Strony fanowskie na Facebooku cieszą się stale rosnącą popularnością. Obecnie na rynku pojawiają się startupy, które pomagają je uatrakcyjnić i ułatwiają ich obsługę. Jednym z nich jest Fanpoint, o którym rozmawiamy z Szymonem Kowalskim - jego współtwórcą.

Jakbyś wyjaśnili zupełnemu laikowi, czym jest Fanpoint i po co jest mu to potrzebne?

Zacznijmy od tego, że produkt Fanpoint kierowany jest do jednostek prowadzących lub chcących prowadzić fan page na Facebooku. Czyli najprościej mówiąc z Fanpoint korzystać mogą osoby prywatne, firmy jak i agencje reklamowe, które bardzo często prowadzą strony fanowskie dla swoich klientów

Dzięki Fanpoint zwiększamy funkcjonalność oraz atrakcyjność wizualną fan page'a - zyskujemy zainteresowanie, a wszystko to za sprawą bardzo intuicyjnej formy zarządzania zakładkami oraz funkcjonalnego i wygodnego edytora.

Należy dodać, że Fanpoint można używać zupełnie bezpłatnie, instalując którąkolwiek aplikację z planu podstawowego, co również pozwala ocenić możliwości i opcje oferowane przez produkt oraz umożliwia podjęcie decyzji o zakupie planów wyższych, dostępnych w atrakcyjnych cenach w stosunku do możliwości, jakie dają.

W wersji podstawowej możemy dodać kilka ciekawych aplikacji, jak własna zakładka HTML z intuicyjnym edytorem WYSIWYG, Galeria Zdjęć czy Filmów, ale także możemy pokazać dowolny kanał YouTube lub zamieścić pliki, którymi może być np. menu restauracji. Wyższe plany oferują szereg kolejnych aplikacji.

Jak narodził się Wasz projekt? Kto za nim stoi?

Nie jesteśmy wielką organizacją a grupą doświadczonych ludzi, którzy od kilku lat działają w branży social mediów. Przez ten czas udało nam się ujednolicić potrzeby odbiorców i na tej podstawie powstał pomysł stworzenia indywidualnego produktu Fanpoint. Za całym pomysłem stoi kolektyw profesjonalistów z branży - aktualnie funkcjonujący pod opieką firmy EV Design.

Na tym rynku musicie się zmierzyć z dużą i silną konkurencją. Jaka jest Wasza recepta na sukces?

Przede wszystkim obserwujemy rynek i wyciągamy z niego potrzeby, które możemy przełożyć na kolejne pomysły wdrażane w Fanpoint. Najważniejszym dla nas elementem działania jest ciągły rozwój produktu, poszerzanie możliwości oraz elastyczne podejście do potrzeb użytkowników.

Wasz model biznesowy to 30-dniowe pakiety abonamentowe. Dlaczego właśnie abonament?

Analizując dotychczasowe potrzeby odbiorców oraz obserwując rynek social mediów, zauważyliśmy wiele powtarzających się sytuacji. Trzeba pamiętać o tym, że większość akcji organizowanych w social mediach to albo długofalowe działania (nazwijmy je "prezentacyjne" jak np. zakładki Galeria czy Powitalna), ale też krótkie strzały – kilkutygodniowe działania realizowane np. na kuponach, konkursach czy innych założeniach, które z powodzeniem wypełnia Fanpoint.

W jaki sposób planujecie pozyskać klientów?

Naszą ofertę kierujemy do różnego typu nabywców. Bardzo łatwo zrozumieć, wczytując się w ofertę, że podstawowym odbiorcą Fanpoint są agencje oraz domy mediowe, jak i również indywidualne firmy prowadzące działania w social mediach.

Jednak we własnym zakresie możliwości staramy się propagować informację o produkcie w reklamie, artykułach czy innych mediach - co mamy nadzieję, dotrze do potencjalnych klientów. Mamy jeszcze wiele pomysłów w zanadrzu, które będą pozwalały na zdobycie różnej gamy nabywców, ale sposób oraz działania jeszcze pozostawimy w tajemnicy ;)

Na koniec powiedz nam, jaki jest  Wasz pomysł na rozwój Fanpoint? Czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie?

Pomysłów mamy wiele! Aktualnie skupiamy się na rozwoju bieżących i nowych aplikacji. Rozwój tych, które istnieją ma na celu zwiększenie funkcjonalności i możliwości działań odbiorców, którzy już korzystają z Fanpoint. Natomiast nowymi aplikacjami chcemy zainteresować przede wszystkim nowych (ale również dotychczasowych) nabywców, a tym samym liczymy na znaczący skok w rozwoju Fanpoint.

Uchylając rąbka tajemnicy, mogę powiedzieć, że nowe aplikacje będą skierowane do specyficznych klientów o zupełnie innych potrzebach. Będą elementem
wypełniającym stale rosnące oczekiwania rynku. Część z nich zostanie skupiona w temacie e-commerce cieszącym się obecnie wysokim zainteresowaniem na Facebooku.

Z pozdrowieniami dla wszystkich aktualnych i przyszłych użytkowników Facebooka! :)
Szymon K. i zespół Fanpoint.pl

Komentarze (0)