Higo Sense, polska spółka telemedyczna nawiązała współpracę z kilkudziesięcioma podmiotami z kilkunastu krajów świata

Dodane: 25.03.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Higo Sense, polska spółka telemedyczna oferująca innowacyjne narzędzie i platformę online do zdalnej diagnostyki, nawiązała współpracę z kilkudziesięcioma podmiotami z kilkunastu krajów świata. Od grudnia 2020 roku urządzenie testują firmy i instytucje – aż 94 proc. z nich rozmawia z polską spółką na temat wdrożenia produktu.

Polskie rozwiązanie telemedyczne Higo ma realne szanse podbić nie tylko polski, ale też zagraniczne rynki jeszcze w tym roku – Rynek pozytywnie zweryfikował nasz pomysł, czyli znaleźliśmy tak pożądany przez startupy „producy-market fit”. Od premiery komercyjnej dzielą nas zaledwie tygodnie, a zainteresowane są praktycznie wszystkie firmy, które otrzymały od nas urządzenie do testów – mówi Łukasz Krasnopolski, CEO warszawskiej spółki Higo Sense.

Higo oferuje dokładną diagnozę w mniej niż godzinę bez wychodzenia z domu. Urządzenie eliminuje wszystkie wady typowej wizyty lekarskiej, przenosząc gabinet lekarski w dowolne miejsce. Higo łączy w sobie kilka przyrządów: termometr, otoskop, stetoskop, szpatułkę do obrazowania gardła i dermatoskop. Każde z nich to osobny moduł, czyli nakładka, którą pacjent podłącza do bazowego produktu. Następnie dane zebrane w badaniu są – za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej – przesyłane do lekarza, który jest w stanie postawić diagnozę w przeciągu godziny lub nawet szybciej. Całość uzupełnia szczegółowy wywiad medyczny dający kompletne informacje o stanie pacjenta. Lekarze w warszawskim szpitalu przy ul. Banacha używają Higo w trybie ciągłym już od listopada ubiegłego roku.

W grudniu firma zaczęła udostępniać Higo wybranym partnerom biznesowym w całej Europie, m.in. we Francji, Włoszech, Szwajcarii czy Belgii – Wysłaliśmy Higo do testów do największych firm ubezpieczeniowych i telemedycznych oraz przedstawicieli prywatnych sieci placówek służby zdrowia – mówi Krasnopolski – Niemal wszystkie firmy – bo aż 94 proc., które otrzymały Higo przedpremierowo – chcą z nami kontynuować współpracę i planują wdrożyć urządzenia w swoich strukturach.

Higo Sense ma już zakontraktowane dostawy Higo do kilkudziesięciu instytucji. W kwietniu rozpocznie też wysyłkę do pierwszych krajów poza Europą, m.in. do Turcji, Izraela, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i RPA. – Higo powinno trafić na rynek na początku drugiego kwartału bieżącego roku – mówi Łukasz Krasnopolski – Obecnie wciąż trwają testy urządzenia. Użytkownicy są zadowoleni nie tylko z precyzji Higo. Często słyszymy, że urządzenie jest nie tylko skuteczne, ale też niezwykle proste w obsłudze.