Grzegorz Marczak o Generation Mobile 2012

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

29 marca w Warszawie rusza konferencja Generation Mobile 2012, podczas której odbędzie się m.in. konkurs na najciekawsze polskie produkcje mobilne. Rozmawiamy z Grzegorzem Marczakiem (Antyweb), współorganizatorem konferencji.

29 marca w Warszawie rusza konferencja Generation Mobile 2012, podczas której odbędzie się m.in. konkurs na najciekawsze polskie produkcje mobilne. Rozmawiamy z Grzegorzem Marczakiem (Antyweb), współorganizatorem konferencji.

(zdjęcie wykorzystane w grafice jest autorstwa Oli Anzel, www.webdokwadratu.pl)

Czym będzie Generation Mobile 2012?

Generation Mobile 2012, którą organizujemy razem z NoNoobs, będzie jedną z największych w Polsce konferencji dotyczących obszaru mobilnego. Najlepsi prelegenci, również z zagranicy oraz firmy z dużym doświadczeniem gwarantują wysoki poziom merytoryczny prezentacji. Mamy też świetne wsparcie merytoryczne z firmy Xyologic, która między innymi pomaga ściągać nam do Polski dużych europejskich graczy. Podczas samej konferencji oprócz prezentacji będziemy też prezentować dedykowane badanie dotyczące polskiego rynku mobilnego, raport odnośnie mobilnej bankowości czy też najciekawsze polskie mobilne produkty. Jeśli więc ktoś jest zainteresowany tym, co dzieje się w Polsce i na świecie, jeśli chodzi o mobile, to Generation Mobile 2012 będzie moim zdaniem najlepszym źródłem informacji.

Na swoim blogu pisałeś, że „rok 2012 będzie początkiem przełomu jeśli chodzi o mobilne usługi.” Mógłbyś rozwinąć tą myśl?

Przełom moim zdaniem to moment, w którym nowy trend pokazuje, że jest już biznesowo gotowy na kolejną fazę rozwoju. Dla mnie tak właśnie jest z mobilem. Do tej pory mieliśmy rosnącą liczbę telefonów, aplikacje itp. Teraz przyszedł czas na wykorzystanie potencjału w biznesie i mobile jest już na to gotowy. Przede wszystkim widać to po inicjatywach związanych z mobilnymi płatnościami, po rosnącej aktywności użytkowników w obszarze tak zwanej rozrywki. Ważnym elementem jest też tutaj adaptacja rozwiązań mobilnych przez duże firmy i znane marki. Widać jak ten trend szybko postępuje i że za chwilę obszar mobilny będzie standardowym elementem w komunikacji i biznesie dla każdej firmy.

Jakie polskie „mobilne” startupy uważasz dziś za najciekawsze?

Na to pytanie odpowiemy podczas konkursu Generation Mobile, a dokładnie w momencie ogłoszenia wyników. Teraz, jako członkowi Jury nie wypada mi przedstawiać moich kandydatów na najlepsze produkty mobilne.

Z jakich aplikacji mobilnych sam obecnie korzystasz najczęściej?

Mój telefon to laboratorium testowe. Co chwila pojawiają się na nim i znikają dziesiątki nowych aplikacji. Mam jednak stały zestaw narzędzi, z których korzystam codziennie, są to przede wszystkim:

  • zite – świetny agregator newsów technologicznych,
  • iAudioteka – do słuchania książek audio,
  • Allegro – do sprawdzania cen,
  • Twitter, Facebook, Google+ – Social media,
  • Things – lista todo,
  • Dropbox – dokumenty,
  • Camer+ – szybkie zdjęcia i prosta obróbka,
  • ispy – Google Analitics,
  • TurboScan – jak muszę przesłać szybko dokument,
  • ZłapTaxi – do szukania taksówek,
  • WordPress – przegląd tego, co się dzieje na blogu od strony admina,
  • evernote – dostęp do notatek,
  • ipla, tvn playerm air video, VLC – filmy , video,
  • SamCard, Abbyy BCR – do skanowania wizytówek,
  • i wiele, wiele innych, w tym kilkanaście gier, które ciągle wymieniam testując nowe tytuły.

Dziś prowadzisz Antyweb.pl i antyapps.pl, wcześniej stworzyłeś pytamy.pl. Jakie są Twoje plany na przyszłość? Może jakiś startup z kategorii mobile?

Zajęć mam aż nadto, aby myśleć o własnym startupie. Fizycznie nie dałbym rady udźwignąć kolejnych zadań. Tworząc startup trzeba być natomiast w 200% zaangażowanym i jakiekolwiek inne zajęcia to tylko problem. Widziałbym się bardziej w roli inwestora, który niewielką kwotą wesprze dobrze rozwijający się polski biznes.

Kto i dlaczego powinien wybrać się na Generation Mobile 2012?

Dobre pytanie. Generation Mobile to konferencja biznesowa dedykowana wszystkim, którzy myślą o obszarze mobilnym jako elemencie własnego biznesu, dla tych którzy widzą potencjał i potrzebują więcej informacji odnośnie rynku i tego jak zacząć, na co zwracać uwagę i jak na tym wszystkim zarobić. Jest to też konferencja dla tych wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się o trendach mobilnych, czy też nawiązać dobre biznesowe kontakty.

Dziękuję za rozmowę i życzę udanego eventu!