22 1 4

Chorzowscy przedsiębiorcy tworzą spersonalizowane implanty kostne. Sprzedali je Szwajcarom

Dodane

11-08-2017

Adam Sawicki
Spersonalizowana chirurgia kostna ma obniżyć koszty operacji i zwiekszyć bezpieczeństwo wykonywanych zabiegów. Szwajcarów to przekonało i w efekcie kupili od Polaków rozwiązania z tego obszaru. Jednak dla chorzowskich przedsiębiorców, to dopiero początek dystrybucji.

Na zdjęciu: Paweł Skadłubowicz, współtwórca Chirurgia 3D | fot. materiały prasowe

Chirurgia 3D to startup z Chorzowa, który specjalizuje się w dostarczaniu spersonalizowanych rozwiązań wspierających proces leczenia dowolnego schorzenia układu kostno-szkieletowego. Oferuje między innymi indywidualne implanty kostne, szablony chirurgiczne oraz modele anatomiczne, a do tego wspiera proces planowania zabiegów chirurgicznych. Dysponuje także platformą komunikacji i współpracy z lekarzem oraz autorskie algorytmy do modelowania trójwymiarowych obrazów medycznych.

Taniej i bezpieczniej

– Standardowe rozwiązania z zakresu chirurgii twarzowej, ortopedycznej i rekonstrukcyjnej bazują na uniwersalnych implantach kostnych i często nie dają satysfakcjonujących rezultatów – mówi współtwórca Chirurgia 3D Paweł Skadłubowicz. Dodaje, że kolejnym problemem jest długość operacji. Zwykle zabiegi rekonstrukcyjne trwają kilkanaście godzin i wiążą się z utracą krwi, co zwiększa ryzyko wystąpienia powikłań pooperacyjnych.

Oprócz tego pozostaje jeszcze kwestia finansowania leczenia, które zazwyczaj jest drogie. Przedsiębiorca wyjaśnia, że każda godzina spędzona na sali operacyjnej, bezpośrednio przekłada się na całkowity koszty rekonwalescencji. Jednak minimalizacja wkładu finansowego, to tylko jeden problem, który rozwiązuje narzędzie opracowane przez Polaków. Pomysłodawca przedsięwzięcia tłumaczy, że skorzystają na nim nie tylko chorzy przebywający w klinikach i pracownicy szpitali, ale także ubezpieczyciele.

Szpitale i klienci indywidualni

– Lekarzom pomagamy w lepszym poznaniu anatomii schorzenia pacjenta, zwiększeniu precyzji wykonywanych zabiegów chirurgicznych oraz skróceniu czasu ich trwania – mówi Paweł Skadłubowicz. Natomiast z punktu widzenia poszkodowanych, rozwiązania oferowane przez startup mają w znacznie lepszym stopniu przywracać im sprawność i dobry wygląd. Produkty dystrybuowane przez Chirurgia 3D będą trafiać głównie do szpitali, które specjalizują się w chirurgii kostnej oraz do indywidualnych pacjentów.

Przedsiębiorca tłumaczy, że model biznesowy spółki opiera się na sprzedaży indywidualnie projektowanych wyrobów takich jak implanty kostne, szablony chirurgiczne i modele anatomiczne. Dodaje, że w najbliższym czasie oprócz spersonalizowanych wyrobów medycznych, zamierza również wprowadzić na rynek oprogramowanie do wirtualnego planowania operacji. Ale to nie są jedyne plany, jakie chce zrealizować.

Ekspansja

Oprócz tego zamierza popularyzować swoje rozwiązanie w kraju i zdobyć klientów na międzynarodowych rynkach. – Skończyliśmy etap rozwoju naszych podstawowych produktów i w dalszych etapach skupimy się głównie na zwiększeniu sprzedaży oraz rozwoju nowych rozwiązań – mówi Paweł Skadłubowicz. Na razie nie chwali się wynikami finansowymi spółki, ale może powiedzieć, że pierwsze sukcesy ma już za sobą.

Niebawem do pierwszego klienta trafi implant zaprojektowany przez Chirurgia 3D, a do tego startup rozpoczął dystrybucję swoich rozwiązań w jednej ze szwajcarskich klinik. – Miarą sukcesu będzie sprzedaż naszych rozwiązań na rynkach zachodnich, udowadniając, że także Polacy potrafią tworzyć zaawansowane technologicznie firmy – dodaje.

Komentarze (0)