Prawie połowę uczestników tegorocznego Open’er Festival stanowiły osoby w wieku 20-30 lat. Niemal co trzecia osoba bawiąca się na lotnisku Gdynia-Kosakowo aktywnie szuka partnera, co dziesiąta należy do mniejszości seksualnej, a ponad 80 proc. robi zakupy w Lidlu i Biedronce.

Według organizatorów festiwal Open’er odwiedziło 120 tys. osób. Firma Selectivv przeprowadziła analizę 118 tys. użytkowników smartfonów, którzy w dniach 28.06-1.07 odwiedzili lotnisko Gdynia-Kosakowo. Wykorzystano do tego tzw. geotrapping, czyli oznaczanie użytkowników mobile przebywających w danym czasie w danym miejscu. Następnie przeanalizowano, jakie dane o uczestnikach festiwalu Selectivv zgromadził do tej pory w swojej bazie danych, będącej najbogatszym w Polsce zbiorem informacji o zachowaniach użytkowników mobile. Baza obejmuje 15 mln osób, czyli prawie wszystkich posiadaczy smartfonów w naszym kraju.

Zaskoczeniem może być fakt, że większość uczestników festiwalu (56 proc.) mieszka na co dzień poza 30 największymi polskimi miastami. Okazuje się też, że odległość jest istotną barierą dla fanów muzyki – więcej osób przyjechało na Open’er z Poznania i Wrocławia niż dużo większego Krakowa, który posiada dobre połączenie kolejowe z Trójmiastem. Wśród uczestników minimalnie liczniejszą grupę stanowili mężczyźni (51,5 proc.). W zdecydowanej większości byli natomiast użytkownicy systemu Android (91 proc.). Najpopularniejszym operatorem komórkowym był Play (31 proc.) oraz Orange (28 proc.).

Selectivv przeanalizował również ilu uczestników Open’era należy do któregoś z 46 profili psychograficznych wyróżnionych w bazie danych firmy. Okazuje się, że aż 14 proc. stanowiły kobiety starające się o dziecko, tyle samo osób aktywnie uprawia sport. Ponad 6 proc. stanowili rodzice dzieci w wieku 0-5 lat, a 11 proc. przedstawiciele mniejszości seksualnych. Dla deweloperów interesujący może być fakt, że 4 proc. uczestników jest zainteresowanych zakupem nieruchomości.

– Smartfony to najbardziej osobiste przedmioty, nosimy je ze sobą wszędzie. Mówią one o nas więcej niż zdradzilibyśmy w ankiecie, bo pokazują rzeczywiste zachowania, a nie deklaracje – mówi Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv.

Skąd pochodzą dane?

Selectivv posiada największy w Europie Centralnej i Wschodniej zbiór danych o użytkownikach urządzeń mobilnych, obejmuje on łącznie 50 mln osób, z czego 15 mln w Polsce. Baza powstała w oparciu o gromadzone od dwóch lat dane z 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych oraz 14 milionów mobilnych stron WWW, zawierających reklamy. Profile konstruowane są na podstawie aktywności w aplikacjach i na stronach www. Przykładowo profil „kobiety starające się o dziecko” zawiera użytkowniczki aplikacji takich jak PeriodTracker, WomanLog, GetBaby. Profil „mniejszości seksualne” zawiera użytkowników aplikacji randkowych skierowanych do osób LGBT. „Osoby zainteresowane zakupem nieruchomości” to użytkownicy, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziły targi mieszkaniowe.

O Selectivv Mobile House:

Selectivv to polska firma specjalizująca się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych na mobile oraz badaniach użytkowników smartfonów. Reklamy Selectivv wyświetlają się w ponad 200 tys. aplikacji oraz na 15 milionach stron WWW. Przeprowadzona przez Selectivv analiza big data zaowocowała powstaniem największego w Europie Centralnej i Wschodniej zbioru danych o użytkownikach mobile (Mobile Audience by Selectivv). Selectivv posiada biura w Polsce, Izraelu, Rumunii, Turcji, Emiratach Arabskich, w Indiach i na Ukrainie. Koncentracja na mobile oraz lokalna obsługa w każdym kraju to cechy odróżniające Selectivv od konkurencyjnych firm z USA.

Komentarze (0)