The Startup Kids – młodzi i przedsiębiorczy

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Na pytania dotyczące filmu The Startup Kids odpowiadają jego reżyserki i pomysłodawczynie: Vala Halldorsdottir oraz Sesselja Vilhjalmsdottir. W filmie przedstawione są rozmowy z młodymi startupowcami, którzy osiągnęli sukces. W listopadzie w Polsce odbędzie się kilka projekcji tego filmu.

Na pytania dotyczące filmu The Startup Kids odpowiadają jego reżyserki i pomysłodawczynie: Vala Halldorsdottir oraz Sesselja Vilhjalmsdottir. W filmie przedstawione są rozmowy z młodymi startupowcami, którzy osiągnęli sukces. W listopadzie w Polsce odbędzie się kilka projekcji tego filmu.

Dlaczego postanowiłyście nakręcić film o młodych startupowcach? Co chcecie nim przekazać?

Głównym celem tego filmu jest zmotywowanie ludzi do zostania przedsiębiorcami. My otworzyłyśmy swoją pierwszą działalność w 2009 roku tworząc grę planszową, która odbiła się szerokim echem w naszej rodzimej Islandii. Po doświadczeniach związanych z prowadzeniem tej firmy zrozumiałyśmy, ze powinniśmy wziąć się za tworzenie startupu. Zaczęłyśmy pracę nad tym filmem dokumentarnym by dowiedzieć się o przedsiębiorczości jak najwięcej i zmotywować innych do otworzenia swojego biznesu.

Czego nauczyły Was rozmowy ze startupowcami?

Nauczyłyśmy się mnóstwa rzeczy. Największą lekcją jaką wyciągnęłyśmy podczas robienia tego filmu to to, że prowadzenie firmy to ciężka praca, którą musimy po prostu wykonać i nie zrobimy jej czytając książki czy uczestnicząc w kursach i zajęciach na uczelni.

Dlaczego wybrałyście akurat tych przedstawicieli startupów?

Zdecydowałyśmy, że chcemy porozmawiać z przedsiębiorcami ze Stanów Zjednoczonych i Europy. Rozmawiałyśmy z ponad 80 przedsiębiorcami, więc miałyśmy trudne zadanie wybierając tylko 15 z nich, których zobaczycie w filmie. Wybrałyśmy ich ponieważ najlepiej pasowali do historii, którą chciałyśmy w tym filmie opowiedzieć i wiedzy, którą chcemy przekazać.

Ile czasu zajęło Wam kręcenie filmu, montaż i postprodukcja?

Film zaczęłyśmy kręcić w 2010 roku, a premiera miała miejsce dwa lata później. Cały proces tworzenia tego filmu zajął nam dwa lata, ale w międzyczasie robiłyśmy inne projekty.

Tworzycie również swój startup o nazwie Kinwins. Powiedzcie nam trochę więcej o nim.

Kinwins jest aplikacją mobilną, która obróci całe Twoje życie w grę, coś jak Simsy, ale w życiu realnym. Nad startupem pracowałyśmy w wolnych chwilach od kręcenia The Startup Kids.

Jakie macie plany na przyszłość?

Chciałybyśmy dalej rozwijać swój startup i tworzyć więcej ciekawych materiałów o przedsiębiorcach.

Tego Wam życzymy!

Naszych czytelników zapraszamy na projekcje filmu The Startup Kids w Polsce. Rozkład jazdy znajduje się pod tym adresem: http://www.trysubstance.com/startupkids/

Organizatorem jest Substance – aplikacja przekształcająca odręczne szkice w interaktywne, elektroniczne dokumenty.