... ... ...

Dostarczyć produkt, który przekracza oczekiwania użytkownika - Jason Green (Brainly)

Dodane

29-04-2015

Karolina Halik

Brainly to największy portal edukacyjny stworzony przez Polaków. Za jego pośrednictwem uczniowie na całym świecie pomagają sobie w zadaniach domowych, a także w utrwalaniu wiedzy. Do zespołu tworzącego portal niedawno dołączył Jason Green, który wcześniej pracował w Wimdu. Razem z polskim teamem zamierza budować sukces Brainly. 

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Celem serwisu jest bycie numerem jeden na rynku social learningu i budowanie skali międzynarodowej, szczególnie z uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych i krajów Europy Zachodniej. Jason Green, nowy CTO Brainly, ma już doświadczenie w budowaniu globalnych serwisów. Opowiedział nam o tym, jak zamierza wykorzystać umiejętności zdobyte w poprzedniej pracy. 

Czego nauczyłeś się w Wimdu i chciałbyś wprowadzić w Brainly?

Czas spędzony w Wimdu umocnił mnie w przekonaniu, że determinacja podczas budowania produktu jest podstawą sukcesu. W Brainly sprowadza się to do utrzymania nacisku na realizację naszej wizji.

Czy zamierzasz czerpać inspirację ze zmian wprowadzonych w organizacji działań w Spotify?

Technika pracy i organizacja kultury w Spotify jest czymś, co nam bardzo się podoba i rozwijając zespół będziemy się na tym wzorować. 

Co zamierzasz zmienić w organizacji zespołu?

W naszych zespołach w Krakowie i Berlinie, pracujemy w grupach jak w małych startupach. Dlatego wdrożyliśmy w firmie tzw.  pair programming, czyli programowanie w parach. Stworzyliśmy stacje robocze, odchodząc tym samym od miejsc pracy przydzielonych na stałe. Zadbaliśmy również o to, aby regularnie odbywały się warsztaty z ekspertami. Niedawno gościł u nas w Krakowie Fred George, ojciec procesu z dziedziny programowania zwinnego znanego pod pojęciem programistycznej anarchii.

Wierzymy w płaską strukturę zarządzania i dajemy zespołowi udziały, bo to pomaga w odnoszeniu sukcesu i wzmacnia działania każdej pracującej osoby. Budujemy zespół światowej klasy we wszystkich obszarach, który koncentruje się na dostarczaniu produktu na światowym poziomie dla naszych użytkowników. 

Czy korzystasz z metodologii Lean w swojej pracy?

Jestem wielkim zwolennikiem Lean. Rozwijając produkt skupiamy się na optymalizacji. Wykonujemy testy A / B, tworzymy MVP, szybko wypuszczamy na rynek, uzyskujemy opinie użytkowników i powtarzamy.

Obecnie pracujemy nad gruntowną przebudową naszej aplikacji. Naszym celem jest stworzenie wysoce rozdzielnej platformy, w której każda usługa posiada własną odpowiedzialność. Usługi będą mogły być edytowane i wdrażane w czasie nieprzekraczającym doby, tak abyśmy mogli stać się elastyczni i błyskawicznie reagować na feedback od użytkowników.

Jak metodyka Lean działa w Big Data? 

Lean może być stosowana w prawie wszystkich obszarach działalności. W Big Data wiąże się to z wprowadzaniem zmian metodą małych kroków i walidacją hipotez w oparciu o opinie użytkowników, a następnie powtarzanie tego procesu. 

Jakie zmiany w technologii masz zamiar wprowadzić?

Obecnie odbudowujemy nasze oprogramowanie w oparciu o to, czego dotychczas się nauczyliśmy. Tworzymy nową architekturę z wykorzystaniem Go, Clojure i Ruby. Po stronie klienta skupimy się na dostarczaniu użytkownikom dobrego UX na wszystkich urządzeniach mobilnych i w aplikacji webowej przy użyciu React. Równolegle budujemy nowy magazyn naszych danych.

Czego należy unikać w przypadku realizowania dużych projektów?

Jednym z największych błędów, jaki firmy mogą dokonać, to opisanie założeń dla użytkownika. W przypadku dużych projektów realizowanych z techniką waterfall, wiele założeń musi zostać spełnionych. My chcemy słuchać i zrozumieć potrzeby naszych użytkowników i dostarczyć im produkt, który przekracza ich oczekiwania.

-

Jason Green od początku 2015 roku pracuje jako Chief Technical Officer w krakowskim biurze Brainly. Poprzednio zajmował taką samą pozycję w berlińskim startupie Wimdu, który jest największym serwisem rezerwacji pomieszczeń w Europie i swego czasu został wsparty przez fundusze inwestycyjne Rocket Internet i Kinnevik kwotą 90 milionów dolarów. Twórcy Brainly podkreślają bardzo bogate doświadczenie Greena w rozwijaniu startupów o bardzo dynamicznym tempie rozwoju.

Komentarze (0)