16 0 0

Sześć ze stu – finał konkursu Start-up Challenge wyłonił najlepsze startupy w Polsce

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

16-05-2017

Informacja prasowa
Rozstrzygnięcie konkursu Start-up Challenge zwieńczyło pierwszy dzień European Start-up Days w katowickim Spodku. Laureatami zostali twórcy innowacyjnych rozwiązań z zakresu m.in. nowych technologii, elektrotechniki, human resources czy medycyny.

Główną nagrodą dla najlepszych była możliwość zaprezentowania start-upów przed audytorium największej konferencji biznesowej w Europie Centralnej – Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC – European Economic Congress).

– Europejski Kongres Gospodarczy i druga edycja European Start-up Days to hitowe wydarzenia. Dzięki nim można miksować dojrzały biznes z młodym. Dyskusje w gronie 50 panelistów i 300 zaproszonych start-upów to dowód na to, że warto angażować się w to, co robicie – powiedział prezydent Katowic, Marcin Krupa, do laureatów konkursu Start-up Challenge.

Wyzwanie udziału w konkursie podjęło blisko 200 start-upów. Innowacyjne koncepty zgłaszano w sześciu kategoriach tematycznych: 1 – Industry 4.0. robotyka, automatyzacja, IT, nowe materiały; 2 – Business & ICT, zarządzanie, analityka i procesy decyzyjne, HR; 3 – Tradition & modernity, przemysł, energia, telekomunikacja, logistyka; 4 – For human, biotechnologia, medycyna, ekologia; 5 - Client & business: handel, customer experience, fintech; 6 – Lifestyle, przemysł czasu wolnego, inne.

– Głównym celem konkursu jest promocja przedsiębiorczości. Chodzi również o to, by wspierać kreatywność. Najważniejszymi kryteriami oceny były: innowacyjność, kompetencje zespołu, znajomość rynku i znajomość konkurencji – mówi Małgorzata Bonikowska, prezes THINKTANK i Centrum Stosunków Międzynarodowych – ośrodka, który sprawował nadzór merytoryczny nad konkursem.

Spośród 100 najciekawszych zgłoszeń, których autorzy zaprezentowali się w Scale-up Alley – dedykowanej biznesowym wizjonerom przestrzeni katowickiego Spodka – jury wyróżniło 6 najciekawszych start-upów w Polsce. Nagrodzone pomysły to: wykorzystująca algorytmy oparte na sztucznej inteligencji technologia sterowania dronami; platforma pozwalającą na bardziej efektywną i optymalną rekrutację specjalistów IT; innowacyjne oprogramowanie umożliwiające ekspresowe projektowanie i optymalizację planów oświetlenia ulicznego; urządzenia do treningu chirurgii laparoskopowej; system do przesyłania faktur w modelu B2B; serwis społecznościowy dla influencerów.

– Byłem dzisiaj w Spodku i oglądałem prezentujące się start-upy. Jestem pod sporym wrażeniem. To niesamowite, że Polska przechodzi transformację. Do Doliny Krzemowej nam daleko, ale naprawdę warto robić start-upy. Trzymamy kciuki za wasze sukcesy – powiedział Dariusz Żuk, prezes Business Link Poland.

12 maja laureaci zaprezentowali swoje pomysły przed audytorium Europejskiego Kongresu Gospodarczego – największej biznesowej imprezy w Europie Centralnej. 

Autorzy koncepcji nagrodzonych w konkursie Start-up Challenge to:

Sky Tronic

Nagroda w kategorii nr 1 – Industry 4.0. Robotyzacja, automatyzacja, IT, nowe materiały. 

Sky Tronic to jedna z pierwszych na świecie firm, pracująca nad technologią sterowania dronami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Algorytmy sterowania i stabilizacji lotu oparte na logice rozmytej FLC (ang. Fuzzy Logic Controller), pozwalają na monitoring, ocenę i sterowanie obiektem tak, jak robi to ludzki mózg. Dzięki temu sterowanie bezzałogowymi statkami powietrznymi będzie bardziej precyzyjne i bezpieczne w trudnych i zmiennych warunkach pogodowych i terenowych.

ChallengeRocket

Nagroda w kategorii nr 2 – Business & ICT. Zarządzanie. Analityka i procesy decyzyjne.

Firma opracowała innowacyjną platformę pozwalającą na bardziej efektywną i optymalną rekrutację specjalistów IT. Dzięki narzędziu ChallengeRocket pracownicy firm z sektora IT nie będą uwikłani w często skomplikowany i czasochłonny proces rekrutacyjny – cała praca zostanie wykonana w sposób automatyczny.

