąć udział w ABSL Start-up Challenge, wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej wydarzenia i zgłosić projekt zgodnie z wytycznymi w formularzu. Partnerem ABSL Start-up Challenge jest Procter&Gamble. Organizator, podkreślając znaczenie tego rodzaju inicjatyw dla rozwoju biznesu w Polsce, prowadzi także rozmowy z innymi podmiotami.