Okazjum.pl

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

Lubicie czasem przeglądać gazetki reklamowe, ale nie przepadacie za stertami papierów walającymi się po klatkach schodowych i skrzynkach pocztowych? Serwis Okazjum.pl umożliwia dostęp online do tego typu materiałów. Czy to dobry pomysł na startup? Przeczytajcie poniższy wywiad i oceńcie sami.

Lubicie czasem przeglądać gazetki reklamowe, ale nie przepadacie za stertami papierów walającymi się po klatkach schodowych i skrzynkach pocztowych? Serwis Okazjum.pl umożliwia dostęp online do tego typu materiałów. Czy to dobry pomysł na startup? Przeczytajcie poniższy wywiad i oceńcie sami.

Czym jest Okazjum.pl?

Okazjum.pl to serwis dla łowców okazji. Promocje prezentowane są w tradycyjnej formie preferowanej przez sieci handlowe, a więc w postaci gazetek promocyjnych i katalogów reklamowych, które zamieszczone są w dziesięciu kategoriach: od supermarketów i sklepów RTV i AGD przez drogerie i apteki po sklepy meblowe.

Jest to obecnie największa baza gazetek i katalogów reklamowych – monitorujemy promocje z przeszło 35 tysięcy sklepów na terenie całej Polski. Prezentujemy oferty lokalnie, oznacza to, że użytkownik widzi tylko te promocje, które obowiązują w jego miejscowości i okolicy.

Kto stoi za projektem?

Założycielami są trzy osoby: Dawid Piaskowski, Wojciech Andrzejczak i Joanna Grzelak. Funkcję CEO i Prezesa Zarządu pełni Dawid, który wcześniej pracował dla Grupy Allegro i Signal Group. Wojtek jest odpowiedzialny za sprawy IT, a Asia za marketing i sprzedaż.

Za sukcesem firmy stoją także utalentowani sprzedawcy, ale nie będziemy zdradzać ich nazwisk 😉

Skąd pomysł na tego typu serwis?

Serwis jest odpowiedzią na zjawisko podejmowania decyzji zakupowych pod wpływem Internetu, które doczekało się już własnej nazwy: ROPO (Research Online, Purchaise Offline). Trend ten odzwierciedlają statystyki zapytań w wyszukiwarce Google: coraz więcej osób poszukuje w Internecie informacji o lokalnych promocjach w swojej najbliższej okolicy, w tym gazetek promocyjnych. Inspiracją był dla nas także sukces niemieckiego serwisu kaufda.de.

Co było najtrudniejsze na drodze od pomysłu do realizacji serwisu?

Zdecydowanie było to, i z resztą ciągle jest, nawiązanie kontaktów i współpracy z sieciami handlowymi. W bardzo wielu sieciach tygodniami można „odbijać się” od infolinii i sekretariatów. Skuteczność komunikacji mailowej jest bardzo niska. Jedynym pomysłem na usprawnienie tego procesu jest budowanie osobistych relacji i wzajemnego zaufania. W przypadku dużych korporacji jest to proces niezwykle długotrwały i żmudny.

Okazjum.pl powstało w oparciu o własne środki finansowe czy też macie inwestora?

Okazjum powstało w oparciu o środki własne, jednak, aby utrzymać, a nawet zwiększyć dynamikę rozwoju serwisu zdecydowaliśmy się na współpracę z inwestorem. Współpraca trwa od niedawna i jeszcze nie została oficjalnie ogłoszona.

Jaki jest model biznesowy Waszego serwisu?

Naszymi klientami są sieci handlowe. Zarabiamy na promowaniu ich ofert handlowych oraz dostarczaniu im informacji zwrotnych.

Sieciom handlowym oferujemy informacje na temat poziomu zainteresowania daną ofertą przez użytkowników oraz szczegółowe mapy analityczne wskazujące miejsce zamieszkania osób zainteresowanych ofertą sieci.

Jakimi wynikami może się obecnie pochwalić Okazjum.pl? Ilu macie użytkowników?

W lutym mieliśmy 300 tysięcy odwiedzin, a popularność serwisu stale rośnie.

Istnieje kilka podobnych serwisów do Okazjum.pl. Jaka jest Wasza przewaga nad nimi?

  1. Lokalność. Okazjum.pl to serwis lokalny. Oznacza to, że użytkownik przegląda tylko te promocje, które obowiązują w jego miejscowości. Przy wielu sieciach handlowych ma to duże znaczenie, gdyż często większość ich promocji ma charakter lokalny.
  2. Wyszukiwarka gazetek. Od kilku dni serwis Okazjum.pl umożliwia znalezienie gazetek z interesującą nas promocją na konkretny produkt. Wyszukiwarka jest na razie  w wersji beta i cały czas ją udoskonalamy. Jednakże jest to jedyna wyszukiwarka wszystkich gazetek promocyjnych w polskim internecie.
  3. Baza. Mamy największą i najczęściej aktualizowaną bazę sieci handlowych i gazetek.
  4. Centra handlowe. Umożliwiamy przeglądanie gazetek nie tylko według miast, ale także po centrach handlowych, w których użytkownik robi zakupy.

Jakie macie plany na przyszłość związane z Okazjum.pl?

Chcemy, aby serwis stał się kompletnym źródłem informacji o lokalnych promocjach i okazjach. Pierwszy krok już zrobiliśmy poprzez wprowadzenie niedawno wybranych ofert zakupów grupowych. Kolejnym krokiem będzie udostępnianie kuponów promocyjnych. Będziemy także stale powiększać i poprawiać bazę sklepów i okazji. Naszym celem jest także stworzenie własnej przeglądarki gazetek. Obecnie korzystamy z zewnętrznej przeglądarki Issuu, która choć ma wiele zalet, to nie jest rozwiązaniem idealnym.

W dalszej przyszłości chcemy przenieść Okazjum także do świata mobilnego, ale na ten temat nie chcemy zdradzać zbyt wielu szczegółów 😉

Stworzenie własnej przeglądarki jest dosyć dużym przedsięwzięciem. Jaka będzie przewaga nowej, własnej przeglądarki nad tymi już istniejącymi?

Przeglądarkę planujemy zrobić we własnym zakresie. Jej przewaga ma głównie polegać na krótszym czasie publikacji danej oferty. Obecnie publikacja gazetki (czyli „wrzucanie gazetki na stronę”) przez Issuu lub zewnętrzne przeglądarki zajmuje zbyt dużo czasu. Stworzona przez nas przeglądarka będzie mogła być lepiej dostosowana pod względem funkcjonalności do potrzeb naszych użytkowników oraz, co bardzo ważne, zaimplementowana do aplikacji mobilnych.