Gradis

Nagroda w kategorii nr 3 – Tradition & modernity. Przemysł. Energia. Telekomunikacja. Logistyka.

Firma Gradis opracowała innowacyjne oprogramowanie umożliwiające ekspresowe projektowanie i optymalizację planów oświetlenia ulicznego, dających nawet do 15% dodatkowej oszczędności energii. Zespół pracuje nad opcją dynamicznego sterowania oświetleniem w czasie rzeczywistym, co pozwoli na dalsze oszczędności. Autorzy koncepcji stawiają na synergię podejścia naukowego z unikalnym zapleczem wiedzy i doświadczenia oraz praktycznego, biznesowego patrzenia na osiąganie sukcesu.

Laparo

Nagroda w kategorii nr 4 – For human. Biotechnologia, medycyna, ekologia.

Laparo to spółka specjalizująca się w projektowaniu i produkcji urządzeń do treningu coraz popularniejszej chirurgii laparoskopowej, w tym symulatorów z analizą treningu na obiektach fizycznych, a w przyszłości – po raz pierwszy na świecie – w środowisku wirtualnym. Ich narzędzia zrewolucjonizują nauczanie chirurgii w przyszłości.

Tosend

Nagroda w kategorii nr 5 – Spółka Client & business. Handel, customer experience, fintech.

Firma Tosend stworzyła system do przesyłania faktur w modelu B2B, który umożliwia integrację najpopularniejszych systemów fakturowania, a przez to automatyczny eksport i import faktur. Zwiększa bezpieczeństwo, upraszcza drogę faktury (bezpośrednio do księgowego z podglądem dla przedsiębiorcy) i pozwala całkowicie wyeliminować wydruk faktur i problemy z ich gromadzeniem.

DDOB.com

Nagroda w kategorii nr 6 – Lifestyle, przemysł czasu wolnego, inne.

DDOB.com, czyli Daily Dose of Beaty to „Facebook dla influencerów”. Społeczność składa się z 12 tysięcy użytkowników, a hashtagami #ddob, #ddobinsta oraz #ddobgirl oznaczono ponad 150 tysięcy zdjęć. Firma doceniona została za innowacyjność w komunikacji do klienta – dzięki działalności influencerów marki mogą budować swoją pozycję i docierać do wybranej grupy.

European Start-up Days to wydarzenie specjalne, towarzyszące IX Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu. Dzięki niemu młodzi przedsiębiorcy mają szanse pozyskania kapitału, wsparcia organizacyjnego i eksperckiego, zogniskowania na sobie uwagi mediów, budowy networkingowych kontaktów oraz długotrwałych relacji młodych przedsiębiorców z przedstawicielami dojrzałego biznesu

Gościem specjalnym European Start-Up Days podczas pierwszego dnia był Maroš Šefčovič, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. unii energetycznej. Wraz z Jerzym Buzkiem, posłem do Parlamentu Europejskiego, byłym przewodniczącym Parlamentu Europejskiego i prezesem rady ministrów, odwiedził wszystkie stoiska stu najlepszych start-upów zlokalizowane w Scale-up Alley.

W debatach, wystąpieniach i prezentacjach European Start-up Days udział wzięli ponadto m.in.: Arvind Bali, CEO, Videocon, Indie; Maciej Balsewicz, CEO, bValue; Brunon Bartkiewicz, prezes zarządu, ING Bank Śląski; Jarosław Bator, Business Development Director, Skanska; Jacek Błoński, członek zarządu, Business Angels Europe, partner zarządzający, Fundusze ZMV; Michał Ciemiński, członek zarządu, EBAN, prezes, Platinum Investors; Krzysztof Domarecki, przewodniczący Rady Nadzorczej, SELENA FM; Guy Hilton, CMO, Start-Up Nation Central, Izrael; Debbi Hoehn, dyrektor Działu Nowych Technologii, Microsoft; Patrycja Klarecka, prezes, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości; Michał Kot, dyrektor sprzedaży branż przemysłowych, Siemens; Eliza Kruczkowska, dyrektor ds. rozwoju innowacji, Polski Fundusz Rozwoju; Julia Krysztofiak-Szopa, CEO, Startup Poland; Robert Ługowski, współtwórca, CobinAngels, lider Konfederacji Business Angels Polska; Jarosław Rogoża, członek zarządu, dyrektor pionu badań i rozwoju, Synthos; Jacek Santorski, polski psycholog, psychoterapeuta, wydawca i przedsiębiorca; Mariusz Turski, współzałożyciel, AIP, Business Link, bValue; Wojciech Wolny, prezes zarządu, EUVIC.

Komentarze (0)