... ... ...

Robert Lewandowski laureatem Nagrody Biznesu Sportowego

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

21-03-2016

Informacja prasowa
Przyznano Nagrody Biznesu Sportowego za rok 2015 – Robert Lewandowski, Totalizator Sportowy, PZPN i Tour de Pologne triumfują!

Napastnik Bayernu Monachium i kapitan reprezentacji Polski Robert Lewandowski po raz drugi z rzędu okazał się zdobywcą prestiżowej Nagrody Biznesu Sportowego DEMES w kategorii Sportowy Wizerunek. Sponsorem Sportu został Totalizator Sportowy, zaś Organizacją Sportową Polski Związek Piłki Nożnej.

fot. materiały prasowe PZPN | fot. Łukasz Grochala

Po wieloletniej przerwie Statuetką DEMES w kategorii Wydarzenie Sportowe uhonorowany został kolarski wyścig Tour de Pologne. Okazją do przyznania Nagród Biznesu Sportowego DEMES była XII Gala Sportu i Biznesu, odbywająca się 17 marca w warszawskim Centrum Olimpijskim w ramach XIV Dni Marketingu Sportowego. Uhonorowane zostały osoby, organizacje oraz projekty, które zwracając uwagę na niezwykle istotną rolę odpowiedniego zarządzania i wykorzystania narzędzi marketingu, w sposób szczególny przyczyniły się do profesjonalizacji polskiego sportu. O zwycięzcach Nagród Biznesu Sportowego, które maję bogatą, 12-letnią historię, zadecydowała Kapituła Statuetek DEMES, w skład której wchodzą specjaliści zajmujący się marketingiem sportowym, przedstawiciele świata nauki oraz mediów.

Robert Lewandowski został doceniony za profesjonalną współpracę ze sponsorami i umiejętne wykorzystywanie swojej klasy sportowej do budowania wizerunku, z czym stoi zaangażowanie całego sztabu ludzi. Dzięki temu, zawodnik Bayernu stał się gwiazdą nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. W gronie finalistów w kategorii Sportowy Wizerunek znaleźli się również Agnieszka Radwańska oraz Grzegorz Krychowiak. Tenisistka od wielu lat konsekwentnie buduje swój wizerunek, czego doskonałym dowodem jest piąte z rzędu wyróżnienie WTA Fan Favourite Player, z kolei Grzegorz Krychowiak poprzez skuteczne działania marketingowe, w bardzo krótkim czasie znalazł się w czołówce najpopularniejszych sportowców. Nagroda Biznesu Sportowego w kategorii Sportowy Wizerunek to nie jedyne wyróżnienie napastnika Bayernu Monachium. Jego wyjątkowy wyczyn, jakim było zdobycie 5 bramek w 9 minut w meczu niemieckiej Bundesligi, decyzją internautów zostało Sportowym Przeżyciem Roku.

Statuetka DEMES w kategorii Sponsor Sportu ponownie trafiła do Totalizatora Sportowego, którego wsparcie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju sportu w Polsce. Totalizator Sportowy angażuje się między innymi we wspieranie polskich reprezentacji olimpijskich, a także finansuje liczne sportowe projekty samorządowe i  wspomaga rozwój infrastruktury sportowej.

Tegoroczne Nagrody Biznesu Sportowego zostały zdominowane przez Polski Związek Piłki Nożnej, który zdobył wyróżnienie w kategorii Organizacja Sportowa. Oprócz tego, związany z PZPN portal internetowy Łączy Nas Piłka triumfował w kategorii Video Sportowe pod patronatem Sony/ATV, a także w kategorii Social Media. W gronie finalistów w tej drugiej kategorii znaleźli się również Grzegorz Krychowiak, który za pomocą mediów społecznościowy doskonale wzmacnia swój wizerunek, umiejętnie angażując fanów i wchodząc z nimi w interakcje, a także realizowany na stadionie PGE Narodowym projekt Zimowy Narodowy, dla którego media społecznościowe były kluczowym kanałem komunikacji. W kategorii Obiekt Sportowy nagrodę przyznano spółce PL.2012+, która jest operatorem wspomnianego już stadionu PGE Narodowy.

