Mamy 110 lokali, które realizują nawet 2,5 tys. zamówień dziennie od użytkowników projektu REBEL

Dodane:

Łukasz Kosman Łukasz Kosman

Udostępnij:

Rok 2016 był dla projektu REBEL wyjątkowy. Po pierwsze dlatego, że REBEL został werbalnie powołany do życia 4-ego lutego br.. Po drugie dlatego, że był to rok szybkiej nauki. To ona wpłynęła na rozwój naszej firmy i osiągnięcie takich wyników.

Czytasz właśnie część podsumowania polskich startupów. Zobacz, co w 2016 roku osiągnęły polskie spółki technologiczne. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

fot. facebook.com/projektrebel

REBEL jako MVP powstał w 9 dni. Tyle zajęło nam przygotowanie pierwszej wersji aplikacji iOS, Android oraz podstawowego serwisu www z płatnościami i pozyskanie pierwszych 12 lokali na start. Takie tempo to efekt pełnego zaangażowania silnego zespołu, zarówno po stronie IT jak i biznesu.

Takie tempo to też przyczyna wielu błędów. Wymieniliśmy prawie wszystkie umowy z lokalami, które były wtedy zawierane, wdrożyliśmy nowe systemy zgłaszania kawiarni, wprowadziliśmy formalną ocenę partnerów projektu REBEL i znacząco uszczelniliśmy system w kierunku podniesienia jakości. Pozyskanie pierwszych 24 lokali w Warszawie zajęło nam ponad miesiąc, pracując w pięcioosobowym zespole. Pozyskanie pierwszych 24 lokali w Krakowie, pracując zdalnie i dojeżdżając pociągami działając w dwie osoby, zajęło nam 3 tygodnie. W efekcie mamy na zakończenie roku ponad 110 lokali w REBEL w trzech dużych aglomeracjach i ta liczba z tygodnia na tydzień rośnie.

Dużo się też zmieniło z perspektywy użytkowników. Minęły już czasy, gdy każdego płacącego usera znaliśmy z imienia i nazwiska, a weszliśmy na skalę nawet 2,5 tys. zamówień dziennie. Przy okazji zmienił się mocno nasz model biznesowy. Na początku płaciliśmy za każdego pozyskanego użytkownika i w tym modelu REBEL rósł do ok. 5 tys. użytkowników w 7 miesięcy. Później zmodyfikowaliśmy strategię i pozyskaliśmy kolejnych 10 tys. kawoszy w 3 miesiące bez kosztów bezpośrednich. W efekcie nasza aplikacja przez prawie 4 tygodnie była nr 1 w AppStore w kategorii żywność i jedzenie, wypierając takie marki jak Pizza Portal czy Pyszne.pl. 

Poznaliśmy też wiele osób ze środowiska i branży i zdobyliśmy ogromnie dużo know-how, niezbędnego do dalszego wzrostu. Zaowocuje to już niebawem, bo przyszły rok będzie momentem daleko idących zmian produktowych i organizacyjnych. Celem głównym jest potwierdzenie pozycji nr 1 na polskim rynku i przygotowanie gruntu pod zagraniczną ekspansję. Aby to się stało możliwe musimy udoskonalić produkt i powiększyć mocno team. Jeżeli ktoś z czytelników MamStartup szuka wyzwań na 2017r. i kompetencyjnie pasuje do naszego produktu to zapraszam do kontaktu.

Łukasz Kosman

Co-founder i CEO APPETIQ.com, mobilnego menu dla klientów restauracji, kawiarni i hoteli i CEO Projekt REBEL. Wcześniej m.in. CEO Audioteka.pl. Absolwent SGH, studiował także Informatykę na PW i MBA w National University of Singapore.