Rusza AI Schools & Academy, największy w historii program nauczania sztucznej inteligencji w polskich szkołach

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Spółka Synerise wraz z partnerami oficjalnie zainaugurowała AI Schools & Academy, ogólnopolski program kształcenia dzieci i młodzieży w zakresie sztucznej inteligencji. Partnerami głównymi programu są: Microsoft, EY, PZU i Żabka Polska.
W I LO im. Marcina Kromera w Gorlicach oficjalnie ogłoszono start programu AI Schools & Academy, którego pomysłodawcą i patronem jest Jarosław Królewski, CEO firmy technologicznej Synerise. Wraz z partnerami, sfinansuje nauczanie sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach powszechnych. Do końca stycznia 2019 r. trwa nabór placówek do programu, szczegóły rekrutacji są już dostępne w internecie
 
Lista partnerów nie jest jeszcze zamknięta, firmy mogą zgłaszać się do Synerise do końca 2018 roku. Pierwszymi beneficjentami programu zostały placówki z ziemi gorlickiej, na której urodził się i wychował Jarosław Królewski, CEO Synerise i patron przedsięwzięcia:
  • Szkoła Podstawowa w Hańczowej,
  •  Zespół Szkół Rolniczych w Hańczowej,

  •  Miejski Zespół Szkół nr 6 w Gorlicach,

  •   I Liceum im. Marcina Kromera w Gorlicach.

– To dla mnie wyjątkowy dzień, dzisiaj staję po raz kolejny w progach mojego liceum, ale już nie jako uczeń, tylko człowiek nauki i biznesu, który może powiedzieć, że mu się udało. Zawdzięczam to m.in. edukacji w tej szkole i entuzjazmowi kadry nauczycielskiej. Wiem, jak ważne jest wspieranie młodzieży w dążeniu do celu i dlatego w imieniu Synerise, wraz ze znakomitymi partnerami, uruchamiamy dziś nasz program szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji. Razem pomożemy wykształcić obywateli jutra, bo AI to przyszłość – komentuje Jarosław Królewski, CEO Synerise.

O znaczeniu młodych ludzi w kształtowaniu przyszłości wspomina Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu CCC, jednego z partnerów programu AI Schools. – Widzimy, że przyszłość po części dzieje się już dzisiaj… i musimy do tego się sprawnie przygotować i jako firma i jako społeczeństwo. I to właśnie najmłodsi nam tę przyszłość przyniosą – komentuje Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu CCC.
 
Jarosław Koziński, przedstawiciel EY, w swoim wystąpieniu na scenie w I gorlickim LO, również wskazał na rozwój technologii i podkreślił, jak ważne jest myślenie o przyszłości młodzieży już dziś – Nowe technologie zmieniają świat, a wraz z nim zmienia się także rynek zatrudnienia. Dzięki sztucznej inteligencji powstaną nowe profesje, a nasze dzieci będą wykonywać zawody, które dziś jeszcze nie istnieją. Cieszymy się, że możemy być częścią tego unikalnego programu nauczania, dzięki któremu pomożemy dzieciom i młodzieży zdobyć kompetencje niezbędne do wykonywania zawodów jutra – skomentował Jarosław Koziński, Partner Zarządzający w EY.
 
Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, opowiedział o misji Microsoft, jaką jest wspieranie rozwoju kompetencji technologicznych dzieci i młodzieży – W Microsoft wierzymy w potęgę technologii AI i to jak może rozszerzyć nasze możliwości. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że biorąc udział w tej inicjatywie możemy kolejnymi działaniami przyczyniać się do tego, jak dzisiejsze dzieci i młodzież będą przygotowani do kształtowania naszej wspólnej przyszłości – powiedział Mark Loughran, dyrektor generalny Microsoft w Polsce.
 
Wielkie zaangażowanie w projekt AI Schools zadeklarował również Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert – Od lat zachęcamy naszych rodaków do korzystania z innowacyjnych rozwiązań i nowoczesnej technologii. Sieć Media Expert chętnie zatem dołącza do inicjatywy, której zadaniem jest wykształcenie przyszłych specjalistów w obszarze sztucznej inteligencji. To właśnie beneficjenci takich projektów, jak AI Schools & Academy, dziś skutecznie zainspirowani, mają szansę kreować technologię jutra – dodał Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
 
Szymon Mitoraj, Chief Digital Officer Grupy PZU wspominał o tym, jak mocno PZU stawia na nowe technologie, nie tylko biorąc udział w projekcie AI Schools, ale także rozwijając własne, innowacyjne projekty.  – Będąc partnerem AI Schools & Academy, zależy nam przede wszystkim na budowaniu bezpieczeństwa Polaków w sieci oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii w życiu codziennym. Wiemy, że wspieranie szkół w nauczaniu i popularyzacji rozwiązań z zakresu AI jest kluczowe dla dynamicznie rozwijającej się polskiej gospodarki. Kierując się tą myślą rozwijamy szereg inicjatyw łączących edukację z nowymi technologiami. Dodatkowo jako pionierzy, badamy i wdrażamy innowacyjne rozwiązania w obsłudze naszych klientów a także w sferze bezpieczeństwa drogowego – Jeszcze w tym roku wprowadzimy na rynek PZU GO: urządzenie, który w razie wypadku samochodowego automatycznie wezwie pomoc na miejsce – tłumaczył Szymon Mitoraj, Chief Digital Officer Grupa PZU.
 
Swoje wsparcie dla inicjatywy Synerise wyraził także Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska. – Żabka mocno stawia na innowacje i obecnie jesteśmy w czołówce firm z regionu CEE pod względem stopnia zaawansowania we wprowadzaniu systemów sztucznej inteligencji. Już dziś wiemy, że mądrze wdrażane rozwiązania AI to przyszłość nie tylko dla rozwoju sieci handlowych, ale także wielu innych obszarów gospodarki. Dołączamy do projektu AI Schools, bo wierzymy, że dzięki niemu młodzi ludzie będą mieli łatwiejszy start i szanse na świetną, ambitną pracę, a firmy zyskają wartościowych pracowników, aby dalej rozwijać się na gruncie technologii – skomentował Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska.
 
W ramach programu AI Schools & Academy, Synerise z partnerami zamierzają sfinansować nauczanie w postaci zajęć dodatkowych w liczbie minimum 10 godzin miesięcznie w 1500 przedszkolach i szkołach. Zajęcia te pozwolą uczniom rozwijać swoje umiejętności, poszerzać zakres zainteresowania nowoczesnymi technologiami, a także aktywizować kadrę nauczycielską do rozwoju swoich kompetencji.
 
Instytucje, które wyrażą chęć uczestnictwa w programie otrzymają dostęp do szerokiej bazy wiedzy, chmury obliczeniowej, kursów online oraz dotację celową na uruchomienie dodatkowych klas. Zajęcia prowadzone będą przez nauczycieli z instytucji, które zgłosiły chęć uczestnictwa w programie. Zostaną oni przeszkoleni w kursach online oraz wynagradzani finansowo w cyklu miesięcznym za prowadzone zajęcia.
 
Program będzie realizowany w formacie Open Data, który pozwoli na transparentną ewaluację finansowania oraz efektów kształcenia. Wybitni uczniowie i nauczyciele zostaną nagrodzeni dodatkowymi stypendiami.