Spotify integruje się z Festicket. Serwisy pomogą znaleźć słuchaczom bilety na odpowiedni festiwal

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Festicket, brytyjska platforma do rezerwacji biletów online, została zintegrowana z Spotify, aby pomóc odkrywać festiwale muzyczne w oparciu o słuchaną muzykę.

fot. unsplash.com

Funkcja nazwana „Festival Finder“ wymaga połączenia konta Spotify z Festicket za pomocą logowania Spotify. Następnie platforma pobiera dane i ulubionych artystach i wyświetla najbliższe 10 festiwali, które uznaje za zgodne z gustem muzycznym użytkownika.

Serwisy korzystają z bogatej bazy festiwalowej Festicket oraz inteligentnym dobieraniem artystów Spotify. Nowa funkcja ma zapewnić słuchaczom odkrywanie nowej muzyki w oparciu o dotychczasowo zebrane dane. Festicket dodatkowo chce zachęcić ludzi do eksplorowania festiwali, o których jeszcze nie słyszeli. W końcu nie sposób znać wszystkie imprezy muzyczne na całym świecie i ich agendy.

Po znalezieniu optymalnego festiwalu, Festicket pozwala zarezerwować bilety na wydarzenie, podróż oraz znaleźć dogodne miejsce zakwaterowania. Serwis oferuje również funkcję listy oczekujących, dzięki czemu użytkownicy zostaną powiadomieni, gdy bilety będą dostępne na festiwalach, które odbywają się w ciągu roku.

Zack Sabban, dyrektor generalny i współzałożyciel Festicket, uważa, że obecna oferta festiwalowa serwisu jest wręcz przytłaczająca i znalezienie czegoś dla siebie może być wyzwaniem. Festival Finder rozwiązuje ten problem, prezentując dopasowaną do gustu słuchacza listę koncertów.

Wykorzystanie danych o artystach na Spotify to dopiero początek. W dalszej perspektywie startup chce zmienić swój katalog festiwali i oprzeć go o inteligentny silnik do odkrywania nowych wydarzeń muzycznych. W ten sposób chce osiągnąć więcej rezerwacji biletów w serwisie.