Mamy 700 lokali partnerskich i 150 tys. użytkowników. Podsumowanie roku Everytap

Dodane:

Adam Pachucki Adam Pachucki

Mamy 700 lokali partnerskich i 150 tys. użytkowników. Podsumowanie roku Everytap

Udostępnij:

Mijający rok pełen był nowych doświadczeń dla całego zespołu Everytap. Mocnym rozpoczęciem była od stycznia ekspansja w największych miastach w Polsce: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Katowice. Przedtem działaliśmy lokalnie – w Trójmieście – gdzie testowaliśmy różne rozwiązania.

Pozyskiwanie klientów i intensywna promocja aplikacji w nowych miastach wymagała stworzenia nowego, rozproszonego zespołu. Zaangażowaliśmy się w organizację lokalnych wydarzeń takich jak koncert w warszawkim Palladium z udziałem Taco Hemingway i Sokół & Marysia. Styczeń 2016 rozpoczęliśmy z bazą 130 lokali partnerskich i 30 tysiącami użytkowników. Kończymy ten rok z kolei blisko 700 lokalami partnerskimi w 8 miastach oraz ponad 150 tysiącami użytkowników naszych aplikacji mobilnych. Krótko mówiąc zatem – udało się!

Innym wyzwaniem był intensywny rozwój samej aplikacji Everytap. Dobiegający końca rok zapoczątkowaliśmy jako mobilny program lojalnościowy z wykorzystaniem beaconów. Ale już na wiosnę udostępniliśmy nową sekcję – oferty specjalne z lokali partnerskich. Celem było zachęcenie użytkowników do odkrywania nowych miejsc. Benefity można było otrzymać od tego momentu już nie tylko za punkty lojalnościowe przyznawane za wizyty i zamówienia.

Kolejnym krokiem było wdrożenie w połowie roku płatności mobilnych. To był ogromny krok, który wprowadził całą aplikację na zupełnie nowe tory. Każdego miesiąca równolegle aktualizowaliśmy obie aplikacje na iOS i Androida. Dzięki temu były ciekawsze, atrakcyjniejsze oraz prostsze w użytkowaniu. Zostaliśmy za to docenieni wieloma nagrodami w Polsce i Europie właśnie za User Experience, m.in. podczas tegorocznej edycji Central European Startup Awards. Nasze aplikacje zostały też kilkukrotnie wyróżnione w sklepach przez Google oraz Apple.

Inną ważną zmianą było wdrożenie ofert pakietowych. Można powiedzieć, że to pewna forma abonamentu w ulubionych knajpach. Użytkownicy mogą kupić pakiety śniadaniowe – np. 5 śniadań z kawą w cenie czterech, w wybranym lokalu. Każde śniadanie można odebrać osobno, bez dodatkowych płatności na miejscu. To oryginalny model działania, który sprawdza się idealnie, i z którego ogromnie zadowoleni są nasi partnerzy oraz użytkownicy. A zatem i my!

W ciągu całego roku przeprowadziliśmy kilka pomysłowych kampanii promocyjnych marek dostępnych w naszych lokalach partnerskich. Były to m.in. kampanie piwa Żywiec, lemoniad John Lemon czy drinków od Bacardi. Największą kampanią był jednak jesienny Śniadanko Festiwal. Całe wydarzenie odbywało się przez 2 tygodnie w 200 miejscach w 8 miastach w Polsce. Wzięło w nim udział ponad 16 tysięcy użytkowników, którzy kupili ponad 30 tysięcy śniadań przez nasze aplikacje mobilne. Serwowane śniadanka można przejrzeć m.in. na Instagramie, gdzie użytkownicy udostępnili ponad tysiąc zdjęć!

Rok 2016 kończymy zadowoleni z tego, co udało się osiągnąć. Na koniec możemy zdradzić jedną z naszych ostatnich decyzji na nadchodzący rok: od stycznia 2017 roku Everytap będzie skupiał się na ofertach zdrowych śniadań na mieście i po drodze oraz wygodnych zestawach z kawą na wynos. Właśnie takie oferty najlepiej wpisują się w model działania Everytap jako programu lojalnościowego i ofert pakietowych. Wiemy też, że to najbardziej interesujące naszych użytkowników oferty.

Przeczytałeś właśnie część podsumowania polskich startupów. Zobacz, co w 2016 roku osiągnęły inne polskie spółki technologiczne. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Autor tekstu: Adam Pachucki z Everytap.