Zmieniliśmy model biznesowy i rozwinęliśmy produkt. Podsumowanie roku Vindicat

Zmieniliśmy model biznesowy i rozwinęliśmy produkt. Podsumowanie roku Vindicat

Udostępnij:

Vindicat to legaltech automatyzujący procesy związane z samodzielną windykacją z uwzględnieniem prewencji, monitoringu płatności, windykacji polubownej, sądowej i egzekucyjnej. Mijający rok był bogaty w wydarzenia, dzięki którym nasza firma rozwijała się dynamicznie – o czym w poniższym artykule.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Zmiana modelu biznesowego

Na początku roku zmieniliśmy model biznesowy z formy abonamentowej na model success fee za korzystanie z naszego narzędzia. Przeprowadzone badania pokazały, że przedsiębiorcy chętniej zapłacą za efekt, czyli w momencie odzyskania pieniędzy, niż będą płacić miesięcznie określoną kwotę. W efekcie zmiany zainteresowanie usługą i wskaźnik rejestracji wzrósł o 240%, a poziom konwersji poprawił się o 70%.

W ramach zmiany modelu biznesowego całość procesu została maksymalnie zautomatyzowana i „Robovindicat” wykonuje wobec dłużnika sekwencje 10 działań biznesowych zmierzających do skutecznej spłaty zobowiązania.

Integracja z systemami księgowości online

Kolejnym ważnym elementem rozwoju naszego narzędzia było umożliwienie przedsiębiorcom integracji z największymi firmami księgowości online: inFakt, wFirma, fakturowania.pl, iFirma. Dzięki tej funkcjonalności przedsiębiorcy jednym kliknięciem integrują swój system księgowy z Vindicat i mogą skutecznie zarządzać procesem od momentu wystawienia faktury.

Cały czas rozwijamy nasze strategiczne partnerstwa w zakresie budowania świadomości naszego produktu wśród przedsiębiorców. W tym roku oprócz współpracy z bankami i ubezpieczycielami zawiązaliśmy kolejne współprace mi.in z Visa i Volkswagen Financial Services Polska. Nasz produkt dostępny jest również na platformie LEXHUB – Wolters Kluwer.

Windykacyjny assistance

Wdrożoną innowacją w tym roku jest również windykacyjny assistance, który znajduje się w ofercie sprzedaży ubezpieczeń firmy Generali. Co to jest windykacyjny assistance?

Produkt, który dostarczyliśmy jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Europie i stanowi odpowiedź na potrzeby branży ubezpieczeniowej w zakresie oferowania klientom dodatkowej wartości w ubezpieczeniu dla firm, jakim jest dostęp do narzędzia związanego z zarządzaniem wierzytelnościami. W ramach tego produktu Vindicat dostarcza klientom narzędzie i całe know-how, jak skutecznie, zgodnie z prawem ubiegać się od kontrahentów o swoje należności. Stawia na monitoring płatności i windykację miękką.

Większość firm z sektora MŚP nie ma wielkich departamentów prawnych czy zespołów windykacji. Ma też ograniczoną wiedzę, jak postępować z kontrahentami, którzy zalegają z płatnościami. Upominać?Powoływać się na sąd? Czy po prostu dzwonić z ponagleniami?

Nasz system automatyzuje cały proces i wykorzystuje innowacyjne procesy do osiągania ponadprzeciętnej skuteczności. Wśród naszych rozwiązań jest np. giełda długów – najwyżej pozycjonowana giełda w Polsce (wg. Senuto), dzięki której można sprzedać swój dług. Jest to szansa na pokazanie, że ubezpieczyciel dba o klienta i jego biznes.

W trakcie badań zarówno agenci, jak i klienci (przedsiębiorcy) bardzo pozytywnie ocenili zaproponowane rozwiązanie. Agenci wskazali, że produkt ze względu na powszechny problem z zatorami płatniczymi można oferować prawie wszystkim firmom. Ochrona ubezpieczenia zapewnia natychmiastowe zorganizowanie procesu bez wymaganej wiedzy prawnej – gotowe rozwiązanie wpływa pozytywnie na budowanie relacji z klientami. Ubezpieczyciel dba, aby oferta pomagała przedsiębiorcom prowadzić biznes. Z kolei agenci pozytywnie ocenili intuicyjność systemu, jego realną wartość dla klienta i łatwość uruchomienia procesu związanego z monitoringiem niezapłaconych faktur i windykacji.

Wyzwania na 2022 rok

Obecnie chcemy skupić się na dalszym intensywnym rozwoju firmy i skalowaniu naszego produktu. Naszym celem jest kilkadziesiąt tysięcy użytkowników korzystających z Vindicat.

Dalsze partnerstwa z firmami branży finansowej i ubezpieczeniowej to dla nas możliwość dotarcia z produktem do szerokiego grona firm, dla których często nasze rozwiązanie decyduje o dalszym istnieniu firmy – jej cashflow i środkach na rozwój.

Nadal chcemy rozwijać doceniony przez rynek dział bazy wiedzy „O windykacji”, który odwiedza miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy internautów. Dzięki niemu w jednym miejscu osoby zarządzające firmami mogą szkolić się z niełatwej tematyki zarządzania wierzytelnościami i automatyzacji procesów.

Cały czas rozwijamy nasz zespół, mierzymy się z wyzwaniami zatrudniania najlepszych specjalistów z rynku, którzy łączą w sobie kompetencje z dziedziny prawa, nowych technologii czy digital marketingu.

Pozyskanie wartościowego pracownika nie jest łatwym zadaniem.

Dużym wyzwaniem stają się też zmiany legislacyjne w naszym obszarze i umiejętność szybkiego dostosowywania przepisów.

Rozmawiamy też z potencjalnymi inwestorami, którzy doceniają nasz model biznesowy i chcieliby mieć udział w skalowaniu firmy.

Wierzymy, że nasz udział w rynku zarządzania wierzytelnościami przyczynia się do budowania świadomości związanej z automatyzacją procesów, optymalizacją kosztów i stosowania narzędzi prewencyjnych, a to przekłada się na zmniejszenie poziomu zatorów płatniczych w Polsce.

Autorzy: Bogusław Bieda, prezes Vindicat i Mateusz Jakóbiak, członek zarządu Vindicat