QuarticOn w drodze na New Connect i z 8 mln zł od niemieckiego Acatis

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

QuarticOn, polska spółka zajmująca się sztuczną inteligencją (AI) otrzymała 8 mln zł od niemieckiego funduszu inwestycyjnego Acatis. Fundusz wycenił jej wartość na 80 mln zł.

QuarticOn to polska spółka zajmująca się sztuczną inteligencją (AI), rozwijająca m.in. systemy wsparcia i personalizacji procesów sprzedaży w internecie. Fundusz inwestycyjny Acatis wycenił jej wartość na 80 mln zł. Spółka, jako lider w swoim segmencie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jeszcze w październiku chce zadebiutować na New Connect. Pozyskane środki przeznaczone zostaną na ekspansję na nowe rynki i dokończenie prac nad rozwiązaniem w modelu SaaS.

– Dostrzegliśmy, że QuarticOn jest na dobrej drodze, aby skutecznie wykorzystać technologię opartą o sztuczną inteligencję do wsparcia sprzedaży w sklepach internetowych, poprawiając ich konkurencyjność. QuarticOn stabilnie zwiększa swoje przychody i bazę klientów, więc naturalnym dla nas było to, aby wesprzeć finansowo dalszy rozwój spółki – podkreśla dr Hendrik Leber, zarządzający Acatis Investment, utrzymującego aktywa w wysokości ponad 5 mld euro.

QuarticOn to rosnąca od kilku lat spółka technologiczna, twórca opartych na sztucznej inteligencji systemów wsparcia i personalizacji procesów sprzedaży oraz marketingu internetowego. Systemy te wykorzystywane są głównie przez firmy e-commerce, serwisy e-mail marketingu oraz serwisy wideo na życzenie i telewizje internetowe, a także korporacje rozwijające omnichannel.

– Nasze najbliższe plany to także bezpośrednie relacje z inwestorami w Polsce. Jesteśmy w procesie wejścia na New Connect – jest on na tyle zaawansowany, że spodziewamy się debiutu jeszcze tej jesieni. Znamy przy tym swoją rynkową wartość – Acatis wycenił QuarticOn na 80 mln zł – tłumaczy Paweł Wyborski.

Systemy QuarticOn są wykorzystywane przez sklepy i serwisy internetowe z całego świata. Wg danych Datanyze, w Polsce QuarticOn posiada ponad 41 proc. udziału w rynku, jest także dominującym dostawcą rozwiązań do personalizacji i rekomendacji w Czechach, na Słowacji oraz w krajach bałtyckich, spółka ma biuro także w Wielkiej Brytanii.