W kategorii Wydarzenie Sportowe po wielu latach przerwy zwyciężył wyścig kolarski Tour de Pologne UCI World Tour 2015, który dzięki doskonałej pracy organizacyjnej dołączył do grona najważniejszych wyścigów kolarskich w Europie. Statuetkę DEMES odebrał Dyrektor Generalny wyścigu i wybitny polski kolarz, Czesław Lang.

Niezwykle ciekawa sytuacja miała miejsce w kategorii Osobowość Mediów, gdzie po raz pierwszy w historii Nagród w gronie finalistów znalazły się trzy wybitne duety komentatorskie: Tomasz Jaroński i Krzysztof Wyrzykowski, Tomasz Swędowski i Wojciech Drzyzga oraz Tomasz Smokowski i Andrzej Twarowski. Ostatecznie triumfował związany z telewizją Eurosport duet Jaroński i Wyrzykowski, których wspólny komentarz wyścigów kolarskich i zawodów biathlonowych jest niezwykłym połączeniem poczucia humoru i dystansu z doskonałym przegotowaniem merytorycznym i ogromną wiedzą.  

Z dużym uznaniem branży spotkała się  kategoria  Kampania Marketingowa pod patronatem Przeglądu Sportowego, zwracająca uwagę na coraz powszechniejszy trend wykorzystywania sportu jako narzędzia komunikacji oraz nośnika treści marketingowych. W  tej kategorii zwyciężyła przygotowana przez agencję Monday PR kampania T-Mobile. Pomoc Mierzona Kilometrami. W tym przypadku zadecydowało nie tylko doskonałe przygotowanie kontentu marketingowego, ale także wysoka innowacyjność, interaktywność i umiejętny wybór kanałów komunikacji. W gronie finalistów znalazła się również zrealizowana przez Huawei kampania Wygrywając dziś wygrywasz jutro. Make it possible. Robert Lewandowski, a także wspomniany już przy okazji kategorii Social Media projekt Zimowy Narodowy.

Organizator Gali Sportu i Biznesu, firma SportWin, przyznała również Nagrody Biznesu Sportowego w dwóch kategoriach specjalnych. DEMES Honorowy dla firmy Kulczyk Investments był wyrazem uznania za wieloletnie i długofalowe zaangażowanie w rozwój ruchu olimpijskiego w Polsce. Firma Kulczyk Investments od 2012 roku jest Sponsorem Strategicznym Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, a zwieńczeniem tej współpracy będą zbliżające się Igrzyska w Rio de Janeiro. Z kolei Nagroda Biznesu Sportowego w kategorii DEMES Zagraniczny trafiła do Global Sports Innovation Center w Madrycie, a Statuetkę odebrała Dyrektor Komunikacji i PR Lidia Valverde. Doceniono w ten sposób wpływ w rozwój sportu na arenie międzynarodowej, poprzez zwrócenie uwagi na znaczenie innowacyjności i nowych technologii w biznesie sportowym.

Oto pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego za rok 2015:

  1. Sportowy Wizerunek – Robert Lewandowski
  2. Sponsor Sportu – Totalizator Sportowy
  3. Organizacja Sportowa – PZPN
  4. Obiekt Sportowy – PGE Narodowy
  5. Wydarzenie Sportowe – Tour de Pologne UCI World Tour 2015
  6. Osobowość Mediów – Tomasz Jaroński i Krzysztof Wyrzykowski
  7. Kampania Marketingowa – T-Mobile. Pomoc Mierzona Kilometrami
  8. Social Media – Łączy Nas Piłka
  9. Video Sportowe – Łączy Nas Piłka
  10. DEMES Honorowy – Kulczyk Investments
  11. DEMES Zagraniczny – Sports Innovation Center w Madrycie.
  12. Sportowe Przeżycie Roku – 5 bramek Roberta Lewandowskiego w 9 minut

Komentarze (0)