Konkurencja popularnego serwisu Instagram zaciera ręce i szykują się na podbój globalnych rynków. Startup EyeEm, bo o nim mowa, pozyskał inwestorów, którzy wesprą finansowo jego międzynarodową ekspansję. Spółka zebrała 18 milionów dolarów.

EyeEm jest aplikacją mobilną, przy pomocy której użytkownicy mogą zintegrować albumy zdjęć dostępne na swoich smartfonach, a następnie edytować je dzięki narzędziom oferowanym przez platformę. Dodatkowo korzystający z serwisu internauci mogą dzielić się ze znajomymi wykonanymi fotografiami. A to co odróżnia EyeEm od podobnych porali, to możliwość prowadzenia sprzedaży własnych zdjęć.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na podbój światowego rynku fotografii

Dedykowany amatorom i profesjonalnym fotografom portal społecznościowy EyeEm planuje dynamiczny rozwój na rykach globalnych. W związku z tym, zespół stojący za niemieckim  startupem, pozyskał 18 milionów dolarów potrzebnych, aby zacząć realizować inwestycję. CEO spółki, Florian Meissner, zawarł umowę z nowojorskim funduszem inwestycyjnym Valar Ventures, który pomaga rozwijać innowacyjne przedsięwzięcia poza Doliną Krzemową.

Wywodzący się z Niemiec startup w ostatnim czasie uruchomił działanie aplikacji na terenie Nowego Jorku. Twórca platformy dedykowanej fotografom zdradza, że Stany Zjedonoczone, Europa i Azja są kluczowymi rynkami, od których zależy powodzenia przedsięwzięcia. Wiadomo również, że aplikacja ma zostać wzbogacona o dodatkowe funkcje, dostępne zarówno dla użytkowników systemów iOS i Androida.

Rób zdjęcia, dziel się nimi i sprzedawaj

Zdobyte środki finansowe mają pomóc EyeEm umocnić swoją pozycję na rynku, jako przyjaznego partnera dla fotografów. Dodatkowo pomysłodawcy startupu planują rozpocząć pracę nad opracowaniem nowych metod poszukiwania i pozyskiwanie nabywców chętnych zakupić zdjęcia oferowane przez zrzeszonych w EyeEm artystów.

Prowadzona przez Floriana Meissnera spółka powstała w 2010 roku w Berlinie, a obecnie ma ok. 10 milionów użytkowników. Dzięki aplikacji oferowanej przez startup, można edytować i udostępniać zdjęcia swoim znajomym podobnie jak na Instagramie. Dodatkowo społeczność tworząca EyeEm buduje bazę zdjęć, których autorzy mogą sprzedawać swoje prace np. portalom internetowym.

Zdjęcie główne royalty free z Fotolia

Komentarze (0)