Polska firma pozyskała 15 mln euro na rozwój. „DocPlanner może zmienić świat” – mówi inwestor

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

– Wierzymy, że nadszedł czas na rozwinięcie technologii SaaS po to, by zmienić sposób interakcji z lekarzami i zarządzania naszym zdrowiem, co w zauważalny sposób poprawi jakość życia na całym świecie. DocPlanner może zmienić świat – mówi inwestor polskiej firmy tworzącej serwis ZnanyLekarz.pl.

Na zdjęciu: Mariusz Gralewski, CEO DocPlannera

W tej rundzie finansowania dla DocPlannera wzięło udział dwóch dotychczasowych inwestorów: Target Global i ENERN Investments oraz jeden londyński fundusz inwestycyjny: One Peak Partners. Zainwestowali oni w polską spółkę 15 mln euro, które zespół pod kierownictwem Mariusza Gralewskiego przeznaczy na dalszą ekspansję w Ameryce Łacińskiej.

Nowe biura w Brazylii i Meksyku

Za pomocą DocPlannera możemy szybko znaleźć dowolnego specjalistę lekarza i umówić się na wizytę w jego gabinecie. Strona pozwala poznać sylwetkę lekarza oraz opinię na jego temat, ale główną funkcją serwisu jest kalendarz wolnych terminów. Dzięki DocPlannerowi (w Polsce działa pod marką ZnanyLekarz) nie musimy już dzwonić i rezerwować terminu wizyty, bo możemy zrobić to samodzielnie z poziomu strony.

Dzisiaj ogłoszona inwestycja ma na celu wsparcie polskiego zespołu w ekspansji serwisu na rynek Ameryki Łacińskiej. Na co dokładnie zostaną przeznaczone środki? Jak czytamy w nadesłanym komunikacie, m.in. na: otwarcie nowych biur w Brazylii i Meksyku oraz na wsparcie działań marketingowych i sprzedażowych na głównych rynkach DocPlanner w Europie Północnej i Ameryce Łacińskiej.

Będą kolejne przejęcia?

Przy okazji tej inwestycji dowiedzieliśmy się, że spółka pracuje nad rozszerzeniem oferty dla lekarzy, czyli rozwijaniu narzędzi typu SaaS, które mają pomóc lekarzom w prowadzeniu swoich działalności. – Nie wyklucza[my – przyp.red.] również zakupu bądź przejęcia młodych, innowacyjnych firm działających w chmurze, aby ten proces przyspieszyć – czytamy w komunikacie prasowym.

Do dziś DocPlanner pozyskał łącznie 46 milionów euro, które pozyskał w pięciu rundach finansowania. Niespełna rok temu pisaliśmy o tym, że spółka pozyskała 20 milionów dolarów, a jeszcze wcześniej o tym, że przejęła hiszpańskiego konkurenta – platformę Doctoralia. Co o strategii firmy mówi jej założyciel, Mariusz Gralewski?

Wykroczyć poza zarządzaniem kalendarzem wizyt

– Oprócz umocnienia pozycji na naszych wiodących rynkach, naszym celem, w związku z nowym finansowaniem, jest rozwój oferty skierowanej do lekarzy, która wykracza poza zwykłe zarządzanie kalendarzem wizyt. Pomoże to nam wypełnić globalną misję, czyli sprawić, by służba zdrowia była przyjazna pacjentom – mówi CEO DocPlannera.

Humbert de Liedekerke, Partner Zarządzający w One Peak Partners, dodaje, że za sukcesem DocPlanner stoi chęć ułatwienia milionom pacjentów dokonywania wyborów dotyczących opieki zdrowotnej. – Za obecnym sukcesem pójdzie dalszy rozwój, w którym zamierzamy uczestniczyć, wspierając firmę jako globalnego lidera, wytyczającego nowe ścieżki – mówi Humbert de Liedekerke.

– DocPlanner może zmienić świat – dodaje Pavel Mucha, Partner w ENERN Investments. Też w to wierzymy, dlatego zawsze trzymamy kciuki za tę polską firmę i jej kibicujemy.